Pazartesi, Mayıs 26, 2008

PATATESLİ TEPSİ ORUĞU VE BULGUR # YE 34

sevgili arkadaşım derya'nın ev sahibeliği yaptığı(http://www.deryadanlezzetler.com/) bulgur#ye etkinliğine çok pratik olduğu kadar lezzetli bir antakya yemeğiyle katılıyorum...deryacım davetin için çok teşekkür ediyorum..kolay gelsin....
köftesi için:
2 su bardağı ince bulgur
1 yk biber salçası
1 yumurta
yarım bayat ekmek
1 tk kimyon
1 soğan
1 tk tuz
ara harç için:
5 orta boy haşlanmış patates
1 soğan
1tk toz biber
tuz
zeytinyağı
***köfte için ,bulgurumuzu rahatça yoğuracağımız bir tepsiye alıyoruz.üzerine ince doğradığımız soğanı,salçayı,kimyonu ve tuzu ekleyip yarım su bardağı soğuk suyla ıslıyoruz.diğer taraftan ekmekleri ıslatı suyunu iyice sıkıyoruz.şişen bulguru iyice yoğurup ,yumurta ve ekmekleri de ekliyerek macun kıvamına getiriyoruz.kurumasın diye üzerini nemli bir bezle kapatıyoruz.patatesli harç içinse;soğanları yemeklik doğrayıp zeytinyağıyla kavuruyoruz.üzerine baharat ve patatesleri ekleyip 1-2dk pişiriyoruz.orta boy bir tepsiyi yağlayıp yaptığımız köftenin yarısını tepsiye döşüyoruz.arasına harcı döküp kalan köfteyi elimizle parça parça açarak üstünü kapatıyoruz.baklava desen verip üzerine sıvıyağ sürüp,önceden ısıtılmış 220c fırında altlı üstlü pişiriyoruz.AFİYETLE..:))

46 yorum:

Limonlu Kek dedi ki...

Sevgili Fatoş bu ne değişik ve güzel bir görüntü böyle, ellerine sağlık. Valla bir gün bu gırtlak belasına, şu lezzetlerin hepsini yerinde yemek için Antakya-Antep turu yapıp geleceğim herhalde:)Sevgiler...

disal dedi ki...

merhaba canım..

hiç yemedim ama merak ettiğim bi lezzet...

ellerine sağlık..nefis görünüyor....

banu gökşin dedi ki...

çok guzel görunuyor ve tarifi çok farklı ellerine sağlık annem bulgurlu yemeklere bayılır tarifini deniyecem. sevgiler..

yasaminkiyisindan dedi ki...

çok harika ve değişik bir..börekmi desem..harika görünüyor..Annemde bulgurla ekmek benzeri bir şey yapardı bu tarifi görünce gözümde canlandı soğanlı falan..Eline sağlık canım iyi bir hafta dilerim sevgiyle kal..

www.benimyemeklerim.com dedi ki...

merhaba canım tarif harika olmuş.sunum da süper ellerine sağlık.bir dilim tatmak isterdim.ama şu aralar diete girdim genelde arşivden yayınlıyorum.arşivdede kısırdan başka birşey yok.onuda illaki gönderen vardır.kısmetse başka sefere.ama senin tarife bayıldım canım takrar ellerine sağlık.sevgilerimle

elif dedi ki...

çok güzel ve değişik olmuş canım.

Pelin dedi ki...

Merhaba,
İskenderunlu bir arkadaşımda yemiştim oruğu.Çok güzeldi.
Tarifini almıştım ama sonra kaybetmişim.Sizin tarifinizi yapacağım.Teşekkürler.Sevgiler

sefertasi dedi ki...

Datlıııım,
Nefis mi nefis bugün tüm arkadaşlar yine hep benim sevdiklerimden gitmişsiniz..Bunu bir teyzemiz yapardı ve sağolsun bayılarak yerdik..Kulakları çınlasın senin de ellerine sağlık canım benim sevgiler kocaman

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canimcim
borekte pizzada nefis gorunuyor
bu tadlara kim hayir diyebiliki:))

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canim slm,bu ne guzel bir tarif ben ilk duydum ve gordum sahane,mutlaka denenmesi gereken bir tarif,opuyorum.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

fatostuncay dedi ki...

ne kadar degısık bı tarıf.. inan fatosum ılk defa gordum.. ellerın dert gormesın hayatım.. afıyet olsun sıze. valla denemek ısterdım.. afıyet olsun hayatımmm..
cok opuyorum canımın içi..
kendıne ıyı bak:)


http://fatostuncay.blogcu.com/

akasyakokusu dedi ki...

Fatoşcum eline sağlık amanın çok leziz görünüyor..sini köftesinin bir değişi sanırım..arasında kıyma oluyor onunda..
eline sağlık sevgiler canım.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Tarifin çok güzel görünüyor canım. Mutlaka deneyicem.
Sevgiler

Papatya Prenses dedi ki...

İlk defa gördüm böyle bir tarifi,yöresel olduğundan demek ki:)
çok güzel görünüyor canım,ellerine sağlık...

ayselce dedi ki...

selamlar,

tarifin süper görünüyor, antakya da meshurdur ben daha hic duymadim, görmedim, yemedim :))

senden bir dilim alip denesemmi :))

süper olmus, ellerine saglik

ve afiyet olsun,

sevgilerimle aysel

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

merhaba fatoşcum ilk buluşmamıza gelememiş olabilirsin olsun balım 2 buluşmamız 8 haziranda olacak maden sen sadece natulis alışveriş merkezini biliyorsun bana söyle kadıköyden nasıl gelicem oraya ve natulis sana yakınsa benim için resimleyip bana yollayabilirmisin

anneminkiziyim dedi ki...

Canim fatos ellerine saglik, nefis bir yemek olmus. ben bunun etli yapilanini biliyorum ama patatesli olanini ilk defa duydum, et yemegenlere güzel bir alternativ, sevgiler....

Feyza Fidan dedi ki...

Fatoşummm enfes bir tarif vermişsin yine..Adını duyduğum ama hiç yemediğim bir lezzet bu..İnşallah yapar merakımı yenerim senin tarifinle..Kocaman öpüyorum güzel yanaklarından..

SOFRAM dedi ki...

Aman da Fatoşum neler yapmış böyle, inan bugün aklımdan geçiyordu,kalp kalbe karşıymış demek ,artık seninkinden bir dilim alayım, nefis bir lezzet ellerine sağlık güzelim, afiyet şeker olsun, sevgilerimle öptüm...

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuştu.hemen yedik.pizzan da çok güzel görünüyor.öpüyorum.

kizilciksurubu dedi ki...

Harika görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler.

EZGi :)) dedi ki...

fatoşcum çok değişik ve enfes bir tarif olmuş bu ellerine saglık kocaman sevgiler

yosunbuka dedi ki...

ellerinize sağlık ayrıca resimler çok güzel

pervin dedi ki...

merhaba fatoş yemeğin çok hoşuma gitti en kısa zamanda denicem ellerine sağlık sevgiyle kal...

ayselce dedi ki...

Çok değişik bir lezzet.Denemeliyim bunu.Ellerine sağlık:))

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

ahaha oldurdun beni canim yillar once antakyada yemistim orugu ogun bugundur tadi damagimda,kaldi tarifini aldim tesekkur ederim.
antakyanin damak zevki muktesem yemek kulturleri cok fazla gelismis
humus,tepsi kofte,kunefe,ne guzel lezzettiler insallah bir daha gitme firsati yakalarim.
canim kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

capankizimutfakta dedi ki...

cok farkli ve sahane bir goruntu. inan goruntusune bayildim, ellerine saglik canim.

capankizimutfakta dedi ki...

canim goruntu sahane. cok farkli bir lezzet olmus ellerine saglik...

Adsız dedi ki...

selam
canım ne kadar güzel olmuş
ellerine sağlık
iyi akşamlar

sofrakeyfi blogcu

Adsız dedi ki...

selam
canım ne kadar güzel olmuş
ellerine sağlık
iyi akşamlar

sofrakeyfi blogcu

Adsız dedi ki...

selam
canım ne kadar güzel olmuş
ellerine sağlık
iyi akşamlar

sofrakeyfi blogcu

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

selam canim
degisik ve enfes bir lezzet olmus ellerine saglik sevgiler

fatostuncay dedi ki...

fatoscum cok gecmıs olsun hayatım umarım onemlı bırsey yoktur..
kendıne ve esıne ıyı bak:)
sevgıler canım..
arada benı haberdar et..
optum..


http://fatostuncay.blogcu.com/

Melek* dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM
SEVGİLER.Ç

fatostuncay dedi ki...

hayırlı cumalar bı tanesı..
cok optum..
kendıne ıyı bak canımmm


http://fatostuncay.blogcu.com/

yasaminkiyisindan dedi ki...

canım günaydın hayırlı cumalar sevgiyle kal..

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

canımmm benim
çook geçmiş olsun
Allah acil şifalar versin
inş. şimdi daha iyidir.
hayırlı cumalar
dualarında benide unutma emi
öptümm

Adsız dedi ki...

selam
teşekkür ederim fatoş
sanada hayırlı cumalar canım
http://sofrakeyfi.blogcu.com/

zarpandit_gokche dedi ki...

fatoş abla süper bu tarif:)
cok lezzetli gözüküyor..
hem yormayan bi tarif gibide..
çok çok begendim ya:)
ellerine sağlık..
hayırlı cumalar canım ablacım:)

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canım bu lezzet harikaaaaaaaaaaa görünüyor, gerçekten muhteşem ellerine sağlık canımcım...Fatoşum Hayırlı Cumalar diliyorum, hayırlı birgün olması dileğiyle kocamannn öptüm seni...

ab-ı hayat dedi ki...

Harika bir görüntü,ellerine sağlık nefis ve çok lezzetli görünüyor.


Hayırlı cumalar...



sevgiler....

Limonlu Kek dedi ki...

Fatoşcum ben de sana gönlünce geçirebileceğin, hayırlara vesile olabilecek, harika bir cuma günü diliyorum, sevgiler...

Adsız dedi ki...

canikom kaldiysa bir dilim daha almaya geldim:))

hayirli cumalar dilerim
sevgilerimle

www.yenitadlar.blogcu.com

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

hayırlı cumalar canım

karakazan dedi ki...

Fatoscugum,harika olmus canim bir dilim aliyorum ben:)eline saglik arkadasim.Hayirli cumalar,sevgilerimle.Serap.

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba canım hayırlı cumalar..selam ve sevgiler.