Pazartesi, Aralık 29, 2008

MUHARREM AYI VE HİCRİ YILBAŞI

Muharrem ayının birinci gecesi, Müslümanların kameri yılbaşı gecesidir. (Peygamber efendimiz Muhammed aleyhisselam, miladi 571’de 20 Nisana rastlayan, Rebiul-evvel ayının on ikinci Pazartesi sabahı, Mekke’de doğdu. 622’de Mekke’den Medine’ye hicret etti. 20 Eylül Pazartesi günü, Medine’nin Kuba köyüne geldi. Bu tarih Müslümanların Şemsi yılbaşı oldu. O yılın Muharrem ayının birinci günü de, Kameri yıl başı oldu. Muharrem ayının birinci gecesi Müslümanların kameri yılbaşı gecesidir.) Muharrem ayı, Zilkade, Zilhicce ve Receb ile beraber Kur'an-ı kerimde kıymet verilen dört aydan biridir. (Tevbe 36) Bu geceyi ihya etmeli ve saygı göstermeli. Saygı göstermek, günah işlememekle olur. Zilhiccenin son günü ve Muharremin birinci günü oruç tutan, o yılın tamamını oruç tutmuş gibi sevaba kavuşur. Bir hadis-i şerifte, (Ramazandan sonra en faziletli oruç, Muharrem ayında tutulan oruçtur) buyuruldu.Muharrem ayı ile ilgili birkaç hadis-i şerif meali şöyledir: (Ayların efendisi Muharrem, günlerin efendisi Cuma’dır.) [Deylemi](Ramazandan sonra en faziletli oruç, Allah’ın ayı Muharrem ayında tutulan oruçtur. Farzlardan sonra en faziletli namaz, gece namazıdır.) [Müslim, İbni Mace, Tirmizi, Nesai](Nafile oruç tutacaksan Muharrem ayında tut; çünkü o, Allah’ın ayıdır. O ayda bir gün vardır ki, O günde Allah geçmiş kavimlerden birinin tevbesini kabul etti. Yine o gün tevbe edenlerin günahlarını da affeder.) [Tirmizi]

19 yorum:

hdidem95 dedi ki...

Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice yıllara!

Adsız dedi ki...

selam
2009 yılının sağlık, mutluluk, başarı ve bol kazanç getirmesi dilekleriyle. Neşe dolu yıllar!

sofrakeyfi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

SELAM CANIM YENİ YILIN SANA VE SEVDİKLERİNE SAĞLIK VE MUTLULUK GETİRMESİNİ DİLERİM SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

SELAM CANIM YENİ YILIN SANA VE SEVDİKLERİNE SAĞLIK VE MUTLULUK GETİRMESİNİ DİLERİM SEVGİLER..

akasyakokusu dedi ki...

FATOŞ'CUM CANIM GEÇMİŞ OLSUN DİLEĞİNE ÇOK TŞKLER.
ŞİMDİ İYİYM HAFTA İÇİ YİNE GİDECEM DRA.
HEP GEÇİŞTİRİYORUM BAKALIM NEREYE KADAR.
HİCRİ VE MİLADİ YILIMIZIDA KUTLUYORUM..İKİSİ BİR ARADA GİBİ OLDU..
NİCE YILLARA..

belgin dedi ki...

Datlıımm,
hadi az kaldı balım , aman kendine iyi bak şu soğuklarda hasta olma bak mazeret kabul etmem ona göre..:)
Yeni yılın en güzel müjdeler, en güzel sürprizlerle kapını çalması ve yeni yılı tüm dünyaya ümit saçan gülücüklerle karşılaman dileğiyle...öpüyorum bidenem
sevgiler

mutfaktayim dedi ki...

Yeniyıl sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyılınız kutlu olsun.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

hicri yılbaşın müberek olsun canımıniçi
sevgiyle kal

yildiz dedi ki...

Saglikli,umutlu ve huzurlu bir yil
gecirmeniz dilegiyle,sevgiler....

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

Mutluluk bankasının sevgi şubesinde,
2009 no'lu hesabınıza,
365 gün daha yatırılmıştır.
Mutlu bir şekilde harcamanız dileğiyle..
MUTLU YILLAR:))

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

tatacımmm
YENİ YILIN...! MUTLU,HUZURLU ,SAĞLIKLI VE BOL KAZANÇLI TÜM SIKINTILARDAN UZAK BİR YIL OLMASI ÜMİDİ VE DUASI İLE....!
MUTLU YILLAR.....!

Adsız dedi ki...

selam canim
2009 sene sinde gönlünden gecen tüm dileklerin kabul olmasini dilerim
Nilüfer
www.haydidiyetyapalim.blogcu.com

Huriye dedi ki...

2009 yılında da hiç ümitsiz kalmaman ve hayallerine kavuşman dileğimle. İyi ve sağlıklı seneler!

Tatlı Mutfağım dedi ki...

selam canım hicri yılbaşın mübarek olsun. muharrem ayında..

fatmacım çarşamba günü arkadaşlarla filistine duaya kalkıyoruz saat 3:te (sabah) teheccüde kalkıyoruz. aynı saatte tek yürek olmak istiyoruz. davete icabet var mıdır?

toplayabildiğimiz kadar Fetih suresi, Allahümme Ya Kahhar ismiylede tesbih çekeceğiz. bloğumda da yazdım. görüşürüz. canım

bu yazıyı iletebildiğin kişilere iletebilir misin?

Tatlı Mutfağım dedi ki...

canım kardeşim çok ama çok sevindim senin adına ben inanıyorum her şey olumlu olacak Rabbimin izniyle. vakit saat yaklaşıyor hazır ol:)

meal okuyabilirsin fatmacım. salavat-ı şerifede çekebilirsin ve o gece dua etmek için uyan nolur. çevrendekilere söyle

özellikle 19 fetih bol salavat ve Ya Kahhar ismiyle dua edelim. Artık evlere silahlarla giriyor Rabbim yardım etsin inş. içim yanıyor...

pel!n dedi ki...

Fatoşcum geçmiş olsun,dikkat et kendini...
Yeni yıl tüm güzellikleri ile sizinle olsun...
Güzel bir hafta diliyorum..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Fatoşum nerelerdesinn

benimyemeklerim-nilbutikpasta dedi ki...

güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Allah şifalar versin canım benim.Düzelip dönmeni bekliyorum dört gözle