Pazartesi, Eylül 08, 2008

***PATLICAN MUSAKKA VE KOLAY MANTI***

ramazan ha geldi gelecek derken 8.günündeyiz.bide bakmışız bayram gelmiş...ben bu ramazan çok feci mide ağrıları yaşıyorum.hele orucu açtıktan sonra kıvranıyorum.yanma,şişkinlik hissi,acı bir ağrı..gastritim var belkide ondan kaynaklanıyordur diyorum ama sanırım bir dr.a görünmenin faydası var..bu arada yaptığım yemekler de yenmiyor..kurt gib aç olarak geçiriyoruz tüm günü ama her şey olduğu gibi kalıyor...eğer kalabalık sofradaysak yiyoruz ama 2 kişi masaya oturduğumuzda zaten azcık olan yemeklerin hepsi kalıyor..mutlaka birçoğumuzun evinde aynı şey yaşanıyorudur..neyse dünkü iftar sofrasından iki tarif..işte ilki:
PATLICAN MUSAKKA
2 adet kemer patlıcan
1 adet patates
150gr. yağsız kıyma
1 soğan
2 diş sarımsak
1 taze biber
2 domates
1 yk domates salçası
tuz-kr.biber.kırm.biber
***patlacan ve patatesler küp şeklinde doğranıp kızartılır,yağını çekmesi için kağıt havlu üzerine serilir.diğer taraftan sıvı yağda sırasıyla kıyma,soğan sarımsak,biber kavrulur.salça,baharatlar ve domates eklenir 2-3 dk .pişirilir.sonra bir borcam kaba kızarttığımız patlıcan ve patatesler yayılır üzerine kıymalı harç konur.yaklaşık 1 su bardağı salçalı su eklenip 200c de pişirilir.

KOLAY MANTI
bu tarifi sevgili muhterem ablanın sitesinden aldım(http://www.muhteremleafiyetle.blogspot.com/) çok lezzetli oluyor..
1 yufka
sıvıyağ
yoğurt
1 diş sarımsak
salça-tozbiber
***yufkayı serip her yerini ıslatıyoruz.iki taraflı rulo yapıp ortadan kesiyoruz.ruloları 1 parmak genişliğinde kesip kızgın yağda kızartıyoruz.üzerine sarımsaklı yoğurt döküp,salçalı sos ekliyoruz..AFİYETLE..SAĞLIKLA:))

16 yorum:

fatostuncay dedi ki...

ellerine saglık canım.. ıkısı de bırbırınden guzel gozukuyor..
afıyet olsun hayatım..
ıyı haftalar canım..
opuyorum cook:)

Adsız dedi ki...

canım aynı sorun bizde de .bizde iki kişiyiz ve yemekleri mümkün olduğunca az yapıyorum ki kalmsın diye ama ne kadar az yaparsam o kadar da az yiyoruz sanki.yemekler hep kalıyor.bundan sonra iki çeşit yapıcam artık başka yolu yok.senin de ellerine sağlık canım musakkan nefis olmuş.kolay mantın da bayağı kolaymış hani:))görüşmek üzere ...
yersofrası-özlem

banu gökşin dedi ki...

bayıldım cok guzel gorunuyor ellerıne saglık sevgılerımle..

akasyakokusu dedi ki...

Ellerine sağlık Fatoş'cum..
Hayırlı bereketli ramazanlar diliyorum..

kitchensweetkitchen dedi ki...

İlk günlerde baktım yemekler yenmedi,şimdi adeta gramla ölçüp pişiriyorum:))Ayrıca şimdiden kilo verdik.
Umarım rahatsızlığınız uzun sürmez.hayırlı Ramazanlar diliyorum:)

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık her ikisi de harika görünüyor, sana geçmiş olsun güzelim, ramazan bereketiyle geliyor inan az yapılsa bile sanki hiçbirşey yenmemiş gibi duruyor.Aslında bir çorba yetiyor bile,ama işte yapmadan da olmuyor. Ben de akşama misafirlerim var, ekmek kadyıfı yaptım Antakya'dan yollamışlardı. Bizim buralarda maalesef olmuyor.
Canım kendine dikkat et, iyi iftarlar diliyorum, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

canim benim c0ok cok gecmis olsun bitanem bence sen doktora bi gorun belki ilac verir ve sende sanci cekmek durumunda kalmazsin

heriki yemekte herzamanki gibi nefis gorunuyor
afiyet bal seker olsun arkadasim
sevgilerimle...

www.yenitadlar.blogcu.com

Huriye dedi ki...

Canim Fatosum,nasilsin bir tanesi,kizzz özledim seni vallah. Güzel yorumuna da çok tesekkür ediyorum bir tanesin. Tatlim yine döktürmüsün hani,her ikisi de çok lezzetli görünüyor,hadi bana bu aksamlik iftar sofrasi için bana yolla hihiii:)) saka bir yani,çok leziz tarifler yine,ellerine saglik balim.
Sana hayirli ve bereketli ramazanlar dilerim,kocaman öpüyorum mucuk mucuk.

SeyyAh dedi ki...

İçinde patlıcan olan her yemek bence makbul... Ellerinize sağlık...
Bu arada; eğer yazılarınızı göremiyorsanız acaba ayarlarda bazı değişiklikler mi yaptınız..
blogspot yazılımı biraz farklı o nedenle html ya da şablon yazı ayarlarında değişiklikler sebep olabilir (mi acaba?..)
Bir de her arkadaşa öenerimiz: ilk zaman yada sonra html sayfasına girip tamamını şaretleyip bir word sayfasına kopyalayıp yedeklemeniz..

benimyemeklerim.com dedi ki...

merhabalar canım harika olmuşlar.ellerine sağlık bayıldım.hayırlı ramazanlar canım öptüm

Adsız dedi ki...

selam
geçmiş olsun canım kendine dikkat et yemeklerde harika olmuş ellerine sağlık

sofrakeyfi.blogcu.com

capankizimutfakta dedi ki...

ah su musakkanin yaninda birde pilavla salata olacakki mmmmm.. ellerine saglik fatosum, cok nefis olmus...

sefertasi.blogcu.com dedi ki...

Datlıııım, çok geçmiş olsun ama sen zaten bu yemekelri yiyorsan mide mi kalır ki? Ramazan için kızartma çok ağır bir gıdadır, yapma gülüm benim..Sıkıntın artarsa da ihmal etme sakın bir DR a görün bence..Yemekler şahane ama insanı anında ele gçiriyor tabii:))
Ellerine sağlık tatlım..
Sorununu da çözümlemiş olmana çok sevindim..Zaten sorunu bilen sensin yalnız sen yapabilirdin...
Öptüm canım sevgiyle muhabbetle..

sefertasi.blogcu.com

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım ikiside birbirinden güzel görünüyor sevgiler

Melek* dedi ki...

bendede zor mantıdan var:)) patlıcanlı yemeklerede bayılırım ellerine sağlık döndüm buarada ben:)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Fatoş,
Pratik mantıyı denemene ve beğenmene çok sevindim.
Patlıcan musakkada nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Umarım miden şimdi biraz daha iyidir.
Artan yemek olayı bizde de çok oluyor.
Hele ben açken yemekleri bol bol yapıyorum,sonrada bitiricez diye 1-2 gün uğraşıyoruz : )