Salı, Mart 04, 2008

ÇİÇEK EKMEK...

ekmek yapmak çok hoşuma gidiyor...hele de iyi sonuç alırsam değmeyin keyfime...ekmek hamurunun tarifini sevgili gülden ablanın sitesinden aldım..(www.guldenceninmutfagi.blogspot.com) kendisi örgü şeklinde yapmıştı bende değiştirip çiçek yaptım..yumuşacık mis gibi bir ekmek oldu...
1 su bardağı ılıl süt
1 su bardağı ılık su
yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket maya(toz kullandım)
1 tk şeker
1 tk tuz
üzeri için:susam ve çörekotu-yumurta sarısı
***malzemelrden az ele yapışan bir hamur yoğurup 30dk dinlendiriyoruz.daha sonra elimizi hafif yağlayıp küçük bezelerle çiçeğimizi oluşturuyoruz.(yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş tepside)üzerine yumurta sarısı ve susamları serpip 15-20dk daha bekletiyoruz.önce 150 c de 10 dk daha sonra 200c de pişiriyoruz...AFİYET OLSUNN

11 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Fatoş'cuğum hızına yetişilmiyor canım, şimdi de mis gibi ekmekler, ellerine sağlık güzelim ne de güzel olmuş şekli, Güldencenin mutfağına da tarif için teşekkürler, öptüm canım sevgilerimle...

www.fatostuncay.blogcu.com dedi ki...

fatosuma bak.. superrrr olmus.. valla fırınlara taş cıkartırsın hayatım.. bayıldım.. muhtesem.. zaten guldencımın de butun tarıflerı super..
ellerine saglık hayatım..
opuyorum seni. benım ıcın de ye:))

www.fatostuncay.blogcu.com

ikizlerinannesi dedi ki...

fatosum
ellerine saglik bir tanem mis gibi ekmekcikler olmus ee gülden abklama da tesekkürler öptüm ikinizinkide harika sevgiler

ezgi uğurlu dedi ki...

fatoşum harika br ekmek olmuş bu.aynı hazır gibi görünüyor.ne kadar güzel yapmışsın.ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMM EKMECIKLERINDEN ALDIM,SIMDI KAHVALTI YAPICAGIMDA:)))
MIS GIBI HAZIR SEN YAPMISKENNNNN...SICACIK EKMEKLE YAPAYIM KAHVALTIMI DEYILMI FATOSUM.
SEVGILER CANIM:)

HULYA dedi ki...

Fatoş'cum,
Ne kadar güzel olmuş çiçekli ekmeğin.Biz de çok severiz ve bulduğumuz zaman hemen satın alırız.Bir daha senin bu tarifinle pişrmeyi deneyeceğim.seninki kadar güzel olur mu bilemem ama.Ellerine sağlık canım

pervin dedi ki...

sevgili fatoş cum of of ekmek evde yapıldımı bayılırım elline sağlık mis gibi kokusunu hissettim sevgiyle kal canım...

Adsız dedi ki...

kelebeklisaniyeler.blogcu.com
canisi fatosum harika ekmek hemde ev yapimi olunca lezzeti bir kat daha fazla artiyor bayildim eline saglik optum

hdidem dedi ki...

ekmekler çok güzel olmuş ellerine sağlık canım sevgiler

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

canım arkadaşım ben iyiyim.sadece biraz yoğunluğum var.
sende iyisindir inş.
çiçek ekmeğin harika görünüyor.İnan uzun zamandır yapmayı düşünüyorum bende
ben sarmıçinin resmini ekledim gel bak bakalım gzüel olmuş mu:)

sevgiyle kal

Feyza Fidan dedi ki...

Miniğimmm Fatoşum, ne güzel yapmışsın öyle çiçek çiçek bayıldım..Ellerine sağlık ablam benim, öpüyorum kocaman...