Pazar, Kasım 02, 2008

ORTAKÖY GEZİSİ & ŞİPŞAK SOTE

merhaba..iyi pazarlar...bugün güzel havayı fırsat bilerek dayımlarla birlikte ortaköye gittik...her gittiğimde sanki ilk kez gidiyormuş gibi hayran kaldım...deniz,boğaz manzarası,tarihi doku..her şey mükemmeldi....



bunlar kendi telefonumla çektiğim fotolar..diğerleri dayımın fotoğraf makinesinde..inşallah onları da daha sonra paylaşırım sizlerle...

veee...eve dönüşş...ayaklarımız şişmiş,bir vasıtadan in diğerine bin şapşallaşmış ama mutlu bir halde evimize döndük...eşim göreve gideceği için hemen bir şeyler hazırlamam gerekiyordu ve dün akşam canım yengem betüşümün tarif ettiği sote aklımıza geldi...gerçekten hem çok pratik hem çoook lezzetli..betüşüme çook teşekkür ediyorum....
1 adet tavuk göğsü
2 yeşil biber
1 kırmızı biber
3 adet küçük kurusoğan
3 diş sarımsak
2yk sıvıyağ
tuz-kekik
***tavukları kuşbaşı doğrayıp,kendi suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz.(biraz çatıdıycak,kızarıcak)sonra yağı,halka doğranmış soğanlar,sarımsaklar ve biberlerle soteliyoruz,baharatlarını ekliyoruz..AFİYETLE...

17 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Fatoş'umm misler gibi koktu..
Aynen canım çarşıdan eve gelince helede yemek yoksa böyle acil şipşaklar nefis oluyor..
Ellerine sağlık canım..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ortaköy istanbulda en sevdiğim mekanlardan biridir.fataoşum orda kumpirde yeseydiniz:)
sotede nefis görünüyor.ellerine sağlık

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

bide msn ye bi bak yazdıklarıma

birdutmasali dedi ki...

merhaba fatoşcuğum..
sen beni gördünmü bugün oralarda :))
ben seni yeni !! :))
halinle tanıyamamış olabilirim. tam orada resimlerimi çekiyordu masal kahramanım :)))
bu arada tavuk soten afiyet olsun canım
sevgiler

HÜLYA dedi ki...

merhaba canım tavuk soten harika olmuş ellerine sağlık.. Bizdede çok sevilerek yenir kereta. :))

afiyet şeker olsun.. Ayrıca nice güzel haftasonları geçirmen dileğiyle canım sevgileer

ozguluntarifleri dedi ki...

tavuk soten nefis olmus fatos'cugum bende cok yaparim ev halkinin cok sevdigi yemeklerden biridir:))
ellerine saglik canim.
sevgiler.

Papatya Prenses dedi ki...

Ortaköy fotolarına bayıldım:) Zaten Ortaköy benim çok özel bin mekan:)

Tavuk sote de çok işth açıcı görünüyor,ellerine sağlık canım..


http://papatya.kizkulesi.net/

Adsız dedi ki...

günaydın fatoş
sana ödülüm var canım uğrarmısın bana
bir kere gidip gördüm oraları
inşallah bir daha nasip olur çok güzel yerler var gezip görülecek

iyi haftalar olsun

sofrakeyfi.blogcu.com

hdidem95 dedi ki...

bende bayılırım ortaköye şöyle nefis bir kahveyle manzara seyri:))) ayrıca ellerine sağlık şipşak falan ama nefis olmuş :)öptüm sevgiler

yasaminkiyisindan dedi ki...

canım eline sağlık çok nefis görünüyor..iyi akşamlar diliyorum mutlu haftalar

MUTFAKISTAN dedi ki...

ortakoyde ne guzel vakit gecirmissiniz,bende cok severim.
Tavuk cok guzel gorunuyor eline saglik,sevgiler

gülizar dedi ki...

Canım ellerine sağlık tavuk soteyi bende çok severim.uzun zamandır yorum göndermiyorsun merak ettim.

SOFRAM dedi ki...

Canım güzel bir pazar gezisi olmuş, resimler de çok güzel...
Soten de çok güzel görünüyor, ellerine sağlık güzelim, öptüm, sevgilerimle...

SOFRAM dedi ki...

Canım çok teşekkür ediyorum güzel dileklerine. Son günlerde çok yoğunduk, biraz fazlaca misafirim oldu, sanırım yorgunluktan çok şiddetli sırt ve göğüs ağrılarım oldu.Beni pek kımıldatmadı, ama neyse şimdi ilaçlarla daha iyiyim, aman siz kendinize dikkat edin sağlık gibisi yok, öptüm canım, ilgin için çok teşekkürler...

sevil dedi ki...

tatacım canım nasılsın valla bende her ortaköye gidişimde aynı şeyi derim burası bir afet iyi yapmışsın tatlım deniz havası iyidir cts geliyorsun demi ay çok heyecanlıyım tatacım öpüldün balım

iremlemekanlar dedi ki...

mmm nefis olmuş ellerine sağlık canım görüntüler istanbulu özletti :) sevgilerlee

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ortaköy fotoğrafları çok güzel! Yüreğine sağlık Fatoş..