Salı, Temmuz 01, 2008

PDÇSE 26***PEYNİRLİ BÖREK VE MERCİMEK KÖFTESİ***

merhaba arkadaşlar...çok halzsizim çok bitkinim..kolumu kıpırdatacak halim yok...bu sıcaklar mahvetti beni...bu ayki ev sahibemiz canım arkadaşımm huriyemm..teee parislerden...(http://www.kelebeklisaniyeler.blogspot.com/) bende bu 2 tarifimle etkinliğe katılıyor ve arkadaşıma kolaylıklar diliyorum...
PEYNİRLİ BÖREK:
6 yufka
1 su bardağı süt
2 yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
arasına:peynir,maydonoz
***öncelikle süt,yumurta ve yağı karıştırıyoruz.daha sonra 1.yufkamızı serip bu harçtan sürüyoruz,üzerine 2.yufkayı serip biraz daha harçtan sürüyoruz ve peynirli içten koyuyoruz.kalan 4 yufkayada aynı işlemi uygulayıp,kalan sütlü harcı üzerine döküp,çörek otu ve susam serpiyoruz.180c de pişiriyoruz...


MERCİMEKLİ KÖFTE:1 su bardağı mercimek
2 su bardağı ince bulgur
1 litre su
1,5 yemek kaşığı domates salçası
1,5 yemek kaşığı biber salçası
2 kuru soğan
1 demet maydanoz-yarım demet taze soğan

1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı pulbiber
1 tatlı kaşığı karabiber
Tuz-yarım çay bar.zaytinyağı

***
1 su bardağı mercimeği 1 litre suda iyice haşlayın. Haşlandıktan sonra içine 2 su bardağı bulguru katıp kapağını kapatın ve bulgurun şişmesini bekleyin.
1 çay bardağı zeytinyağında küp küp soğranmış 2 kuru soğanı pembeleştirin .
Salçaları ve baharatları ilave edip biraz kavurun. 1 çay bardağı suyu ekliyip bir iki taşım kaynatın.
Mercimek ve bulgur karışımını biraz karıştırdıktan sonra sosu üzerine gezdirip hiç beyaz yer kalmıyacak şekilde karıştırın ve 5 dakika daha dinlenmeye bırakın.Maydanozları ve soğanı ince ince kıyın.mercimeğe ekleyin ve karıştırın..elinizle şekil verip ,marulla servise sunabilirsiniz...

13 yorum:

Huriye dedi ki...

Canim fatosum ellerine saglik,bu harika iki lezzet için valla super gorunuyor,harikasin balim,katildigin için sana çoooook tesekkur ediyorum canimsin sagol...biliyorsun etkinlik iki hafta suruyor bu zaman içerisinde diledigin kadar tarif yollaya bilirsin,simdiden tesekkurler. Kuzum sicaklardan bende bayiliyoooooruuuuuuum)))fena oldum inan. Tarifin biraz sonra yayinda olacak.

AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
Örnek isim: SEVİL SAHİN
Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
Tarif : SALATAYARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

şengül dedi ki...

fatoş canım çok geçmiş olsun aman kendine çok iyi bak bizleri merakta bırakma sakın ellerine sağlık canım saygılar sevgiler kucak dolusu

Melek* dedi ki...

ben görmiyeli neler yapmışsın kız ellerine sağlık canım öptüm.

SOFRAM dedi ki...

Canım Fatoş'um geçmiş olsun, sanırım bu halsizlik herkeste var, sıcakların etkisi sanırım.
Canım ellerine sağlık börekte köfte de nefis olmuş, sizlere afiyetler olsun, sevgilerimle öptüm canım...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Fatoş'cum ikisi de süper, ellerine sağlık.. Kaç gündür mercimek köftesi sayıklıyorum zaten .)

capankizimutfakta dedi ki...

SU BOREK OLDUMU SIMDI FATOS? TAMDA DIYETE BASLAMISKEN ??? ISTAHIM KABARMADAN KACIM BEN, ELERINE SAGLIK. YEMIS KADAR OLDUM DIYEMICEM :(((

zerrin - misss dedi ki...

Sevgili Fatoş, sıcaklar hepimizi halsizleştiriyor. ben de aynı durumdayım. Klima karşısından kalkmak gelmiyor. Buharlaşacağız ..

Yaptığın börekte mercimek köfteside pek güzel olmuş. Ellerine sağlık.

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

İki lezzette harika görünüyor ellerine sağlık canım...

Sevgiler...

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar Fatos cugum, masallah halin yok oldugu zamanda böyle döktürürsen halli oldugun zaman yandik, masallah neler neler yapmissin, ellerine saglik, sagliklar dilerim, sicaktan kolay degil cenim, bol sivi tüketmege calis, sevgiler....

Papatya Prenses dedi ki...

oyyyyyyy bayılırım mercimek köftesine:)
ellerine sağlık canım.

hayırlı ve makbul kandiller..

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABALAR ARKADAŞIM 26. Ev sahibemiz olan HURİYE(KELEBEKLİ SANİYELER) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK
HAYIRLI CUMALAR VE ŞİMDİDEN İYİ TATİLLER ARKADAŞIM
Sevgilerimle SEVİL SAHİN

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

balım nasılsın ben 13 temmuzda tatile gidiyorum ne yaptın diet olayını devammı ben de 2 tableti istedim bekliyorum pazartesi elimde oılacak hadi bakalım hayırlısı sevgiyle kal balım

neseersoy dedi ki...

selam,
ellerine sağlık , börek görünce dayanamıyorum :-)
güzel bir yaz diliyorum.
sevgilerimle,
neseersoy