Cuma, Ekim 17, 2008

***MERCİMEK ÇORBASI,HAYATIMIN YENİ YÖNÜ,SİZDEN BEKLEDİĞİM ÖNERİLER***

Hepimize hayırlı,bereketli cumalar...önce çorbamızın tarifini vereyim sonra hayatımın yeni yönünü sizlere rahatça anlatayım:))kış aylarının vazgeçilmezidir...sıcacık,bol limonlu çorbaya hangimiz hayır diyebilir ki...
1 çay bardağı kırmızı mercimek
1 yk pirinç
1yk domates salçası
1 adet et bulyon
yeteri kadar kekik-karabiber-tuz
2yk sıvıyağ
sıcak su
***sıvıyağa salçayı,pirinci,mercimeği ve bulyonu koyup kavuruyoruz.üzerine yeterli miktarda su koyup mercimek ve pirinçlerimiz açılana kadar kaynatıyoruz.daha sonra baharatlarını ekleyip blendırdan geçiriyoruz.5dk.daha kaynatıp,altını kapatıyoruz..AFİYETLE...
***Gelelim hayatımın yeni yönüne : aslında burda yazmam ne kadar doğru bilmiyorum ama sizlerle paylaşmadan edemiycem...senelerdir hep dilimde olan,ama 1 aydır kalpten istediğim bir şeyi gerçekleştirdim...belki çok olağan daha doğrusu olması gereken bir durum ama 2 gündür dışarı çıktığımda sanki herkes bana bakıyor gibime geliyor...çok meraklandırdım biliyorum,ne olduğunu bildiğim halde ben bile meraklandım...evet,artık bende başörtülüyüm,örtündüm,kapandım..hangi kelimeyi kullanıyım bilemedim....Allah pişman etmesin...eşim ve ailem çok sıcak baktı,fakat dün ilkkez çıktığımda arkadaşlarım beni zor tanıdı..ne bu halin,hiç yakışmamış,eski haline dön...vs...gibi sözler söyledilir..aslında çok etkilenmedim çünkü kalpten gerçekten isteyerek yapıyorum...tamam bende yadırgıyorum ama zamanla alışırım nasıl olsa....bu arada bir kaç kişi ,daha doğrusu bir kişi bana bunu siyasi bir simge olarak kullanmamamı söyledi...siyasetten filan hiç anlamam,herhangi bir partide tutmam bilmem...olsa bile asla ve asla böyle bir şey yapmam.ben Allah'ın emri olduğu için,canı gönülden istediğim için ve doğru zamanın geldiğini bildiğim için yaptım...pişman değilim ve inşallah olmam..biliyorum ki yıllardır kapalı olan birçok arkadaşım var,birçok araştırma yaptım nasıl giyinilmasi konusunda ama sizlerden gelen önerilere de açığım...şimdiden teşekkür ederim...darısı isteyen herkese...KALPLE..İNANÇLA:))

20 yorum:

belgin dedi ki...

Datlıım ,
Çok şaşırdım okuyunca ..Allah hayırlı etsin inşallah hakkında..Eğer ruhun bunu arzuluyorsa,aklın da bunu doğruluyorsa diyecek hiç bir şey yok.Bu yaşam senin..Gerekli araştırmaları yapmışsın zaten .İnşallah senin için iyi olur güzelim, mutlu olduğuna sevindim))
Öpüyorum sevgiyle

capankizimutfakta dedi ki...

fatosum cok sevindim adina. okuyunca tuylerim tiken tiken oldu nedense, cok hosuma gitti sanirim. bende kapaliyim 12 yasimdan beri, yani 12 senedir, hayatimin yarisindan beri anlican :) ben cok kucukken kapandim, biraz zorunlu olarak, ilk basta zorlansamda cabuk alistim. simdi kapali olmam benim icin hic birsekilde sorun degil. aksine cok huzurluyum, acik halimi dusunemiyorum. kendi isteginle bunu yapmak cok daha huzur vericidir mutlaka, sen bunu bu tam en guzel yasinda basarabildiysen ne mutlu sana, genelde insanlar yaslanmayi beklerler, bunun yasi varmis gibi. dinin yasi yoktur, allah bunu senin icine vermis ne guzel, umarim bu durumundan ne sen nede baskalari rahatsiz olur, kendin icin en iyisini yapmissin guzelim. allah kimseyi dogru yoldan ayirmasin amiin. optum.. yine cok konustum ha, bi unutamadim su huyumu..

Adsız dedi ki...

Cok sevindim ,sen gönülden ve kalbden istedikten sonra baskalarinin sözlerini aldirma .Sen bildigin ve istedigin gibi yasa hayatini .Benim arkadasimda sonradan kapandi ilk zamanlari zorlandi sonra alisti .
Canim sen söylenenleri kafana takma,hayirlisi hakkinda neyse öyle olsun .

Tatlı Mutfağım dedi ki...

fatoşummm selamlarrr:)

çooooook uzun bir aradan sonra ilk sana yazıyorum. ne zaman bloğa dönerim bilemiyorum. belki biraz daha sağlık sorunlarımı çözdüğüm zaman olur. melekcimle konuşurken bana kapandığını söyledi. o kadar sevindim ki saat 1:06 şuan ama sana yazmadan edemedim.

sevincini can-ı gönülden paylaşıyorum. sen yürekten istemişsin ya Allah ın izniyle kimse duramaz önünde.

Allah yeni kapananları 3 tane sınava tutarmış. acaba benim için mi yoksa nefsi için mi kapandı diye... o yüzden böyle yakışmamış, eski haline dön bunlarla karşılaşman normal... sanki sen onu yakıştığı için takıyosun. gerçi eminim ki çok yakışmıştır sana :)kime yakışmaz ki örtü... Herkesin yapamadığı, cesaret edemediği bir şeyi başardın. Rabbim hayırlı kılsın, mübarek kılsın inş.

ben ilk kapandığımda konuşulanları duyamıyordum:))) sonraları alışıyorsun. araştırarak yapmanda çok güzel. ben bile ilk yaptığımda eksiklerim vardı ama insan araştırdıkça yanlışlarını görüyor.

ne alaka siyasi simge? kim söylemişse seni de tanımayan birisi olmalı. bana bu çok kötü bir kelime geliyor. benim aklım almıyor siyaset için örtünmek!!!

canım benim kimseyi kafana takma. göreceksin Rabbim sana hediyelerini, şekerlemelerini saçacak. huzurla yürüyeceksin heryerde. yani ben ve tüm örtünen arkadaşlarım yaşadı bunları.

Allah için yapılan hiçbir şey Allah katında zayi edilmez. nş. hem bu dünyada hemde ahirette en çok neyi istiyorsan Rabbim tez zamanda nasip etsin sana.

öpüyorum canım çok uzattım. Allah 'a emanet ol.

fatostuncay dedi ki...

canım corban harıka olmus ellerıne kollarına saglık enfes..
yenı yola gelınce:))
senın sonuna kadar arkandayım.. sen dogruyu yapıyorsun.. Keske herkes senın gıbı olsa..
bu sene umreye gıttım.. Allah sana oraları da gormeyı nasıp etsın..
Bu iç huzuru.. baska bırseye benzemez..
sonuna kadar desteklıyorum canım benım:)

yasemin dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
20.10.2008 -02,11,2008 TARİHLERİ ARASINDA PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 28 EV SAHİBESİ OLARAK http://tatlikurabiyem.blogspot.com/ GÖREV YAPACAĞIM
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.

SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM

ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE
TARİFLER PAZARTESİNDEN İTİBAREN YAYINLANACAKTIR...
*****************
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
www.tatlikurabiyem.blogspot.com


Buarada kapanmaniza cok sevindim ;) Allah en güzel bi sekilde tesettürlü yasamayi nasib etsin ..kadin bir mücevherdir , bu gzl mücevheri ortaya koyarsan herkezin nazari altinda kalir , eskir , kirlenir ..ama onu saklarsan gzlliginden birsey kaybetmez , baskalarinin nazari altinda kalmak zorunda olmaz ..
darisi diger aciklarin basina ..

Huriye dedi ki...

Canim Fatosum hosgeldin tatlim,özletmistin kendini,insallah simdi çok daha iyisindir...
Corban nefis görünüyor ellerine saglik,bir tanem...
Örtünmeye gelince de karar senindir,iç huzurundur...ayrica kapanmissin senin adina çok sevindim,kimseyi de takma kim ne söylerse söylesin karar senin kimseyi ilgilendirmez...eminim ki sana da çok yakismistir kalbinin güzelligi yeter herseyden önce...karar senin gülüm,bosver baskalarini...sen huzurluysan,bu sekilde mutluysan,inançliysan eee önemlisi de bu zaten...umarim hep mutlu olursun öptum seni seker...

Adsız dedi ki...

selam fatoş
mercimek çorbası nefis görünüyor ellerine sağlık
canım kapanmışsın hayırlı olsun başkaları ne der diye hiç düşünme kendin vermiş olduğun kararın arkasında dur başkalarını ilgilendiren bir konu değil sen örtündüğün için mutluysan tamamdır canım
sevgiler

sofrakeyfi.blogcu.com

SOFRAM dedi ki...

Canım çorban nefis görünüyor, bizim de en sevdiğimiz çorbalardandır. Kışın da sıcacık bir çorbaya kimse hayır demez sanırım, ellerine sağlık güzelim. Canım yazını merakla okudum. Canım önemli olan kimsenin etkisi altında kalmadan kendi kararındır, bunu gönülden istemendir.Herkes kendinden sorumludur, başkalarının beğenip beğenmemeleri bana göre hiç önemli değildir.Senin iç huzurundur, emin olmandır.Bunları da araştırıp yaptığını yazıyorsun, o zaman bu kararına çevrendekilerin, arkadaşlarının saygı duyması gerekir canım.
Canım hayırlı olsun, allah tüm gönülden isteyenlere de nasip etsin,öptüm güzelim sevgilerimle...

Melek* dedi ki...

ah bir bilsen ne kadar sevindim insanlar bilinçli kapanmadıkları için araştırmadan bu yolun güzelliklerini bilmeden hareket ettikleri için inan siyasi simge diyorlar bir bilseler okuyup öğrendikden sonra namazımızı ibadetlerimiz eşliğinde kapanmaya karar vermenin vermiş olduğu hazzı inan herkez kapanır ama yaşamayan bilemez diyorum biliyormusun araştırma yapılmış en çok kapalılık yakışıyormuş kadınlara araştırma sonucu ortaya çıkmış insanın yüzüne daha masumiyet katıyor Allah kalp gözüyle görenlerden kalp gözüyle yaşayan bilinçli insanlardan eylesin daim kılsın inş. eşinin ailesi ve eşinin iyi tepki vermesi ayrıca bir gurur...öpüyorum seni.

ebruakin dedi ki...

Canım çorba nefis. Ellerine sağlık.
Kapanman senin için hayırlı olsun.
Bloğumda bir ödül seni bekliyor. :)
Öptüm kocaman.
Sevgiler...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

fatoşum
Rabbim hayırlı etsin
darısı bütün isteyenlere
senin adına çok sevindim
:)

kimseyi de takma kafana.sevgiyle kal

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Fatoş,
Yeni yaşamın hayırlı olsun.
Seni ilk tanıdığım günlerde yazı ve yorumlarından kapalı olduğunu zannetmiştim.
Sonra kardeşinin düğün resimlerini yayınlayınca açık olduğunu farkettim.
Ben açık-kapalı ayrımı yapan biri değilim.Benim bütün teyzelerim açık.
Hele açık ile kapalının sıkı dostluğuna sevinerek bakarım.
Beni sorarsan bende kapalıyım.
Bizler başı kapalı,fikri açık insanlarız : )

Başörtümüze "siyasi" yakıştırmaları yapmaları benimde hiç hoşuma gitmiyor.
Eminim Türkiye'de ki başörtülülerin yüzde 99'u inançları gereği kapanıyor.
Tekrar hayırlı olsun.

akasyakokusu dedi ki...

İyi akşamlar canım çorban nefis görünüyor..
Senin bu yazını görmüştüm bir ara yazamadan çıkmıştım..
örtün hayırlı olsun..örtün dedim bana göre çok normal şeyler bunlar..insanoğlunun doğasında var yaratılıştan gelen kavramlar..ama günümüzde dinle laikliği karıştıranlar siyaseti alet edenlerde var tabiki.ben örtülüydüm yıllarca örtülü gezdim..sonra birgün meslekten atma davaları oldu eşlerimizi i benim eşim asker..açıldım mecburen başımı açtım ama anadan doğma gibi hissettim kendimi günlerce..şimdi alıştım ama hep aklımda ya ölürsem böyle nasıl llah c.c.ye hesab veririm ben..günahım sevabımdan çok diye..birde baş kapalıda açıkta olsa kalp güzelliği önemli..Allah c.c.iman gücü yüksek güzel ahlak sahibi insanlarla karşılaştırsın..amin..sen kimsenin dediğine bakma kalbinin sesini dinle..kalbinin güzelliği yüzüne vursun nurlar gibi parlayasın canım..amin..

HÜLYA dedi ki...

fatoşcum biraz geç okudum yazını ama evap yazmadan geçemedim canım..

senin adına çok sevindim canım sen bunu yürekten inanarak istiyorsan dışardan söylenen yakışmamış laflarına aldırmaman lazım. İnsanlar alışmış eski haline o yüzden öyle diyolar ama unutma zamanla bu haline de alışacaklar. Millet olarak en büyük hatamız acaba millet ne düşünür deyip hayatımızı ona göre yönlendirmek. Bırak canım bu hayat senin nasıl istiyorsan nasıl şekillendirdiysen öyle yaşa hayatını.

Hakkında hayırlısı olsun gzüelim rabbim sana tüm güzellikleri bahşetsin sevgiler tatlım

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

OKURKEN GÖZLERİM YAŞARDI AMA SONRAKİ ÖRTÜNME MEVZUSU..İNAN BAŞI AÇIK AMA NAMAZINI KILAN VE YAŞAMINI KURANIN DÜSTÜRLARINA GÖRE YAPMAYA ÇALIŞAN OKADAR ÇOK ARKADŞIM VAR Kİ...

INAN HEPSI BIR YANA BAŞÖRTÜ TAKMAK KOLAY BIR İŞ DEGIL AMA EN GEREKLİSİ..

RABBIM SENI DOGRU YOLDAN AYIRMASIN İNŞ..

MUHTEREMİN DEDIGINE BAYILDIM..;BİZLER BAŞI KAPALI FİKRİ AÇIK INSANLARIZ:))) NE GÜZEL CUMLE YA..AGZINA SAGIK MUHTEREM..

SİYASİ MEVZUYA GELİNCE..HER TOPLUMDA HER GÖRÜŞTEKİ INSANLARDAN BAZILARI BULUNDUGU FİKRİ İSTİSMAR EDEBİLİYOR AMA BENIM BABAANEM VE ANNE ANNEM EMİNİMKİ SİYASİ AMAÇLA ÖRTÜNMEDİ..VE ÖRTÜ YENİ BİRŞEY DEĞİL Kİ..SANKİ YENİYMİŞ VE SİYASİYMİŞ GİBİ DAVRANIYORLAR...

VE BEN ÇOK BİLİRİM,POLİS KOMŞUMUZUN ŞUNU DEDİĞİNİ;BUGUN YÜRÜYÜŞ SIRASINDA KAPALI VE ÇARŞAFA BÜRÜNMÜŞ 4 ERKEK YAKALADIK,USTLERİNİ ÇIKARDIK BAKTIK Kİ ERKEKLER....

İŞTE İSTİSMAR HER YERDE HER KESİMDE OLABİLİR..

ALLAH KALBIMIZE SEVGISINI İŞLESİN..

BENI COK DUGULANDIRDINIZ...ALLAH SIZDEN RAZI OLSUN..

SEVGILERIMLE...

sevca dedi ki...

ayy cokk sevindimm. bende 10 yasimdan berli kapaliyim ve kendi istegimle oldu bu is. yurt disindayim vede okulumda ilk ben bukadar erken yasta kapanmistim. herkes once yadirgadi ama artik oda benim bi parcam oldugunuanladilar. suan 21 yasimdayim vede cok memnunum halimden. rabbime sukurler olsunki nasip oldu. sende yilma o sozlerden sakin. siyasi simgeymis... nekadar cahilce dusunebilior insanlarimiz. laiklik adina bizi birbirimize dusurmeye calisan bitakim zihniyetlere kanip bole seyelr soluor din kardeslerimizde bize. cok guzel bir karar vermissin. insallah pisman olmazsin. ki sanmiorumda olcani. biz dogru yoldayiz ve de bole sevam ederiz insallah. rabbim karsi olanlarada birgun nasip eder dogru yolu bulmalarina insallah. tebrikler canim sana!

sevgilerimle sevda

Adsız dedi ki...

Fatoş Hanım Merhaba,

Aslında sitenizi ilk kez ziyaret ediyorum ve hayatınıza farklı bir yön vermiş olduğunuza dair yazıyı tesadüfen okudum.Açıkçası sizi hiç tanımayan biri olarak bu konu da size onay verip,vermeyecek durumda değilim.Bu sizin özel hayatınız ve karar tamamen size ait olduğu sürece kimseye yorum yapmak düşmez ama yorumları okuyunca gördüm ki;size destek veren arkadaşların neredeyse tamamı kapalı !
Bu işi araştırdım demişsiniz eğer başınıza bir türban taktıysanız bilin ki;doğru yapmamışsınız çünkü;bizim dinimizdeki örtünmek türban takmak değildir.Türban belli bir görüşün siyasi simgesidir.Özünde kapalılık olan bir millet olarak Türkler başlarını kesinlikle türban şeklinde örtmezler geriye dönüp baktığınızda eski aile fotograflarınızın hiç birinde türbanlı bir kadın göremezsiniz,buna karşılık o dönemdeki kadınların pek çoğunun başları örtülüdür ama bu örtü asla türban değildir.Peki o zaman ki;büyüklerimiz haşa müslüman değillermiydi ? Lütfen Fatoş hanım,sizi hiç tanımasam bile bunu sadece inancınızdan dolayı yaptığınıza inanıyorum,ama ne olur bazı siyasi görüşlere istemeden de olsa destek vermeyin.Biz özümüzde kapalı bir milletiz ama asla TÜRBAN'lı değiliz.

Sevgilerimle

Gülay

fatosun mutfagından... dedi ki...

sevgili gülay hanım öncellikle ziyaretiniz için teşekkür ederim...ben yazımda yaptığım seçimin tamamen inancım doğrultusunda olduğunu asla ve asla siyasi bir simge olarak kullanmayacağımı açıkça belirttim...ben başı kapalı ama fikirleri açık bir kadınım..siyasetten hiç anlamam ilgilenmem ...anlasam bile tekrar söylüyorum asla ve aslaaa dinimi inancımı buna alet etmemmmmm...sevgiler

dönmezçağlar dedi ki...

hemşerim nasıl olmuşta ben bu yazını kaçırmışım anlamadım. zevkle ve merakla okudum süper ifade etmişsin duygularını örtü kadının zinetidir, zinet ise her kadına yakışır.allah hayırlı etsin devamlı etsin. bloğuna dönmeni 4 gözle bekliyorum yeğenlerimide çok merak ediyorum.