Pazar, Nisan 20, 2008

KÖFTELİ ALİNAZİK


tarif sofra dergisinden...çok hafif ve de sunumu çok şık bir yemek...
köftesi için:
250 gr kıyma
1 diş sarımsak
5-6 dal maydonoz
pulbiber,karabiber,tuz,kimyon
***hepsi karıştırılıp,fındıktan biraz büyük parçalar koparıp yuvarlayıp,yapışmaz yüzeyli tavada az yağda kızartıyoruz.
***2 sivri biberi ve 2 domatesi yağsız olarak tavada kızartıyoruz.
alinazik için:
3 patlıcan
1 diş sarımsak
500gr yoğurt
üzerine:tereyağı-pulbiber
***patlıcanları közletip ince ince kıyıyoruz.içine yoğurt ve ezilmiş sarımsağı katıyoruz.bu arada köftelerimizi,biber ve domatesleri çöp şişe diziyoruz.geniş bir tabağa aldığımız alinaziğin üzerine yerleştiriyoruz.son olarak tereyağında pulbiberi yakıp yemeğin üzerinde gezdiriyoruz.(ben kullanmadım)AFİYET OLSUNN...

14 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

nefis olmus canim ellerine saglik
koz patlican zaten sahane tek basina bile yenir sevgiler

elif dedi ki...

çok güzel ollmuş.zaten ben çok severim.şimdi görünce canım çekti

Melek* dedi ki...

gerçekten şıklığına diyecek yok kıyamam ben bunu yemeye:) ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Canımcımmmm, enfes olmuş enfesss, tam misafirlere sunmalık valla, patlıcanlı her yemeği severim ama hünkar beğendi ile ali nazik başka olur vallahi :))) Ellerin dert görmesin canım benim,
Öpüyorum kocaman...

www.benimyemeklerim.com dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuş.bayıldım.hemde çok şık.sevgilerimle nilgün

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ohhh harika olmuş... Canım ellerin dert görmesin...

SEVGİYLE...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

FATOŞUM
Ellerine sağlıkharika olmuş alinazik.döktürmüşsün yine

balımm ben bursadayım,keyif yapıyorum ilaçlarımı kullanıyorum, iyiyim,istanbula döncem haftaya gelmeyi düşünüyorum inş. tertemiz evinde şölee karşılıklı iki lafın belini kıralım dimi:)
mutlu,huzurlu,sağlıklı haftalar
sevgiylen kal

fatostuncay.blogcu.com dedi ki...

canım super yapmıssın ellerine kollarına saglık.. lüks lokantaların menusunde benzemıs:)
afıyet olsun balım sıze..
opuyorum canımmm..
ıyı haftalar dılıyorum:)

fatostuncay.blogcu.com

kizilciksurubu dedi ki...

Cok güzel bir yemek.Cok harika görünüyor, ellerine saglik canim.Iyi haftalar.

Ayse Pamuk dedi ki...

yemede yanında yat misali olmuş ellerine sağlık

EZGi :)) dedi ki...

fatoşcuğum mutlaka deneyeceğim muhtesem görünüyor eşim bayılacak ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

sefertasi.blogcu.com dedi ki...

Datlııım,
Çok güzel olmuş, eşimin favori yemeği hem patlıcan hem et, bayılır...Ellerine sağlık gülüm sunumun da çok şık olmuş,ne zaman oturuyoruz masaya?:)) keh keh..öptüm canımcım:))

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Hımmmmmmmmmmmm harikaaa olmuş harikaaaaaaa, benide zıvadan çıkarttın, bende yapıcam bu tariften ellerine sağlık canımcım, afiyetler olsun...

antepası dedi ki...

Alinaziği çok severim ama hiç köfteli denemedim.Çok güzel görümüyor.