Pazar, Haziran 29, 2008

***PATLICAN KEBABI***

iyi pazarlar arkadaşlar..yine çok sıcak birgün..üstelik pazar...ama bu pazarın benim için bir anlamı var...eşimin doğum günü...doğum günü hazırlıkları evde tam gaz devam ediyor...eşim uyuyo,uyanmasın diye parmak uçlarımda yürüyorum evde ..amann sürpriz bozulmasın...yüreğim ağzımda.....buda birazdan akşam yemeği için soframızda yer alacak enfes bir lezzet...tarif sofra dergisinden...
4 adet ortaboy patlıcan(jülyen doğranıp,kızartılcak)
2 adet yeşil biber(jülyen doğrancak)
2 adet domates(jülyen doğrancak
500gr dana kuşbaşı
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
tuz-karabiber-kekik-pulbiber
1yk domates salçası
2-3yk sıvıyağ
***önce etimizi tencereye alıp,kendi suyunu bırakıp çekene kadar pişiriyoruz.daha sonra yağı ekleyip,yemeklik doğradığımız soğan ve sarımsakları ekliyoruz.kavrulduktan sonra baharatları ve salçayı ekleyip,yarım çay bard.suda pişiriyoruz.sonra pişen eti fırın kabının ortasına döküyoruz.etrafına kızarttığımız patlıcan dilimlerini ve aralarına biber ve dometesi dizip 200c de 8-10dk pişiriyoruz...AFİYETLE..KEYİFLE...(acelemden foto iyi olmadı ama bu lezzetti sizinle paylaşmak istedim:))
İYİ Kİ DOĞDUN AŞKIM,NİCE SENELERE:))
Posted by Picasa

14 yorum:

zarpandit_gokche dedi ki...

eşin iyiki doğmuş iyiki seni bulmuş uynadıgında şaşırdımı tepkisi ne oldu merak ediyorumm :)

yapraksarma dedi ki...

ZEYTPORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…
YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-3 ZEYTİNYAĞLILAR

http://porselendemlik.blogcu.com
http://selmahlc.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://yoresellezzetler.bloggum.com tarafından hazırlanmıştır

etkinliğimizin yeni sahibesi www.yapraksarma.blogcu.com olarak 10/7/2008 ile 10/08/2008 tarihleri arasında 30 gün boyunca ben yapacağım konumuz:ZEYTİNYAĞLILAR

anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…
sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…
eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız
yapmanız gereken şey;
hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek
örnek:
isim:zeytinyağlı enginar dolması
yöre adı:İzmir/ege yöresi
buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…
iletişim:www.yoresellezzetler.bloggum.com
unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır
önemli:son zamanlarda bloglarda yaşanan sorunlardan dolayı böyle bir önlem almayı uygun bulduk etkinliğimiz ayrıca
www.yapraksarmayapraksarma.blogspot.com adresinde de yapılacaktır…


HEPİNİZİ EV SAHİBESİ OLARAK DAVET EDİYORUM.BENİ YANLIZ BIRAKMAYACAĞINIZI UMUYORUM .SEVGİLERİMLE
İNYAĞLI PATLICAN DOLMASINI HEMEN ALABİLİRİM:)

SOFRAM dedi ki...

Canım eşine sağlıkla nice mutlu yıllar diliyorum, tabii beraberce...
Yemeğin de harika olmuş, ellerine sağlık, eşine güzel bir sürpriz olmuş,sizlere afiyetler olsun, sevgilerimle öptüm...

akasyakokusu dedi ki...

Fatoşcum yemek şahane olmuş.eşinin doğum gününü kutluyorum.NİCE SAĞLIK MUTLULUK DOLU GÜNLER DİLİYORUM.

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Fatoşummm yemek harikaaa görünüyor canımcım, görüntü muhteşemmm, ellerine sağlık, iyi haftalar diliyorum kocamannn öpüyorum seni...

Cafe Gusto dedi ki...

Fatoşcuğum eşine sevdikleri ile beraber uzuuuuun bir ömür diliyorum.Ellerine sağlık...sevgiler...

anneminkiziyim dedi ki...

Fatoscugum,
esinin dogum günü kutlu olsun, saglikli ve mutlu nice yillari bir yastikta geciresiniz, insallah.
Patlican kebabida nefis olmus afiyet olsun, sevgiler...

gül dedi ki...

fatoşcum eşinle birlikte mutlu mesut nice seneler diliyorum,ellerine sağlık canım,bu arada ben herzaman beklerim,ne yemek istersen onuda yaparım buyur gel:)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Canım ellerine sağlık, nefis olmuş.. Eşine de nice seneler dilerim, hep birlikte huzurla sağlıkla geçireceğiniz uzun bir ömrünüz olsun..

Papatya Prenses dedi ki...

eşine seninle birlikte nice hayırlı ve huzurlu bir ömür diloyorum canım.
hani o akşam ki sofranızın resmi yok mu:)

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Fatoşummm
Ellerine sağlık
Eşininde doğumgünü kutlu olsun

sevgiyle kal

Tatlı Mutfağım dedi ki...

selam çok güzel görünüyor yemek. ee hani devamı nerdee:) Uyandırmadan nasıl hazırladın bu yemeği:)))) Birde pişirip, tarif bile yollamışsın maşallah:)

Eşinle birlikte nice mutlu yıllara. :) sonuçta onların doğum günleri bizim doğum günümüz bir nevi:) Eline sağlık. Fotoğrafta gayet hoş nesi var. Sen benimkilere bak:))

hdidem95 dedi ki...

canım eşinin doğum günü kutlu olsun allah ayırmasın birbirinizden kebapta nefis görünüyor ellerine sağlık öptüm sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

canım fatoşum :)
resmen bitirdin beni enfes bir lezzet kitlendim resme :))
harikasın canım arkadaşım ellerine saglık
canım benim merak etmişsin beni tatildeydim haber veremedim döndüm :) kocaman öptüm seni kocaman sevgiler