Cuma, Mayıs 30, 2008

HAYATIN ANLAMI NEDİR?



"Eski zamanlarin birinde bir adam hayatin anlaminin ne olduguna takmis kafayi.. Buldugu hiçbir cevap ona yeterli gelmemis ve baskalarina sormaya karar vermis..Ama aldigi cevaplarda ona yetmemis.Fakat mutlaka bir cevabi olmali diyormus..Ve dolasip herkese bunu sormaya karar vermis.. Köy,kasaba,ülke dolasmis bu arada zamanda durmuyor tabiki ...Tam umudunu yitirmisken bir köyde konustugu insanlar ona
-Su karsi ki daglari görüyormusun,orada yasli bir bilge yasar! istersen ona git belki o sana aradigin cevabi verebilir. " demisler.Çok zorlu bir yolculuk sonunda Bilgenin yasadigi eve ulasmis adam. Kapidan içeri girmis ve bilgeye Hayatin anlaminin ne oldugunu somus..Bilge sana bunun cevabini söylerim ama önce bir sinavdan geçmen gerekiyor demis ...Adam kabul etmis..
Bilge bir çay kasigi vermis adamin eline ve içinede silme bir sekilde zeytinyag doldurmus. Simdi çik ve bahçede bir tur at tekrar buraya gel ... Yalniz dikkat et kasiktaki zeytinyag eksilmesin eger bir damla eksilirse kaybedersin..Adam gözü çay kasiginda bahçeyi turlayip gelmis.Bilge bakmis evet demis kasikta yag eksilmemis,peki bahçe nasildi? Adam saskin.. Ama demis ben kasiktan baska bir yere bakmadim ki... Simdi tekrar bahçeyi dolasiyorsun kasik yine elinde olacak ama bahçeyi inceleyip gel, demis Bilge...
Adam tekrar bahçeye çikmis gördügü güzellikler büyülemis muhtesem bir bahçedeymis çünkü ... Geri geldiginde bilge, adama bahçe nasildi diye sormus ... Adam gördügü güzellikler karsisinda büyülendigini anlatmis..
Bilge gülümsemis ,ama kasikta hiç yag kalmamis demis ve eklemis :"Hayat senin bakisinla anlam kazanir ya sadece bir noktayi görürsün hayatin akip gider sen farkina varmazsin..Yada görebilecegin tüm güzelliklerin tam ortasinda hayati yasarsin akip giden zamanin anlam kazanir ... "
"Hayatinin anlami senin bakislarinda gizlidir"...
****canım arkadaşlarım...sizlerden biraz müsade istiyorum..çok değil 3-5 gün...eşim 3 gün önce bir ameliyat geçirdi..çok şükür şimdi çok iyi...biraz toparlanmasını bekliyorum..erkekleri bilirsiniz hastalanınca bebek gibi olurlar,sürekli ilgi isterler:))hepinizi çookk seviyorum...keyifli bir haftasonu diliyorum...ee peki sizce hayatın anlamı ne...öpüldünüzzz

18 yorum:

banu gökşin dedi ki...

canım benim geçmis olsun.
:"Hayat senin bakisinla anlam kazanir ya sadece bir noktayi görürsün hayatin akip gider sen farkina varmazsin..Yada görebilecegin tüm güzelliklerin tam ortasinda hayati yasarsin akip giden zamanin anlam kazanir ... "
tesekkur ederiz...

sefertasi.blogcu.com dedi ki...

Datlım çok geçmiş olsun eşine inşallah hemen toparlanır; iyi bakman lazım aman haaa:)) öptüm canım sevgiler

sefertasi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

selam
fatoş, eşine geçmiş olsun
acil şifalar diliyorum
sofrakeyfi

diyalogyemekleri dedi ki...

öyküyü okumuştum daha önce,hatılattığın için teşekkürler,buarada geçmişolsun.slmlar

karakazan dedi ki...

Fatoscugum,cok gecmis olsun acil sifalar diliyorum canim esine.Sevgilerimle,serap.

SOFRAM dedi ki...

Canım Fatoş'cuğum eşine çok geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum...
Canım paylaştığın yazı da çok güzeldi teşekkürler, yaşadığımız sürece etrafımızdaki güzelliklerin tadına varalım, tabii ki sağlıkla...
Canım sevgilerimle öpüyorum...

fatostuncay dedi ki...

fatoscum canım benim.. yazı superdı.. esıne de tekrardan gecmıs olsun..
iyi pazarlar canımmm..
kendıne ıyı bak:)

http://fatostuncay.blogcu.com/

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Öncelikle eşine geçmiş olsun,Rabbim acil şifalar versin.


Hayatın anlamına dair ayrıntıları bu güzel yazıyla paylaştığın için teşekkürler...

sevgiler...

www.benimyemeklerim.com dedi ki...

merhaba canım yazı çok güzel çok şey anlatıyor aslında eşinede geçmişler olsun bence hayatın anlamımı insanın sevdikleriyle birlikte olmasıdır.

powered by OG dedi ki...

geçmişler olsun canım tez zamanda şifalar diliyorum çok güzel bir paylaşım ve hikaye sevgiler

sefertasi.blogcu.com dedi ki...

Datlım iyi geceelr::))) öpüldün

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

fatoscugum esine acil sifalar diliyorum. bilirim erkekler cocuk gibidirler ilgilen canim onlarda bizim koca bebislerimiz.
hayata guzel gozle bakabildigimiz surece mutlu oluruz.
onceden okumustum bu guzel yaziyi tekrar okumak buyuk keyifti.
paylasimlarin icin cok tesekkur ederim canim cok opuyorum sevgilerimi gonderiyorum.

yildiz dedi ki...

Cok güzel bir hikaye,paylastigini icin tesekkürler.
Benim icin hayatin anlami cocuklarim.Onlar icin yasiyorum,onlar icin alis-veris yapiyorum,onlar icin yemek yapiyorum.Allah yavrularimizin eksikligini göstermesin.

Esine de cok cok gecmis olsun,ciddi bir sorun yoktur insallah.Esine acil sifalar,sana da sabirlar diliyorum.
Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle,sevgiler....

yasaminkiyisindan dedi ki...

canım çok geçmişler olsun..yazı çok güzel..İyi haftalar canım sevgiler..

Papatya Prenses dedi ki...

Çok güzel bir paylaşım canım Allah razı olsun.

Eşine geçmiş olsun Rabbim şifalar versin..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Fatoş'cum çok geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum.. Yazıyı çok beğendim, çok anlamlı..

klasiktatlar dedi ki...

Eşinize ve ailenize büyük geçmiş olsun dileklerimi bildiririm. Biraz geç kalınmış bir dilekte olsa, anlayışla karşılayacağınızı ümit ederim. Saygılar..

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Merhaba çok geçmiş olsun. Umarım önemli bir operasyon değildir. Yani ciddi bir operasyon. Allah acil şifalar versin dilerim.

Harika bir paylaşımdı.Allah razı olsun inş. cevabı aslında yazinın sonundaki özette gizli...

"Hayat senin bakisinla anlam kazanir ya sadece bir noktayi görürsün hayatin akip gider sen farkina varmazsin..Yada görebilecegin tüm güzelliklerin tam ortasinda hayati yasarsin akip giden zamanin anlam kazanir "

Rabbil-Alemin gözlerimizi tek bir noktaya taktırıpta ebedi hayatımızı mahfettirmesin inş. İnsan gerçektende tek bir şeye bağlı kalınca etrafındaki herşey olumsuz ve çirkin geliyor. Mevlamızın onca yarattığı renkleri göremiyoruz o zamanlarda. Çünkü siyahta takılmışız kalmışız.

O bizi herşeyden daha iyi bilendir :) Taktığımız o kara noktaları dilerse lütfeder. Dilemezse lütfetmez. Çünkü Rabbim ihmal değil, imtihan eder...

Dilerim hepimiz hakiki lezzetleri görelim :) Yazı çok hoşuma gitti hakikaten. aldı götürdü...

Sağolasın kardeşim. Senin profil resmine bayılıyorum bu arada:)))