Cumartesi, Kasım 15, 2008

HASAN PAŞA KÖFTESİ VE BİR SOBE:))





Merhaba arkadaşlar...bir haftadır sayfamı güncelleyemiyorum..nedendir bilmem elim gitmedi bilgisayara..çeyizsiz kız anaları gibi dolandım durdum...(annemin lafıdır)..büyük bir temizlik yaptım,evdeki eşyaların yerlerini değiştirdim..battaniye örmeye başladım...köşemde örüp durdum..kalkamadım...bir haftadır doğru düzgün yemek bile yapmadım..kendi kabuğuma çekildim...hiç dışarıya da çıkmadım...ta ki bugüne kadar...bugün aylık alışveriş için markette gittik..beynime oksijen gidince yaşadığımın farkına vardım:)))oh beee dedim nefes aldım...eve geldim mutfağa girdim hemen eli yüzü düzgün bir yemek,arkasından bir kek sıcak bir çay....yani anlayacağınız dünyaya döndü tata:)))bu arada beni soran tüm gönül dostlarıma yürekten teşekkürler...Hasan paşa köftesini ilk kez denedim ve çok beğendim...
250gr yağsız kıyma
1 yk galeta unu
2 diş sarımsak
tuz-karabiber-pulbiber-kimyon
1 tk domates salçası
Püre için:
2 ortaboy patates
1 ortaboy kereviz(şiddetle tavsiye ederim)
1 yk tereyağ
gözkararı süt
tuz
***köftemizi malzemeleriyle yoğurup minik kaseler şeklinde yapıp fırın kabımıza diziyoruz.fırına atıyoruz.diğer yandan patatesleri ve kerevizi küp şeklinde doğrayıp az suyla haşlıyoruz.suyunu çekince gözkararı sütümüzü ,tereyağını ve tuzunu ekleyip blenderdan geçiriyoruz ve pişmeye yakın olan kıyma kaselerimize doldurup biraz daha fırınlıyoruz...AFİYETLE:)))
Gelelim sobemize..sevgili yıldızım beni sobelemiş..(http://www.thesuuur.blogspot.com/).... buyrun kendimce cevaplarıma:
YAŞAM FELSEFENİZ NEDİR?
***yokluğu fazlasıyla yaşamış biri olarak var olanın kıymetini bilmek,daima şükretmek
İNSAN?
***yaratılmışların en şereflisi...tüm duyguları yaşayan,hissedebilen,hissettiren can...
HAYATTA OLMAZSA OLMAZ DEDİĞİNİZ ÜÇ ŞEY?
***ailemin sağlığı,mutluluğu,evimin huzuru,eşim ve kendi sağlığım
MUTLULUK SİZE NEYİ İFADE EDİYOR?
*** hımm..yağmurlu bir kış gününde soba başında çay içmek olabilir:))gözümde bu canlandı biranda
GÖZLER?
***gerçekten kalbin aynası..konuşurken gözlerimin içine bakmayan insanlardan hoşlanmam...
YALANA KARŞI VERDİĞİNİZ TEPKİ NE OLUR?
***yalanına bağlı desem...aman kim söylemiyor ki..ama eğer çok yıkıcı sonuçlar doğurursa affedilemez...
GÜZELLİK?
***göreceli.neye göre kime göre güzel...kimyası güzel olsun yeter:))
SEVGİ VE AŞKIN TANIMI?
***sevgi;ömür boyu sürebilcek birşeydir...ama aşk karınağrısı...ağrı geçince aşk da biter:))
SEVGİ Mİ ,AŞK MI?
***tabi ki de sevgii..aşk hiç bitmez ,bitmez derler yanlış...
HANGİ MÜZİK VE NEDEN?
***ilk başta gülben ergen...14 yıllık koyu bir hayran olarak..sonra gitarla çalınan şarkılar...çünkü çok yalın ve duygulu bir ritmi var
DEĞİŞTİRME ŞANSINIZ OLSAYDI HANGİ 3 ŞEYİ DEĞİŞTİRİRDİNİZ?
***öss ye adam gibi çalışıp öğretmen olurdum,antakya'da yaşardım..bu kadar galiba..
DOST?
***annem...canım annem ..her zaman her konuda desteğini hep hissettim..her şeyimi rahatça paylaştım..seni çok seviyorum
BİLGİSAYAR?
***çok tehlikeli..doğru kullanmak lazım...ama benim için çok önemli:))
SİZİ İFADE EDEN BİR RESİM?
eveeett umarım cevaplarımı beğenirsiniz...bende tüm arkadaşlarımı sobeliyorum:))))SEVGİYLE:)))

Posted by Picasa

21 yorum:

birdutmasali dedi ki...

eline sağlık fatoşcuğumm..
çok şık bir tabak olmuş canım..
ayrıca sobe cevaplarında gayet cici
:))))

serinmavi dedi ki...

Elinize sağlık canım,çok güzel olmuş..Selamlar.....

Adsız dedi ki...

fatosum inan bu gunlerde kabuguna cekilen bir tek sen deyilsin birtanem
bana da birseyler olsu disari cikmak bile canim istemiyor:((
havadandir havadan:))insallahhh

yemegine nefis gorunuyor bitanesi
ellerin dert gormesin

sobeye cvplarinda cok samimi yuregine saglik

guzel uykular dilerim ve öpt

www.yenitadlar.blogcu.com

belgin dedi ki...

Datlıım,
Öncelikle güzel dileklerin için çook teşekkürler ablacığım...:))
Sonracığıma o tabak ne gööözeel olmuş bacım yaaa, elleri dert görmesin...Aman ööle depresif modlara girme sakın bidaa, odalara filan kapama kendini; oksijen al bol bol:)))
Sobe cevapların da good very good:)))

Öpüyorumm canımcımmm:)

yildiz dedi ki...

Canim tesekkür ediyorum,cevaplar
harika,Köfteler muhtesem.
Iyi pazarlar diliyorum...

Huriye dedi ki...

Eline saglik Fatosum tabagin içindeki benlik olmus,sahane yapmissin...sobenin cevaplari da çok güzel zevkle okudum...kendine iyi bak bir tanesi...

Hobi Sepeti dedi ki...

Fatoşcuğum ellerine sağlık canım köfteler çok güzel görünüyor,insan arada bir mutfak olayından biraz uzaklaşıyor nedense bende de sık rastlanan bir durum.Hayırlı pazarlar sana da canım.
Sevgiler.

akasyakokusu dedi ki...

Fatoş'cum hasan paşada paşa olmuş.
Eline koluna sağlık..
Ben kereviz koymuyordum püresine.
Güzel tat vermiştir eline sağlık..

Selin dedi ki...

Tatlııııııım,
Hiç uğramaz mıyım ben sana yaaa. Sakın bana kırılma canım. Valla bugünlerde pek bakamıyorum sayfama ondan gelemedim. Var yaaa, süper bir tabak hazırlamışsın valla. Ellerine sağlık canımcım. Seni kocamaaaaan öpüyorum. Sevgilerimle....

pervin dedi ki...

Fatoşcum tabağın enfes gözüküyor pürenin içine kereviz çok iyi fikir bende denemeliyim ellerine sağlık canım sevgiler...

Papatya Prenses dedi ki...

bana da olur böle bi kendi kabuğuna çekilmek. ama hiç iyi bişi diil ya üf:(
neyse aramıza dönmene sevindim canım:)
hasanpaşa köfte de enfes görünüyor,ellerine sağlıkk:)

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

ellerine saglik sen arada oksijen al böyle ara verme sevgiler canim bol bereketli bir hafta dilerim

SOFRAM dedi ki...

Canım gÜnaydın, köften harika görünüyor, çok ta güzel bir tabak hazırlamışsın, ellerine sağlık canım,bizimkiler de pek severler bu köfteyi.
Ben de artık merak etmeye başlamıştım,nerelere kayboldun diye...Neyseki iyiymişsin, arada herkese olur böyle şeyler canım.Öpüyorum güzelim, sevgilerimle...

yasaminkiyisindan dedi ki...

günaydın canım bu köfteleri ne zamandır denemek istiyordum kısmet olmadı harika görünüyor eline sağlık..Sobe yanıtlarında çok hoş çok samimi iyi haftalar dilerim canım sevgiyle kal

sarımutfak dedi ki...

köfteler süper ellerine sağlık cevaplarda güzel
iyi haftalar cnm
öptüm

capankizimutfakta dedi ki...

BENDE BU KOFTENIN SUNUM SEKLINE BAYILIYORUM. COK SEKERLER DIMI :)) ELLERINE SAGLIK BITANEM, NEFISSSSS....

hdidem95 dedi ki...

çok şık olmuş fatoşcum ellerine sağlık güzel bir hafta diliyorum sevgiler

Zarpandit :) dedi ki...

harika kofteler bunlar senle bir lokanta acmayı dusunuyorum canm ya :DDD

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Fatoşummm ellerine sağlık
hiç görüşemiyoruz
Nerelerdesinnn

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Fatoş'cum hem köfteler hem de cevapların çok güzel.. Ellerine ve yüreğine sağlık..

ab-ı hayat dedi ki...

Tabaktaki lezzetler harika görünüyor,ellerine sağlık...


sevgiler...