Pazar, Haziran 22, 2008

***PROFİTEROL***:))

herkese mutlu,keyifli pazarlar ve tüm işlerimizin rast gittiği,serin:) bir hafta diliyorum...ah bugün nasılda yoruldum...pazar günlerini hiç sevmiyorum..yemek,temizlik,ütü...uzudaıkça uzuyorr...dışarı çıkalım desek hava sıcaklığı malum...bu pazarda böyle geçti gitti..akşam oldu...
profiterolleri dün yaptım...çok beğenildi eşim ve kaynım tarafından..zira sabah kalktığımda buzdolabında bir tanecik bile bulamadım:))gece mutfağa fareler girmiş:))herkes bilir tarifini ama birde benden olsun...
hamur için:
125gr tereyağı(margarin de olabilir)
1,5 su bard. su
1 su bard. un
1 fiske tuz-4 yumurta
dolgu kreması için:
2 su bardağı süt
3 yk un
1 su bardağı şeker
1 vanilya
1 tane ezilmiş muz
yarım çay bard.hindistan cevizi
üzeri için:
1,5 su bardağı süt
2 çorba k.kakao
1 çay b. şeker
1 yk. nişasta(silme)
yarım paket bitter çikolata
***hamur için:su,yağ ve tuzu tencerede kaynatıyoruz,unu ekleyip hızlı hızlı karıştırıyoruz.hamur kendini toplayınca altını kapatıyoruz.ılıyınca yumurtaları teker teker ekliyoruz.hazırladığımız hamuru sıkmatorbasına doldorup,yağlı kağıt serilmiş tepsiye ceviz büyüklüğünde sıkıp,160c de ısınmış fırına koyup pişiriyoruz.
***krema için:(vanilya,hindistan cevizi ve muz hariç)malzemeleri tencereye koyup muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz.altını söndürüp diğer malzemeleri ekliyoruz,soğutuyoruz.
***çikolatalı sos için:çikolata hariç tüm malzemeleri akışkan bir kıvam alana dek pişiriyoruz,ocaktan alınca çikolatayı ekleyip,soğutuyoruz.
***pişen profiterollerin içine sıkma torbasıyla kremayla doldurup,üzerine çikolata sos döküp,dolapta 1-2 saat soğutup servis yapıyoruz..AFİYETLE:)

16 yorum:

www.benimyemeklerim.com dedi ki...

merhaba canım bayılırım profiterole ellerine sağlık harika olmuşlar.iyi haftalar diliyorum canım

SOFRAM dedi ki...

Günaydın canım , oh ne güzel gezmiş keyif yapmışsın, ama sıcakta da gezmek zor oluyor.
Canım profiteroller çok güzel görünüyor,harika bir tatlı biz de çok severiz,evde fareler de olunca hemencecik bitiyor,ellerine sağlık Fatoşum, yiyenlere afiyet şeker olsun, sevgilerimle öptüm...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Fatoş'cum ellerine sağlık, açıkçası ben tarifi bilmiyordum, yazdığın iyi oldu.. Muhteşem görünüyor,afiyetler olsun :)

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım harika görünüyorlar öptüm sevgiler

Hansa dedi ki...

Bende şöyle sağlam profitrol tarifi arıyordum iyi oldu.Deniycem.Sizin evde fare olmak isterdim :)))))

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

fatosum profetirol harika olmus canim cok nefis gorunuyor ahhh nasilda canim cekti anlatamam yarin bendemi yapsam :)guya rejime girmistim neyse sonra devam ederim rejime:))
canim benim ellerine saglik
kucak dolusu sevgilerimi gonderdim.

ebruakin dedi ki...

Selam Fatoş'cum,
Profiteroller nefis görünüyor, ellerine sağlık.

Merak edip, hatırımı sorduğun için çok teşekkür ederim.

Biraz zor günler geçiriyorum ama geçecek inşallah hepsi.

Kocaman öpüyorum canım.
Sevgiler...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Datlımmm
Kaç zamandır uğrayamıyordum sayfana ne güzel gezmişsin:)
tatlın nefis kurabiyeler nefiss
elelrine sağlık
şekerim bizde cumartesi adalardaydık:)
aynı yerlerde dolaşıyoruz sanırım

sevgiyle kal
ne zaman gidiyorsun Antakyaya
kardeşinin düğün ne zaman dı
merak ettim:)

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik profiteroller cok nefis görünüyor. Eee bu lezzete kim dayanir tabiki gece yarisi da kalkar yerler canim, Sevgiler....

Mihriban dedi ki...

Canım ellerine sağlık gerçekten nefiiis görünüyor...Sevgiler selamlar....

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

canım benim...
ben görmeyeli neler yapmışsın.ellerine sağlık.
iyi eğlenceler.gezmeler.
ben ise devamlı yatıyorum.bilgisayarı bile açmıyorum.açamıyorum.
neyse sana iyi eğlenceler.kolay gelsin diyorum.öpüyorum.

elif dedi ki...

valla maharetlisin canım biliyorum da. profiterol yapmak ta bayağa bi maharet işi bence. ben cesaret edemiyom açıkcası. çok ta güzel görünüyolar. ellerine sağlık. bende o farelerden olmak isterdim

arzumcum dedi ki...

ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler canım.profiteroller muhteşem görünüyor.bayılırımmm.ellerine sağlık.sevgiler.

karakazan dedi ki...

Harika olmus canim profiteroller bende olsam gece kalkar yerdim herhalde:)Hic denemedim tadini da coookkk merak ediyorum dogrusu.Eline saglik canimcigim.

sevgilerimle,sera...

ahsapboyaci dedi ki...

merhabalar arkadaşım ben ahsapboyaci.blogspot.com yani pınar bloğun çok güzel hele profiteroller harika ellerine sağlık canım blogspotla yeni tanıştım asıl birinci bloğum ahsapboyaci.blogcu.com
banada beklerim arkadaşım sevgiler

capankizimutfakta dedi ki...

bayilirim profiterole...mmmmm.ellerine saglik canimm