Cuma, Kasım 21, 2008

***HAYIRLI CUMALAR***

...diyelim başınıza istemediğiniz bir olay geldi. Yıkık, perişansınız. Kimse ile görüşmek istemiyorsunuz. Çoğunluk size küsmüş gibi. Yalnızsınız. Herkes benden uzak, herkes bana kırgın düşüncesi içinde çöküntü yaşıyorsunuz. Yalnızlığınızın karanlık mağarasına şu ayet bir güneş gibi doğuyor: 'Rabbin sana ne darıldı, ne de seni bıraktı'(Duha-3) Kim kırılırsa kırılsın, kim darılırsa darılsın, kim terk ederse etsin. Rabbim terk etmiyor, kırılmıyor ya, ne gam! ...Bu ne büyük ferahlık değil mi?...Başınızda ağır bir dert var. Sanki hiç bitmeyecek gibi geliyor. Sanki bu sorun hayatınızın sonunu hazırlıyor gibi. İşte o an ayet yetişiyor imdada:'Demek ki, zorluğun yanında bir kolaylık mutlaka var! Zorluğun yanında bir kolaylık muhakkak var! '(İnşirah-5/6) Garantiyi veren Allah !... Hem de ne garanti, her zorlukla beraber bir de kolaylık geleceği 'mutlaka' ifadesi ile pekiştirilip ikna olalım diye iki kere tekrarlanıyor. Ayet; kolaylığın zorluk içinde saklı olduğunu, çözümün sorunda gizli olduğunu da fısıldıyor. Bu manayı duymuş olan Niyazi Mısri(k.s) şöyle demiş: 'Derman aradım derdime, derdim bana derman imiş' Maddi sıkıntınız hat safhada. Yoksul düştüğünüzü hissediyorsunuz. İflas ettiniz...Sıfırı tükettiniz yani. Nasıl ayağa kalkarım düşüncesi içinde boğulurken ayet size yeni bir ümit veriyor: 'Eğer yoksulluktan korkarsanız, Allahdilerse lütfuyla sizi zengin kılar. Şüphesiz Allahhakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.' (Tevbe-28 ) Bir yakınınız ölümcül hastalıkla yatağa düştü. Doktorlar fazlaca ümit vermiyorlar. Çoğu kere Onu nasıl teselli edeceğinizi dahi bilemiyorsunuz. Gerçek ortada iken moral vermeye çalışmak sanki sahte davranmak gibi geliyor size. Ciddi bir delil olmalı ki hastanıza siz de inanarak moral verebilesiniz. Eyyub Nebi var Kurr17;anda... Hastalıkların, dertlerin en ağırına müptela olmuş ama sıhhate kavuşmuş. Onun hali size dayanak oluyor: Kulumuz Eyyub u da an, o zaman Rabbine şöyle nida etmişti:'Bak bana, meşekkat ve acı ile şeytan dokundu! Ve ona, bütün ailesini ve beraberlerinde bir misli daha tarafımızdan bir rahmet olarak bahşettik ki, temiz akıllılar için bir ibret olsun.' (Sad-41/43)Ama yine de bazı şeyleri yediremiyorsunuz kendinize. Bir tutamak arıyorsunuz. Ayet el veriyor size:'Olur ki, siz bir şeyden hoşlanmazsınız; oysa o, hakkınızda hayırlıdır. Olur ki, siz bir şeyi seversiniz; ama o, sizin hakkınızda bir fenalıktır.Allah bilir, siz bilmezsiniz.' (Bakara-216) Rabbimiz , Rasülümüz Muhammed(s.a.v) , Kitabımız Kuran , Yolumuz Sırat-ı Müstakim!... Bizden bahtiyarı yok dünyada! ...Her ne olursa olsun, ne yaşanırsa yaşansın zafer ve başarı bizim. Bunu da kafadan söylemiyoruz, Kuran konuşuyor:Vel Akıbetü lil Muttakin (Kasas-83):Akıbet(hayırlı son, güzel sonuç) Müttakiler (takvayı kuşananlar, korunanlar, inanca sarılanlar) içindir!... (http://www.islamiyet.gen.tr alıntıdır)

19 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

hayırlı cumalar canım.

Adsız dedi ki...

selam fatoş
sağol canım allah razı olsun seninde cuman mubarek olsun

sofrakeyfi.blogcu.com

Leyla Poyraz dedi ki...

Fatoşcum siteni gezdim herşey çok güzel..yazıların, tariflerin hepsi birbirinden güzel...ellerine sağlık arkadaşım..yazıyı bizimle paylaştığın için çok sağol...bundan sonra takipcilerdenim.
görüşmek üzere..hayırlı cumalar..

zehra dedi ki...

ne ferahlatıcı bır yazı bu boyle cok sukur rabbıme
ellerınıze saglık ne guzel bır yazı paylastınız bızımle cok saolun

Ayse Pamuk dedi ki...

Çok güzel bir yazı.Hayırlı cumalar

Tatlı Mutfağım dedi ki...

s.a fatmacım. Beni ağlattın. içimi öyle erittin ki çok dokundu yazı. Rabbim bizleri kendine layık kullardan eylesin inş. Efendimize layık bir ümmet eylesin. kırık dökük ibadetlerimle nasıl layık olabilirim Allah 'ım bizleri afeyle...Cumalar hürmetine Efendimizide araya koyarak Senden dileniyorum Mevlam inş. fatma kulunun benim ve daha nice kullarının günahlarını affeyle ve kalbinin derinliklerinden geçen hayırlı duaları kabul eyle..

yazını okurken döktüğüm göz yaşlarımı seni vesile kılarak Rabbime hediye eyliyorum. Allah razı olsun ebeden ve daimen. hayırlı cumalar canım. gönlüne sağlık. ben döndüm buralardayım. öpüyorum...

Huriye dedi ki...

Fatosum guzel bir hafta sonu diliyorum,optum sekercim...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Fatoşum paylaşımın için çoook teşekkürler

mutlu hafta sonları
sevgiyle kal

KARDELEN dedi ki...

çok hoş bir yazı paylaştığın için sağol,görüşmek üzer;))

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

canim güzel bir paylasim allah razi olsun simdiden bol bereketli bir hafta dilerim sevgiler

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

fatoş,kendimce dersler aldım bu yazından..çok sagol...bu guzel vesılen ıcın..

sevgılerımle..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Fatoş,
Çok güzel ve kıymetli bir yazıyı bizimle paylaşmışsın,teşekkür ederim.
Ben bunu hayatımda çok yaşıyorum.
Bazen dert,sorun gibi görünen şeyler sonradan benim için hayırla sonuçlanabiliyor.
Tek yapmamız gereken biraz sabır.
Allah'a emanet ol.

SARI PAPATYALAR dedi ki...

fatoşcum yayınladığın yazı çok güzel insanın sık sık hatırlatılmaya ihtiyacı vardır çünkü (din nasihattir)buyurmuştur efendimiz sav.güzel nasihatların için teşekkür ederim sevgiler

yildiz dedi ki...

Rabbim,tüm darda olan müslüman kardeslerimizin yardimcisi olsun.
Güzel paylasimin icin tesekkürler
arkadasim,sevgiyle ve dostca kal.

sevil dedi ki...

canım nasılsın tatacım özledim kız seni nerelerdesin nden yoksun ortalıklarda bir sorunmu varmeraktayım haber ver

yasaminkiyisindan dedi ki...

günaydın canım..çok güzel bir yazı teşekkürler..hayırlı cumalar canım sevgiler

anneminkiziyim dedi ki...

sELAMLAR CANIM; HAYIRLI CUMALAR HAYIRLI HAFTA SONLARI; SEVGILER:::))

capankizimutfakta dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
01.ARALIK 2008 (PAZARTESİ)- 21,ARALIK.2008 TARİHLERİ ARASINDA

“PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 31” EV SAHİBESİ OLARAK http://capankizimutfakta.blogspot.com / GÖREV YAPACAĞIM
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE

"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 31.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.

SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM

ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE

lemanice dedi ki...

yazıyı çok beğenerek okudum.aslında hepsi bildiğim ama çoğu kez unuttuğum şeyler.kızdım kendime bazen yanlız hissettiğim,bazen sabırsız davrandığım,bazen kalp kırdığım için...neyse canım bu güzel geçekleri hep ama hep hatırlamak nasip etsin allah bize.sevgiler.sende gel bana.