Perşembe, Ekim 16, 2008

ANTAKYA'DAN DÖNDÜM...YORGUNUM...BİR YAZ LEZZETİ: SİRESİL

Evet Antakyadan geldim...evimdeyim.nasıl da özlemişim..insanın kendi evi gibi,kendi mutfağı,kendi yastığı gibisi yook:))antakyada yaşadığım üzüntülerimin birazını da olsa orda bıraktım geldim...nasıl yoğun yorucu ve moral bozucu,üzücü bir tatildi...tabiki takdiri ilahi buna asla karşı koyamayız ama insan etkileniyor...Rabbimden gelene hamdü senalar olsun...Allah hakkımızda hayırlı olanları nasip etsin..3 gün oldu geleli..kış temizliği yapıldı...camlar,perdeler,halılar,dolap içleri,yazlıklar kalktı kışlıklar çıktı....kolumu kaldıracak halim kalmadı...kış kokusu iyice çöktü..havalar soğudu...ben kışları severim...yağmur yağdığında sıcak bir çay,elimde kumanda ayakları uzatmışım oohhh...herhalde hepimiz severiz bu halleri:))bu arada canım annem dişlerini yaptırıyor..çok korkuyo ama...2 dişi çekildi,yarın 2 tane daha çekilecek herhalde..canım annem dualarım seninle..çarçabuk bitsin,iyileşsin yeni dişlerine kavuş....seni çok seviyorum...bugün şevval orucuna başladım..ramazandan çıkalı çok olmadı ama biraz zorladı beni sürekli başım döndü durdu...hiç ara vermeden tutmalıyım...neyse...sizleri çok özledim...artık sık sık güncelleyebilirim sayfamı...ve sizlere yorumlarımı...gelelim siresile...yapalı çok oldu..bugüne kısmetmiş yayınlamak...
1 çay bardağı haşlanmış buğday
1 çay bardağı haşlanmış nohut
1 su bardağı koyu kıvamlı yoğurt
1tk kuru nane
2 diş sarımsak
tuz
***bütün malzemeleri karıştırıyoruz.ve afiyetle yiyoruz.orjinalinde yeşil kabakta var ama ben kullanmadım...AFİYETLE...

10 yorum:

Papatya Prenses dedi ki...

Rabbim geride kalanlara sabırlar ihsan etsin inşallah..

demek Antakya yöresinde ismi Silesil bu nefis şeyin. bu yaz bolca yapmıştık. ama kabak yerine salatalık koyarak.
ellerine sağlık canım..

fatostuncay dedi ki...

canım benım hosgeldin..
özlettin valla kendini..
üzüntünü biraz olsun orada bırakmana sevindim.. hayat devam edıyor gulum.. ayakta durmamız gerekıyor..
annecıgıne de gecmıs olsun bı an once ınsallah atlatır.. diş agrısı ve korkusu nasıl bırseydır cok yakından bılırım..
orucunu da Allah kabul etsın.. ebnde ptz baslayacam ınsallah..
siresili de ilk defa duydum ama super gozukuyor..
afıyet olsun sıze..
optum canım..
bu arada sen belgın ablayı ayarla ben herzaman gorusmeye hazırım:)
optum..

SOFRAM dedi ki...

Canım Fatoş'cuğum hoşgeldin, annenin evi bile olsa insanın kendi evi gibi yok.Ne güzel temizlikler de yapılmış,mis gibi, sağlıkla kirlet canım.Üzücü günler de yaşamışsın ama allahın takdiri allah geride kalanlara sabırlar versin canım.
Anneciğine de geçmiş olsun, inşallah yeni dişlerle rahat eder.
canım .
Canım bak ben bu siresili bilmiyordum, Antakya'da hiç yemedim sayende öğrenmiş oldum. Ama geçenlerde bir arkadaşımda yemiştim, gününde yapmıştı, çok hoşuma gitmişti.Seninki de çok güzel görünüyor.Peki kabak çiğden mi yoksa sotelenerek mi koyuluyor,bunu hemen denemek isterim. Arkadaşınkinde de kabak yoktu çünkü.Yapımı da kolay hatta aşureden artmış haşlanmış buğdayım var dolapta, bir de nohut haşlayıp yapayım.Ellerine sağlık güzelim, afiyetler olsun. Öptüm, sevgilerimle...

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

tatacım balım hoşgeldin sefalar getirdin evet çok özledim senin güzel yüzünü ve yorumlarını balım
üzüntüler her zaman yaşayacagımız seyler bunlar bize hayatta nasıl dimdik durmamız gerektiğini gösteriyor balım . rabbim bizler için neyi uygun görürse onu yaşar onu görürürz hersey allahtan ve hayırlısı olsun balım
buluşma olayına gelince evet çok istiyorum bayramda kayınvalidemler burda idi daha inan dün öglen gitti bende cok yoruldum biraz toparlayayım kendimi istiyorum yine ama bu sefer bakırköyde yapayım diyorum umarım senin içinde ters olmaz ve çok özledim gelirsin demi canım nasibimlede konuştuk bakırköyde yapalım hep beraber diye BANNER HAZIRLAMAYA BAŞLADIK BİLE TAHMİNEN 8 KASIM GİBİ OLACAK BEN GENE HABER VERİRİRM CANIM SANA ALLAHA EMANET OL SEVGİYLE KAL

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Fatoşum hoşgeldinnn
silesil ilk defa görüyorum ellerine sağlık
antakya mutfağı en sevdiğim mutfaklardan biri:)

canım Rabbim oruçlarını kabul etsin.Rabbim en tatlısından bir bebiş sanada nasip etsin en kısa zamanda inş.

oh ne gzüel temiz arkadaşım temziliğide bitimişsin bende erteleyip duruyorum hızlı şekilde yapamıyorum çabuk yoruluyorum tabi ben temzliği bitirene kadar tekrar kirlendiğini hissediyorum.sana gelme niyetim var hala ama yola pek gelemiyorum rahatsızlanıyorum.Artık sen gelirsin arkadaşını ziyarete:)
sevgiyle kal

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Fatoşum benim hoşgeldin..Sıkıntılı, üzüntülü zamanlar geçirmişsin, başınız sağolsun, Allah sizlere uzun ömür versin inşallah güzel bacım benim..
Canımcım Siresil tarifin çok güzel, hiç duymamıştım..Ellerine sağlık enfes olmuş..
Öpüyorum çok..

pervin dedi ki...

sevgili fatoşcum hoşgeldin siresil çok hoş ismi varmış yazın bizimde çok sık yaptığımız ayran aşı olarak iç anadoluda yani sivas yöresinde adı ayran aşı malzeme aynı yalnız kabak yok ellerine sağlık siresilin güzel olmuş sevgiler..

TAZENANE dedi ki...

Annenize geçmiş olsun.
Harika bir lezzet görüyorum.
Sevgiler.

iremlemekanlar dedi ki...

fatoş hanım hoş geldiniz öncelikle büyük geçmiş olsun anne olunca insanın kendi canı acıyor oluyor seni anlıyorum ama ne güzel bir tarifle gelmişsin ellerine saglık hayatım sizlere afiyet olsun

pelin dedi ki...

Fatoş hoşgeldin...Bende ilk kez duydum ismini...Ellerine sağlık..

Sana da hayırlı cumalar..