Salı, Mayıs 20, 2008

PATLICANLI BULGUR PİLAVI VE CIZBIZ KÖFTE :)


arkadaşlarr çok sıcakk...dışarı çıkmaya korkuyorum..çünkü hemen yanıyom...kapkara oluveriyorum:):)bide güneş alerjim var hart hurt kaşınıp duruyorum..yani bu yaz eve mahkumum...pikniğe gitmek istiyorum keneler var, korkuyorum..son günlerde yine azıttılar ..ısırılan ısırılana...allah korusun valla...amann nerden aklıma geldi şimdi...efendim size harika bir köfte ve pilav yaptık...köfteler eşimden,pilav ve salatası benden...beğenmesi yorumlaması sizlerden:):)
KÖFTE İÇİN:
500gr yağsız dana kıyma
1 soğan rendelenmiş
2 diş sarımsak rendelenmiş
1 yumurta
1 yk köfte harcı
tuz-karabiber-acı toz biber-kekik
PİLAV İÇİN:
1 patlıcan
1,5 çay bardağı pilavlık bulgur
1yk domates salçası
tuz-karbiber
sıvıyağ
***köfte için tüm malzemeyi güzelce yoğurup 1 saat dolabımızın alt kısmında dinlendiriyoruz.daha sonra yuvarlak şekil verip yağsız teflon tavada iyice kızartıyoruz.dilav için ise;tencerede az miktarda sıvıyağı kızdırıp , küçük küpler halinde doğradığımız patlıcanları kızartıyoruz.kızaran patlıcanları bir kağıt havlu üzerine alıp,tencereye salçayı ve baharatları ekliyoruz.üzerine bulguru ekleyip kavuruyoruz.patlıcanlarıda atıp karıştırıyoruz.üzerine yeteri kadar sıcak su ekleyip pişiriyoruz.10dk demlendiriyoruz..salatamızı da yapıp bir güzel afiyetle yiyoruz...SEVGİYLE..NEŞEYLE:*
Posted by Picasa

23 yorum:

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Fatoşumm, hiç beğenilmezmii bu köfteyle pilavvv..Şu an tıkabasa karnım tok ama olaydı bu tabağı komple yerdim valla..İkinizinde ellerine sağlık..
Öpüyorum seni çokkk ..

fatostuncay dedi ki...

canım benım ellerıne saglık harıka olmus harıka.. supersın..
sabah ama valla olsa sımdı de yerdım o kadar guzel gozukuyor:)
cok opuyorum canım benım..
kendıne ıyı bak:)

http://fatostuncay.blogcu.com/

disal dedi ki...

canım valla doğru diyosun....sıcaktanmı korksak kenedenmi korksak....

dışarı çıkıp ağız tadıyla piknik yapamaz olduk..biz küçükken nasılda güzel eğlenirdik.....şimdi çocuğum için endişe ediyorum....çalılığa gitme..oraya oturma.falan diye sürekli uyarıyorum..eee nolcak bu çocuklar..nasıl enerji tüketecek...tabi evde pc başında....çocuklarımız gereğince çocukluğunu yaşayamıyor..üzülüyorum...

eşininde seninde ellerine sağlık...nefis bir tabak hazırlamışsınız....

gülizar dedi ki...

Fotoşcuğum ellerine sağlık.patlıcanlı bulgur pilavını annemde çok yapar yanında buz gibi ayranla süper olur bilirim.Canım güzel bir hafta diliyorum...

klasik tatlar dedi ki...

Muhteşem bir üçlü oluşturmuşsunuz, ayranıda bizden.. Ellerinize sağlık..

zarpandit_gokche dedi ki...

uy uşağum mukemmelmiş köfteler:)
canım cektiiiii
aşağıdaki keki görmedim sanma konusturuyon yine yetenegini..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Fatoş'cum eşinin de senin de ellerinize sağlık, hem köfteler hem de patlıcanlı bulgur pilavı çok güzel görünüyor..

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Fatoşummmmmmm süpersin valla, köfte hayır diyemeyeceğim bir lezzet, sende süper yapmışsın...l Canım benim ellerine sağlık, kocamannnnn öpüyorum seni...

elif dedi ki...

köfteyede bulgura da baylırım.

şablonu sormuşsun canım. ben şu resimlerin etrafında kı çerçeveyi istiyodum. ve nasıl yapıldığını bilmiyodum. çok uğraşıyodum olmuyodu. meğer şablonla alakalı bişeymiş. şablonumu değiştirdim. çerçeveler kendiliğinden geldi. çok hoşuma gitti.. turuncu çiçeğide .üstbilgi ye resim koydum. . oda çok güzel oldu.senin şablonunda benimkiyle aynı. istersen sende üstbilgiye resim ekleyebilirsin.

elif dedi ki...

fatoşcum. özelleştire bas. orda fatoşun mutfağına hoşgeldiniz yazan yer. oranın düzenlesine bas
resim ekle ye bas bilgisayarından yükleyeceksen gözata bas ve resmini bul yükle. bir de sığacak şakilde küçült butonuna bas mutlaka

SOFRAM dedi ki...

Canım Fatoşum evine hoşgeldin ama bir yorgunluğun ardından başka bir yorgunlukla karşılaşmışsın.Artık işleri halletmişsindir, yorgunluk atıyorsundur.Benimde hafta sonu pek fırsatım olmadı pc başına oturmaya daha doğrusu sıra gelmedi..:))
Bu arada harika mamalar paylaşmışsın, ellerine sağlık güzelim, tabaktaki sunum da harika tam da öğle üzeri, acıkmışken nasıl da canım çekti...Sizlere afiyetler olsun güzelim, sevgilerimle öpüyorum...

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

ellerinize sağlık.hepside çok güzeldi.ancak bakabildim bloga ama bu tabağı görmüştüm:) öpüyorum canım.tekrar ellerine sağlık...

http://kelebeklisaniyeler.blogcu.com/ dedi ki...

Bi tanesi aksam yemege sana mi gelsem acaba:)) nefis yaa,pek severim,senin ve esinin ellerine saglik,harikalar yaratmisin yine,opuyorum guzeller guzeli.

ebruakin dedi ki...

Selam canım,
Tam bana göre bir menü olmuş.
Ellerine sağlık.
Öptüm kocaman.
Sevgiler...

ebruakin dedi ki...

Unutmadan eşinin de ellerine sağlık. :))))

Ayse Pamuk dedi ki...

bayıldımmmm off off ne diyeyeyim ellerine sağlık

karakazan dedi ki...

Amaaaannn ciz biz köfte himmm:)harika hele yanin da bulgur pilavi ve yanin da ayran ayy ayyy.Eline saglik canim,esinin tabii ki:)

sevgilerimle.

EZGi :)) dedi ki...

fatoşcum tam benlik bir tabak olmuş canım.harika görünüyor olsada yesem :)
ellerine saglık canımcım kocaman kocaman sevgiler

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

canim enfes olmus bu tabak öylece alsam ben nasil olur özelikle köfteye bayilirim süper olmus canim ellerine saglik sevgiler

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

�ok lezzetli bir men� olmu�.
Ellerine sa�l�k can�m.

ayselce dedi ki...

Bulgur pilavına bayılırım.Tabakta nefis görünüyor köfte ile birlikte.Ellerinize sağlık:)

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

CANIMMM
eeee napalımm
dikkatli olmak zorundayıs:)ama
sen ne güzel güneşte bronzlaşıyorsun
ben kıpkırmızı oluyorum:)
güneş kremi biraz iyi geliyor canım
krem sürmeden markete bile gidemiyorum:)
köfteyle pilava bayıldım
ellerine sağlık
sevgiyle kal

akasyakokusu dedi ki...

Fatoşcum günaydın canım..ne harika bir tabak ayy valla ben daha kahvaltı yapmadım..evde iş görüyorum iki gündür burayada pek gelemedim..amanın köfteden bulgurdan eser kalmamış..kaldıysa bir tabak lütfeenn:)))
hımm senindee eşinindee elinize sağlık kesenize bereket olsun..amiin..