Cumartesi, Eylül 06, 2008

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ VE EZOGELİN ÇORBASI-SÜTLAÇ

sevgili sevil ablam(www.birdemliksohbet.blogspot.com) çok güzel bir etkinliğe ev sahipliği yapıyor.bende sofralarımızın olmazsa olmazlarında çorba ve tatlıyla katılıyorum..kolay gelsin şirinemm:))
EZOGELİN ÇORBASI
yarım su bard.kırmızı mercimek
1 kahve fincanı pirinç ve bulgur
2yk un
1 yk domates salçası
3yk tereyağı
1 soğan
nane-kırmızıtoz biber-tuz
***2 yk tereyağıyla,soğanı kavuruyoruz.sonra yıkadığımız pirinci,mercimeği ve bulguru ekleyip biraz daha kavuruyoruz ve üzerine 4 su bardağı su ekleyip kaynatıyoruz.başka bir tencerede kalan 1yk tereyağıyla unu kavuruyoruz.üzerine 1 su bardağı su ekleyip salçayı ve baharatları koyuyoruz ve kaynatıyoruz.daha sonra salçalı sosu diğer tencereye boşaltıp karıştırıyoruz.5-10dk kaynatıp altını kapatıyoruz.

SÜTLAÇ
2 lt.süt
1 su bard.1 parmak eksik pirinç
2 su bard.şeker
1 vanilya
1 yk.nişasta
***sütün içine pirinçleri ekleyip,pirinçler açılana kadar kaynatıyoruz.kaynayınca şekeri ekliyoruz .15-20dk kaynattıktan sonra altını kısıp vanilya ve sulandırılmış nişastayı koyup altını kapatıyoruz.kaselere bölüyoruz.oda sıcaklığına gelince üzerine tarçın serpip buzdolabında soğutuyoruz.AFİYETLE..AĞIZ TADIYLA..HUZURLA:))

14 yorum:

birdutmasali dedi ki...

HAYRLI RAMAZANLAR,
SÜTLAÇ NEFİSS :))
SVGLRRR

elif dedi ki...

canımm çok teşekkürler sobe için. valla beni kim ne zaman sobelicek diye bekliyodum... ..en kısa zamanda cevap vericem sobeme ... zevkle..
sevgilerimle canım

capankizimutfakta dedi ki...

ikizide harika olmus fatosum, ikisinede bayilirim zaten ellerin dert gormesin...

capankizimutfakta dedi ki...

ikisinede bayilirim ikiside harika olmus ellerin dert gormesin fatosum...

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık,iftar sofralarına layık iki güzel lezzet, afiyetler olsun, sevgilerimle canım...

benimyemeklerim.com dedi ki...

selam canım çorba ve sütlaç nefis görünüyor.ellerine sağlık hayatım.oruçluyken de siteleri gezmek beni daha da acıktırıyor ya :)hayırlı iftarlar.bir kaşıkta benim için ye

Selin dedi ki...

Fatoşuuuuuuuuuuuuuuuum,
Canıııııııııııııım, nasılsın? orba ve tatlı harika görünüyor tatlişim. Ellerine sağlık. Kocamaaaaan öptüm seni. Sevgilerimle...

pervin dedi ki...

sevgili fatoş ellerine sağlık çorbada sütlaçta nefis gözüküyor sevgiler....

yesildomates dedi ki...

fatoşcuğum..sofraların vazgeçilmezlerinden miss gibi çorba yapmışsın..
ellerine sağlık..
sütlaçta hımmm..
öpüyorum..
hayırlı ramazanlar dilerm...

iremlemekanlar dedi ki...

Fotoş hanımcım ellerinize saglık şahane olmuş her ikiside.. ben sütlaça hiç dayanamam en sevdigim tatlı çeşitlerindendir tarifini yazdım çok teşekkür ederim sevgiler iyi ramazanlar canım .....

yasaminkiyisindan dedi ki...

selam..Canım hayırlı ramazanlar diliyorum..ellerine sağlık çorba ve sütlaç nefis görünüyor..iyi geceler mutlu haftalar canım

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

fatos'cugum;sobe sorularini buyuk bir zevkle cevapladim canim .
blogumdan bakabilirsin:)

hersey icin tesekkur ederim.
kucak dolusu selam ve sevgiler.

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

CANIM MRB İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİME KATILDIGIN VE VERDİĞİN DESTEK İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM TARİFİN ŞUAN YAYINDA TEKRAR KATILIMINI BEKLERİM .DİGER ARKADAŞLARININDA KATILIMI OLMASI AÇISINDAN İFTAR BEREKETİNİN BENİM SİTEMDE OLDUGUNU TARİFİNİZDE BELİRTİRSENİZ SEVİNİRİM . (BELİRTEN ARKADAŞLARA AYRICA TEŞEKKÜR EDERİM). SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL
BU MSJ OTOMATİK OLARAK GÖNDERİLMEKTEDİR..

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

tatlım sorunun hallolmasına sevindim bende yapıcam en kısa zamanda ama zamanım yok....:=))