Cuma, Aralık 26, 2008

PATATESLİ POĞAÇA,ISPANAKLI ÇITIR BÖREK,MAKARNA SALATASI&MECBUREN DİYET:((

Merhaba arkadaşlar..gelip gidip çorba görmekten sıkıldınız,biliyorum..ama bugünlerde o kadar yoğundum ki bir türlü elim varmadı pc ye...memleketten misafirim vardı 1 hafta kadar..daha sonra birkaç gün süren ev temizliğim derken günler geçti...bu arada havalar ne kadar da soğuk...ne yağmur var ne kar..kuru,çok feci bir soğuk var...Allah dışarda kimseleri bırakmasın bu soğuklarda...dün komşularım beni ziyarete gelmişlerdi...onlar için hazırladım bunları..tavukgöğüslü pandispanyam vardı ama fotosunu çekemeden bitti...makarna salatasının ve mayalı poğaçanın tarifini hepimiz biliriz o yüzden yazma gereği duymuyorum....gelelim ıspanaklı çıtır böreğimize..çok beğenildi:))
HAMUR İÇİN:
2 su bardağı sıcak süt
1,5 paket toz maya
1 çay bard.sıvıyağ
2 tane küpşeker
1,5tk tuz
İÇHARCI İÇİN:
1 kg ıspanak(doğranıp tuzla ovulunca azalıyor)
1 çay bard.lor
1tk biber salçası
1 çay k.kimyon
1çk tuz
1 kuru soğan
2-3 yk zaytinyağı HAMURU AÇMAK İÇİN-yrm paket margarin,yrm çay bard.sıvıyağ
***hamurumuzu yoğurup,mayalanması için iyice sarıp sarmalıyoruz.diğer taraftan ıspanaklarımızı sirkeli suda iyice yıkadıktan sonra ince kıyıp,az tuzla yoğurup suyunu sıkıyoruz.içine diğer malzemeleri ekleyip karıştırıyoruz.mayalanan hamurumuzu mandalina büyüklüğünde bezelere ayırıyoruz.5 dk dinlendiriyoruz.diğer taraftan margarinimizi eritip sıvıyağla karıştırıyoruz.bezelerimizi elimizi arasıra yağ karışımına batırarak mümkün olduğunca inca olarak elimizle açıyoruz.arasına harcını koyup kapatıp,kendi etrafında çevirerek gül yapıp yağlanmş tepsiye koyuyoruz.bezelerimiz bittikten sonra kalan yağı böreklerimizin üstüne sürüyoruz(eğer kalmadıysa bile kızarması için sıvıyağ sürüyoruz)200c de üzeri kızarana kadar pişiriyoruz...AFİYETLEE...

Buarada geçen hafta bir sağlık sorunumdan dolayı doktora gittim...ve doktor vücut ağırlığımın %5 inden kurtulabilirsem çok iyi olabileceğini söyledi.belkide tedaviye bile gerek kalmadan hastalık yok olabilirmiş...onun için istemesemde artık yediklerime içtiklerime çok dikkat etmeliyim...yaklaşık 10kg filan vermeliyim...diyet yapmaktan nefret ediyorum ama sağlığım için tabiki de yapıcamm..:((inşallah kısa sürede üstümdeki fazlalıklardan kurtulurum...

11 yorum:

Tatlı Mutfağım dedi ki...

canımmmmmmmmmmmmm benimmmm!!!!

inş. tez vakitte sağlığına kavuşacaksın inanıyorum. sen çok azimlisin canım arkadaşım. Allah yardımcın olsun diyette. vallaha sağlık gibisi yok:)

darısı başıma olsun inş. öpüyorummm guzummmm

Tatlı Mutfağım dedi ki...

ha bu arada herşey harika!! çok güzell görünüyor. bunlardan uzak durmak zor olsada azminden dolayı tebrikler canımmm...

disal dedi ki...

geçmiş olsun arkadaşım...inşallah ideal kilona ulaşırsın...da kurtulursun rahatsızlığından...

ellerine sağlık...hepside lezzetli görünüyor...

nefisler nefis...gelde kurtul kilolardan:)

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

İkramlar harikaaa canım ellerine sağlık, birazcık sabredip, azmedersen 10 kg çok fazla bir rakam değil sürekli diyette olan, sürekli dikkat eden biri konuşuyor emin ol gözünde büyüttüğün gibi olmayacak, inş. sağlığına kavuşursun biran önce öptüm canım sevgilerle...

Aysultan... dedi ki...

İkramlar harika canım ellerine sağlık,
azmedersen 10 kg çok fazla bir rakam değil inşallah
sağlığına kavuşursun biran önce canım sevgiler...

şengül dedi ki...

fatoşum canım çok geçmiş olsun Allah acil şifalar versin fazla kilolardan kurtulman sağlığın için gerkli ise sana kolay gelsin ellerine sağlık canım her biri birbirinden güzel olmuş sevgiler canım benim...

capankizimutfakta dedi ki...

BENDE DIYETTEYIM CANIM FOTOSUM, BERABER ATALIM SU FAZLALIKLAR :)) BU ARADA TAVUKGOGSU PAMDISPANYAYI COK MERAK ETTIM, O NE KIZ ?????

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Fatoş'cum mutlu yıllar diliyorum, sevgiler..

Adsız dedi ki...

selamlar bloglari gezerken tesadüfen bu yaziniza denk geldim bende uzun zaman dan beri kilo vermeye calisiyorum ama yalniz pek basaramiyacagimi saniyorum bir birimize destek olursak sorunlarimizi bu konu üzere paylasirsak sanirim daha iyi problemimizi anlariz ve cözebiliriz ve insallah daha disiplinli oluruz gidecegimiz yolumuzda. Ne dersin yeni yilda diyete basliyalim bir birimize haber verelim nasil gidiyor diye?
simdiden iyi seneler dielrim sevgilerle Nilüfer
www.haydidiyetyapalim.blogcu.com

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

FATOS2CUGUM CANIM ARKADASIM 2009 'YILINDA TÜM HAYALLERİN GERCEK OLSUN...
MUTLULUK,BASARI VE SAGLIK HEP SENİNLE OLSUN.

MUTLU YILLARRR...

DONMEZCAGLAR dedi ki...

ANTAKYALI OLUPTA DİYET YAPMAK ÇOK ZOR ... ALLAH KOLAYLIK VERSİN