Perşembe, Mart 20, 2008

MİDYE TATLI:))

bu tatlıyı uzun zamandır denemk istiyordum,ama cesaret edemedim bitürlü yapmaya...dün gözümü karattım yaptım...oldu:))tabi ilk olduğundan biraz acemi işi oldu..bidahaki sefere daha iyi iş çıkartırım inşallah:))ama denemek isteyenlere tavsiyem hemen denesinler..bu tatlı çook tatlı:))tarif oktay usta'nın:

1 yumurta

1/2 kabartma tozu

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı süt

1 fiske tuz

yarım limon suyu-aldığı kadar un

açmak için:yeteri kadar nişasta

şerbeti için:3 su bard.şeker-3 su bard. su-yrm limon suyu

içi:iri kırılmış ceviz yada fıstık üzerine:150gr tereyağı

***süt-yağ-yumurta tuzla çırpılır.azar azar un eklenir ,unu eklediğimiz sırada kabartma tozuyla limonu başka bir kapta karıştırıp,hamurumuza ekleyelim.kulak memesi kıvamında yumuşak bir hamur yapalım.hamurumuzu 12 bezeye bölüp,tatlı tabağı kadar açıyoruz.6 lı gruplar yapıp aralarına nişasta serpiyoruz.(açarken de nişastayla açıyoruz)daha sonra 6sını büyük bir tepsi kadar açıyoruz.sıkıca bir rulo yapıp 30dk dolapta bekletiyoruz.diğer hamurlara da aynı işlemi yapıyoruz.daha sonra parmak eninde kesip,elimizle bastırarak ceviz ekleyip kapatıyoruz.üzerine erimiş tereyağı sürüp 180c de kızarana kadar pişiriyoruz.fırından çıkınca soğuk şerbet döküp servis yapıyoruz.AFİYET OLSUN...

23 yorum:

fatostuncay.blogcu.com dedi ki...

canımın içi ellerine kollarına saglık.. harıka gozukuyor.. tadı da bellı super olmus..
opuyorum canımm..
günün güzel gecsin:)

fatostuncay.blogcu.com

Zerrin dedi ki...

Fatoşcum tatlı güzel görünüyor eminim tadıda öyledir ellerine sağlık canım...

forum siteme ziyaretini ve güzel paylaşımlarını bekliyorum...sevgiler..

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Fatoşummm
harikasın ellerine sağlık

ama ben hala diyet modundayım veriyorum maşallah:)
yiyemiyorum tatlııı
ve canım istiyooooo
diyetim bitsin bende istiyom bu tatlıdan sınavlardan sonra gelince yaparsın dimi:)
söyle doya doya yerimm

mucizembenibul dedi ki...

canım emeğine sağlık
çok iç açıcı görünüyor
gitti yine diyet falan kalmadı:))
canım bende pdçye tarif verdim bana da beklerim canım

sarımutfak dedi ki...

mrb
değişik ve güzel bir tatlı eline sağlık canım
sevgilerimle

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

ilk kez görüyorum bu tatlıyı ama çok güzeller ellerine sağlık

akasyakokusu dedi ki...

merhaba gözüm kaldı valla tatlıda tatlı olmuş yani:))insanı yutkunduruyor eline sağlık canım.

Güldenceninmutfagi dedi ki...

MIDYE TATLISI HARIKA CANIMCIM,ELLERINE SAGLIK FATOSUM,O NE G�ZEL TAVSANCIKTI YAAA COK HOSUMA GITTI:)))
CANIMMM MIDYE TATLISIYLA BENIM PARMAK TATLISI BIR ARADA GITMEZ SENIN TATLILAR BITSIN KOCAMAN TEPSI YAPAYIM SANA:)))

fatostuncay.blogcu.com dedi ki...

canım bana yorum atmısın.. cok karısık yazılar geldı okuyamadım.. bır suru sayı geldı.. olmadı.. bı daha yolla ıstersen anlayamadım.. bende orasını sıldım ıyı aksamları bıraktım senden yorum olarak:))
opuyorum hayatım..
hayırlı cumalar.:)

fatostuncay.blogcu.com

yasaminkiyisindan dedi ki...

Günaydın canım..Tatlı çok güzel olmuş ilk kez yapmana rağmen eline sağlık..hayırlı cumalar canım..

ezginin mutfağı dedi ki...

canım tatlı harika görünüyor
canım sivilcenin üzerine yada sivilce çıkan bölgeye aksamları limon suyu sürmeni öneririm gerçekten çok işe yarıyor.bir ara farklı önerilerde blogumda yayınlıyacagım canım.
ellerne saglık kocaman sevgiler

belgin dedi ki...

fatoş um ellerine sağlık
bu tatlıyı ben d eçok seviyorum ama kendime hakim olamam diye başına geçmiyorum...keza evdekiler de ...!! sütlü tatlılar nemiz yetmiyor...ellerine sağlık bi denem; afiyetle yeyin inşallah..
cuman hayırlı bereketli olsun datlım benim...
Sahi c-boxu hala eklememişsin, yeni farkettim..Kodları almadın mı?
yazmıştım sana yorumda çok önce...:))
öptüm ..

Adsız dedi ki...

sofrakeyfi
selam
fatoşum sağolasın canım
sanada hayırlı cumalar

akasyakokusu dedi ki...

Fatoşcum canım benim sanada hayırlı cumalar olsun günün neşe dolsun emi.amin.

Güldenceninmutfagi dedi ki...

HAYIRLI CUMALAR TATLIM,SEVGILERIMI BIRAKTIM.
GÖRÜSMEK ÜZERE.

emineninemekleri dedi ki...

Fatosum canim cuman hayirli olsun. Ayrica cok sevindim bir hemserimin daha olmasina, becerikliliginide tam göstermissin canim. Tariflerine bakinca her biri birbirinden leziz duruyorlar. Tatlinda ayri bi lezzet cünkü ben bayilirim tatliya............
Seni kocaman öpüyorummmmmmmmm........
Emine


(özelden görüselim)

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
tatlinin cok tatli oldugu her halinden belli:))
size afyiet olsun
guzel bir hafta sonu ve hayirli cumalar dilerim...

www.yenitadlar.blogcu.com

disal dedi ki...

bende ramazanda çok niyetlendim ama hep mayalı tarif diye biliyorum...

artık denerim....

ellerine sağlık canım.....

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik...midye tatlisini çok guzel yapmissin...tatli mi tatli olduklari belli zaten...bunu yapan tatli fazla soze ne gerek var...2 tane aldim...mutlu bir hafta sonu dilerim opuyorum fatosum.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

ikizlerinannesi dedi ki...

selam canim
bu tatli benim listemdede sirada bekliyor artik banada bir cesaret geldiginde yaparim insallah ellerine saglik öptüm iyi hafta sonlari canisi

Yaren dedi ki...

Tatli harika görünüyor,citir citir olmali:)Ellerine saglik.Tadanlara afiyetler olsun.

Melek* dedi ki...

fatoşum tatlı manyağı biri var senin karşında yapılırda gönderilmezmi.. şaka şaka ellerine sağlık bende çok severim tatlıyı şerbetlileri daha bi severim:))

kizilciksurubu dedi ki...

Canim ben de bu tatlidan yapmistim ama ben mayalisini denemistim.Mayali olan benim hosuma gitmedi,eminim kabartma tozu ile cok sahanedir,ben de tatliyi denedigimde bir dahaki sefere kabartma tozu ile yapmak istiyordum zaten.Cok sahane görünüyorlar,ellerine saglik canim.