Perşembe, Ekim 30, 2008

PATATESLİ BULGUR KÖFTESİ-KIYMA KAVURMA...ÇOK HASTAYIM:((


Merhaba...aslında yazacak mecalim bile yok ama kendimi çok bırakmak istemiyorum...inanın önümü bile göremiyorum desem abartmam...aşırı bir şekilde gribe yakalandım...burnum,boğazım tıkalı sanki kulaklarım patlıycak..bide öyle gıcık bir kaşıntı boğazımda..sesim soluğum çıkmıyor...dün akşamdan beri çocuklar gibi zırlıyorum..rahatım yok..annemi istiyorum...aman bu havalara dikkat çok tehlikeli ..bol bol ballı zencefil,nane limon içiyorum..şurupmuş,hapmış sevmiyorum.çook çook mecbur kalmadıkça içmiyorum.neyse kendime geçmiş olsun tatacım diyorum..hemen geçsin zira bir ev hanımı hasta olursa o evin vay haline!işler kalır,eş yemek yapmaya çalışır mutfak batar...aman aman...neyse konuşamıyorum ama çenem ellerime vurdu,yazıp duruyorum...işte yine antakya mutfağından nefis bir lezzet..genelde günlerde yapılan bir ikramdır bizim orda...
KÖFTE İÇİN:
1,5 su bard.ince bulgur
1 yk. acı bibersalçası
1 kuru soğan
1 çay k.kimyon
1 çay k. tuz
3 adet haşalanmış rondoda macun kıvamına getirilmiş patates
KIYMA KAVURMA İÇİN:
6-7 adet kuru soğan
250gr. yağsız kıyma
yarım su bar.çok ince kıyılmış ceviziçi
yarımdemet maydonoz
tuz-karabiber-pulbiber
yarım çay bar.sıvıyağ
***KÖFTE için;bulguru,salçayı,rendelediğimiz soğanı,tuzu-kimyonu ekleyip azar azar su verip bulgur yumuşayıncaya kadar yoğuruyoruz.(zamanınız yoksa önceden ıslatabilirsiniz)bulgurlar birbirini tutunca patatesimizi ekleyip iyice karışana kadar tekrar yoğuruyoruz.daha sonra elimizi z.yağına batırıp küçük parçalar alarak elimizde sıkıyoruz.
***KIYMA kavurma için;kıymayı suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz.daha sonra ince kıydığımız soğanı ve sıvı yağı ekleyip iyice kavuruyoruz.baharatlarını ve cevizini ekliyoruz.altını kapatıp incecik kıyılmış maydonozunu ekliyoruz.köfteyle birlikte servise sunuyoruz.yanına turşu ve ayranla çok güzel olur:))AFİYETLE..SAĞLIKLA...

13 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Allah şifalar versin canımm.Geçmiş olsun dikkat et kendine tarçınlı limonlu ıhlamur içmeyi ihmal etme emi
kıymaya biaz hassaım ama
köfte harika görünüyor. ellerine sağlık

serpil'in mutfağı dedi ki...

slm geçmiş olsun... kendinize iyi bakın.hoşçakalın.

serpil'in mutfağı dedi ki...

slm geçmiş olsun... kendinize iyi bakın.hoşçakalın.

serpil'in mutfağı dedi ki...

slm geçmiş olsun... kendinize iyi bakın.hoşçakalın.

serpil'in mutfağı dedi ki...

slm geçmiş olsun... kendinize iyi bakın.hoşçakalın.

P€L!N dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun... Menüdekiler içinde ellerine sağlık..

Sevgiler..

P€L!N dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun... Menüdekiler içinde ellerine sağlık..

Sevgiler..

akasyakokusu dedi ki...

canımmm kıyamamm çookkk geçmişler olsun..
hemen bir kase çorba getireyim sana..
sarıp sarmalayıp birde terleteyim hemen..
sen sevmesende birde ağrı kesici verdimmi.azda olsa kendine gelirsin canım..
ellerine sağlık mamalarda nefis görünüyor.

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

cok cok gecmıs olsun..ayrıca ellerıne saglık..

sevgılerımle fotosum:)

anneminkiziyim dedi ki...

CAnim Fatos, gecmis olsun.
Inan sen bu tabagi ye cabuk iyilesirsin, nefis lezzetler ve vitaminlibir tabak olmus.
Ellerine saglik canim, sevgiler....

belgin dedi ki...

Datlııım, çok geçmiş olsunnn
dikkat et kendine
canım benim, bir soben var uğrar mısın?muck:))

kizilciksurubu dedi ki...

Cok gecmis olsun canim, insallah en kisa zamanda gribi atlatirsin. Yemegin de cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik canim.

Aysultan... dedi ki...

Geçmiş olsun inşallah iyileşmişsindir ellerine sağlık....