Cuma, Haziran 27, 2008

***ZEYTİNYAĞLI PATLICAN DOLMASI***

arkadaşlar hepimize hayırlı,huzurlu cumalar...haftasonu geldi çattı yine...sıcaktan bir yere çıkılmıyor o ayrı...neyseki 20gün sonra Antakyama kavuşuyorum Allah'ın izniyle..kız kardeşimin düğünü var 6 ağustosta..gelin buyrun bekleriz:))patlıcanlarım Antakya'dan geldi...tam dolmalık..minik minik...
6 dolmalık patlıcan
iç harcı:
6 yk pirinç
2 domates
3 diş sarımsak
1 soğan
1tk kurunane
5-6dal maydonoz
1çay k. karabiber
2-3yk nar ekşisi
1tk domates salçası
yarım çaybard.zeytinyağı
yeteri kadar tuz
***iç harcı için sebzeleri incecik kıyıyoruz,pirinci ve baharatları ekleyip karıştırıyoruz.içini oyduğumuz patlıcanları doldurup,ağzının domates kabuğuyla kapatıyoruz.(iç harcı önceden pişirmiyoruz)tencereye dizip yarıya gelene kadar su doldurup,pişiriyoruz..AFİYETLE..

11 yorum:

philippine lotto dedi ki...

Well, all I can say is. Im hungry.

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Selam fatoş.

Sanada inş. mutlu, huzurlu, hayırlı cumalar. Malesef bugün benim için pek iç açıcı olmadı. İnş. hayırlısı olur:(

neyse..

Dolmalar ve herşey çok güzel görünüyor eline sağlık. Eşim Antakya'da yaptı askerliğini. Oranın der meze çeşitleri harikadır. Öv öv bitirmez yani:) Size has meze vs. yemecik tarifleri bekliyorum. Allah'a emanet. şimdiden hayırlı yolculuk dilerim sana.

sihirlimutfak dedi ki...

patlıcan dolması ben çok severim fakat benden başka kimse yemedigi için yapmıyorum karnımda açıkmıştı bu tabagı ben aldım ellerine sağlık canım çok güzel olmuş sevgiler..

capankizimutfakta dedi ki...

AMAN YARABBIM, BAYILIRIM PATLICAN DOLMASINA, KAZANIN HEPSINI ALIP KACTIM,
:))) ELLERINE SAGLIK OH MIS GIBIIII

karakazan dedi ki...

Fatoscugum,cok severim patlican dolmasini.Eline saglik canim,birtane aliyorum canim.:)Sende mi tatile gidiyorsuuuuuuuunnnn???

Ftaoscugum bende yapmistim cocostar cok sert oldu acaba seninkiler de öyle oldu?merak ediyorum.Aciklarsan sevinirim.

selamlarimla,serap...

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

allah allah bırde severim hımm ellerine saglık balım cok guzel olmuş bak benden sana bır tavsiye dolma içi hazırlarken içine birkaç tanede patlıcan rendele (bunu yaprak sarma yada biber dolmasında uygula ) bak harika olacak ben hep öyle yaparım ve dadına doym olmaz hele yaprak sarmasında ay bak canım yaprak sarması istedi gidip yapayım bari :=)) balım sana iyi hafta sonları mate cayı ile aram çok iyi gidiyor ama hala hastalanamadım haftaya dr gidicem bakalım ne diyecek

disal dedi ki...

çok sevdiğim bir dolmadır...

nefis görünüyor..ellerine sağlık....

antepli arkadaşım hep yapardı bize ama şimdi ne mümkün onu bulmak...

sevgiler arkadaşım....

Adsız dedi ki...

CANIM YA NE ZAMANDIR GÖRÜŞEMEZ OLDUK .BLOGCU BİZİ MAHVETTİ DOĞRUSU...
BU ARADA DOLMALARIN NEFİS GÖRÜNÜYOR CANIM.ELLERİNE SAĞLIK
YERSOFRASI-ÖZLEM

ayselce dedi ki...

Canım bu harika bir görüntü.Ellerine sağlık:)

yildiz dedi ki...

Kizkardesine simdiden mutluluklar diliyorum,kimbilir dügün hazirliklari olarak ne güzel yöresel yemekler hazirlanir.Bol resim isteriz haberin olsun canim.
Dolmalar da nefis gözüküyor,ellerine saglik,sevgiler..

SOFRAM dedi ki...

Canım harikasın , oh ne güzel olur bu patlıcanlarla dolma, bazen ben de burada buluyorum ama, Antakya'nınki gibi olmuyor.Çok severim bu dolmaları, Antakya'ya gittiğimde en çok yediklerimdendir,ama oraya gidince hangi lezzeti yiyeceğini şaşırıyor insan...Sen ne güzel gidiyormuşsun, biz de düşünüyoruz ama daha karar veremedik, kısmet artık bakalım... Canım ellerine sağlık ...Sevgilerimle öptüm...