Çarşamba, Haziran 04, 2008

ABUGANNÜŞ(ANTAKYA USULÜ PATLICAN SALATASI)

Merhaba arkadaşlar...yaprak dökümü reklam verdi bende hemen tarifi ekliyim dedim...bu hafta bi heycanlı bi heycanlı:))abugannüş herkesin bildiği patlıcan salatasından biraz farklı...antakya usulü...en sevilen mezelerimizdendir...işte tarif:
3 adet közlenmiş patlıcan
2 adet közlenmiş domates
3 adet közlenmiş acı yeşil biber
2 adet közlenmiş soğan
2 diş sarımsak
2 yk nar ekşisi
3-4 yk zeytinyağı-tuz
3-4 dal maydonoz ve nane
***bütün malzemeleri incecik kıyıyoruz.bir kaba alıp üzerine zeytinyağı,tuz ve ekşiyi ekleyip karıştırıyoruz..AFİYETLE SEVGİYLE....
Posted by Picasa

38 yorum:

yemekoloji dedi ki...

merhabalar canım abugannuş çok hoş gözüküyo babagannuş da diyolar yanılmıyosan öyle değil mi bu arada dondurma da süper gözükyo tam dondurma tadı veriyo mu acaba ben de yapmayı istiom da

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

canim selam
adanali bir arkadasta abugannus diyor ben patilacan salatasi iste diyorum kiziyor:))
adi ne olursa olsun süper ama sevgiler ellerine saglik öptüm

banu gökşin dedi ki...

nasıl lezzetlidir simdi olsada yesem ellerine sağlık ailecek bayılırız. sevgiler..

SOFRAM dedi ki...

Canım Fatoşum , yaprak dökümü benim de takip ettiğim birkaç diziden biri,severek izliyorum.
Canım harikasın, bu güzel lezzeti çok severiz, sen de çok güzel yapmışsın, ellerine sağlık güzelim, size afiyet şeker olsun. Eşin nasıl oldu, inşallah daha iyidir, sana kolay gelsin canım, sevgilerimle öpüyorum...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

MMmm, nar ekşili çok güzel olacağına eminim, ellerine sağlık canım..

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Fatoşum ellerine sağlık
harika olmuş salatan
ne zaman gidiyon memlekete ben evi düzenleyip gidip tatil yapıcam:)bütün yıl çok yoruldım ya:)
sevgiyle kal

fatostuncay dedi ki...

canım cok hos olmus ellerınıne kollarına saglık.. bende cok severım.. afıyet olsun hayatım..
fatoscum cok uzgunum gelmek ısterdım ama maalesef hayatım.. kayınvalıdenın kardeslerı gelıyor onu yalnız bırakamam.. hakkınızı helal edın... bı gun bı yerde bulusuruz ınsallah.. sen merak etme ayarlayacam bı gunde goruselım.. ınan bende ıstıyorum cook..
optum:)

http://fatostuncay.blogcu.com/

www.benimyemeklerim.com dedi ki...

merhaba canım çok güzel çokta severim.harika olmuş.hımmm ellerine sağlık

pelincelezzetler dedi ki...

Bende çok severim,anneme ısmarlamalıyım hemen:))
Ellerine sağlık...

zarpandit_gokche dedi ki...

ay lahmacunumun yanında güzel olurdu bea:)
bu arada canım bi proje için anket düzenliyoruz blogumda yayınladım tıklarsan sevinirim:)

karakazan dedi ki...

Fatoscugum,harika bir salata bayilirim patlicanli salataya.Eline saglik canim.
sevilerimle.

Cafe Gusto dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık..sevgiler..

klasiktatlar dedi ki...

Terazi olduğunuzu unutmuştum, şimdi hatırladım. Bu terazi takımı herşeyin en güzelini mi yapar? Çok mu titizdirler? Salata üzerindeki limonun kıvrılmasında bile bir estetik var. Salatanın güzelliğine hiç sözüm yok. Sağ olsunlar yorum bırakan arkadaşlar bütün güzel sözleri söylemişler. Ellerinize sağlık, pırıl pırıl salatanız.

http://kelebeklisaniyeler.blogcu.com/ dedi ki...

Canim ellerine saglik salata nefis olmus,ellerine saglik,opuldun,hayirli cumalar.

yasaminkiyisindan dedi ki...

selam canım..Mardine özgü abbuğannuş biraz daha farklı yumurta ve sarmısakla yapılıyor..Bana onu hatırlattın..Ellerine sağlık canım..hayırlı cumalar..

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Merhaba.

Hayırlı Cumalar dilerim. Allah'a emanet ol.

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Fatoşumm
canım
sanada hayırlı cumalar

akasyakokusu dedi ki...

Fatoşcum merhaba canım..evet babagannuş değişik şekilde yapılıyor.bende hem tahinli hemde bu şekilde yapıyorum.
eline sağlık sevgiler hayırlı cumalar canım..

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Allah razı olsun bu güzel duan için arkadaşım. Amin diyorum tüm samimiyetimle. Bende sana cumalar hürmetine en sevdiğim duayı hediye eyliyorum.

Taif Duası

Allah'ım kuvvetimin zaafa uğradığını, Çaresiz kaldığımı, halk nazarında hor görüldüğümü ancak sana arz ederim.

Ey merhametlilerin en merhametlisi, çaresizlerin Rabbi Sensin. Allah'ım huysuz, yüssüz bir düşman eline beni düşürmeyecek, hatta hayatımın dizginlerini eline verdiğin akrabadan, bir dosta dahi beni bırakmayacak kadar bana merhametlisin.

Allah'ım eğer bana karşı kırgın değilsen çektiğim mihnet ve belalara hiç aldırmam. Fakat senin esirgeyiciliğin bunları göstermeyecek kadar geniştir.

Sana sığınırım, Senin cemalinin nuruna sığınırım. Bütün karanlıkları parlatan, dünya ve ahiret işlerinin ıslahının yalnız O'na bağlı olduğu nuruna sığınırım.

Allah'ım Sen razı oluncaya kadar Senin affını diliyorum. Bütün kuvvet, her kudret ancak sendendir. Amin, Amin, Amin.

SOFRAM dedi ki...

Fatoşcuğum canım, sana da hayırlı cumalar, sevgileriimle öptüm...

Adsız dedi ki...

selam
hayrlı cumalar canım
salatan harika olmuş
ellerine sağlık fatoş
sofrakeyfi

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

ellerine sağlık fatoscum.ne güzel de isimler.değişik değişik.hayırlı cumalar.

ayselce dedi ki...

MMM nefis gözüküyor canım.Tadı da görüntüsü gibidir eminim.Ellerine sağlık bayıldım:)

fatostuncay dedi ki...

canımın içi sana da hayırlı cumalar..
cok optum..
insallah en yakın zamanda gorusuruz fatosum.. belgin ablayla bırlıkte:)
kendıne ıyı bak:)

http://fatostuncay.blogcu.com/

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

canım bende...hiç gelmiyosun küstüm ben sana.yinede öptüm.kendine iyi bak...

pervin dedi ki...

sevgili arkadaşım duaların için teşekkürler mezende harika olmuş bende evdeki patlıcanları ne yapsam diye düşünüyordum iyi fikir ayrıca biraz geç oldu ama kusuruma bakma beyine geçmiş olsun ALLAtan şifalar diliyorum iyi hafta sonları...

Ayse Pamuk dedi ki...

kesinlikle yapacagım çook beğendim ellerine sağlık

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim, bizde adi bu degildi ama her mangal yapilisinda rahmetli babam patlicanlari közlerdi ve yapardik, harika bir lezzet, ellerine saglik, sevgiler

HÜLYA dedi ki...

merhaba canım sevgilerimle bereber etkinlik davetiyemide bırakıyorum... kendine iyi bak...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 25
strong>http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

9 Haziran 2008 (pazartesi) -22 Haziran 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25 Ev Sahibeliğini http://buramburam.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım…

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum canlarım. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25” Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

Pazar günü programım olması sebebiyle bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum canlarım… beni yanlız bırakmayın oluuuurmuuu :(

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım canlarım. Şimdiden herkese teşekkürler...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Fatoşum ellerine sağlık harikaaaa görünüyor, öpüyorum seni canımcım, iyihaftasonları şimdiden...

etki alanı dedi ki...

Çok cici bir blog...
Tesadüfen geçiyordum,uğramadan edemerim...Çok net ve açıklayıcı..
Sevgiyle kalın,
TüTü

Melek* dedi ki...

bendede buna benzer bir tarif var ellerin dert görmesin gülom. size afiyet olsun

kizilciksurubu dedi ki...

Harika olmus, ellerine saglik canim. Iyi pazarlar.

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

fatosum yaaa sen antakya yemekleriyle beni oldurecekin nasilda canim cekti.
antakyanin damak zevkini cok iyi biliyorum.harika oluyor.ellerine saglik canim benim tarifni aliyorum cok opuyor sevgilerimi birakiyorum.

yasaminkiyisindan dedi ki...

canım günaydın iyi haftalar..

Papatya Prenses dedi ki...

Közde patlıcan salatasına bayılırımmm..
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sayın fatoş hanım sevgili arkadaşlarımın arasında sizi de görmekten dolayı çok mutluyum ve bu tarifinizide yayınlıyorum teşekkür ederim. Bizlerle birlikteliğinizin her iki taraf için yararlı ve uzun ömürlü olmasını diliyorum, sevgiler...
Aleyna-Dilara

Adsız dedi ki...

Ya bu ne allah askina herkes fatos hanima ozel yazilar yazmis.Arkadaslar tek bekledigimiz yaptiysaniz sonuc nasil bu konuda bir tane yorum bulamadim..herkes guzel gorunuyor evet ama gercekten tadi nasil , goruntusu kadar guzel mi..merakla yorumlari okudum ama okadar yorumdan bir sonuc yok..herkes normal sohbet ortami yaratmis burada...