Perşembe, Aralık 18, 2008

YOĞURTLU ÇORBA

Merhaba canlarım:))şu soğuk havalarda içimizi en iyi ısıtan şey sıcacık bir kase çorbadır sanırım...en azından bizim evimiz için öyle...işte besleyici,doyurucu en önemlisi çok lezzetli bir çorba...
1 çay bardağı pirinç
5-6 su bardağı su(ben biraz büyük bardak kullandım)
1 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı tepeleme un
1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı nane
1 yemek kaşığı margarin
1 çay bardağı haşlanmış nohut
***suyumuza pirincimizi ekleyip haşlıyoruz.diğer tarafta yoğurt,un,yumurta sarısını iyice çırpıyoruz.haşlanan pirincin suyundan bu karışımımıza az az ekleyip karışımı ılıtıyoruz ve yavaş yavaş tencereye akıtıyoruz.bu aşamada nanesini ve nohutunu,margarini ekliyoruz.pişene kadar tuz koymuyoruz aksi takdirde çorbamız kesilebilir.piştikten sonra arzu edilirse pulbiber yağ yakılabilir,tuzunu da ekleyebiliriz..AFİYETLE...

29 yorum:

deniscafe dedi ki...

Görüntü muhteşemmmm.. ellerinize sağlık.. her daim sevgi ve sağlıkla..

pel!n dedi ki...

Grebiçi kaçırmışım ama yetiştim sonuna sanırım:) Yöresel şahane bir lezzet..
Çorab ise en sevdiğim,ellerine sağlık...

lemanice dedi ki...

sık sık yaparım benim çocukların sevdiği çorba sayısı az ama bunu ve bi kaç çorba çeşidi seviyolar allahtan.ellerine sağlık arkadaşım bana da gel.

Leyla Poyraz dedi ki...

Canım tam istediğim gibi bir çorba..helede yağmurlu havalarda dumanı üstünde,offf valla gece gece canım çektii..ellerine sağlık.
Sevgiler..

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

ya ben bu tarz corbaları cok sevıyoru cok besleyıcı ve faydalı,ellerıne saglık fatoşum:),

muhabbetleimle..

disal dedi ki...

ellerine sağlık..çok severim....

hayırlı cumalar....

zehra dedi ki...

ben bu corbayı cok severım bunu anneannem cok guzel yapar ellerınıze saglık sızınkıde cok guzel gorunuyor

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık,çorba nefis görünüyor.
Yoğurtlu çorbayıda ailece çok severiz.
Hayırlı cumalar.....

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sıcacık bir kase yoğurt çorbası ne güzel olurdu şimdi.. Ellerine sağlık Fatoş'cum..

Adsız dedi ki...

çorba benim de soframdan eksik olmaz hiç.bende çok severim.yemek için harika bi başlangıç bence...ellerine sağlık yoğurt çorbasını da çok severim.hem de çok pratik oluyor....
çoook öpüyorum canım...
görüşürüz
yersofrasi.blogcu.com

hdidem95 dedi ki...

FATOŞCUM ÖYLE SEVERİMKİ FAVORİ ÇORBAMDIR SICAK SICAK ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÖPTÜM SEVGİLER

belgin dedi ki...

En sevdiğim çorba.!!
Değil ama onlardan biri, ele de yağmurlu kış günlerinde bayılırım:)
Datlım ellerine sağlık:) Mis gibi içmişsinizdir artık..
Ablacığım Natilius olsun dedik , umarım sana uyar..Rahat bir ortamı var, ne dersin? Görüşürüz canımcım, öpüyorum çok :)))

HÜLYA dedi ki...

harika olmuş....

benim kızlar bayılır. bizde en az haftada bir kez yapılır...Sunun yine her zaman ki gibi süper.

ellerine sağlık canım

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Fatoşum bayılırım yoğurt çorbasına, harika görünüyor harikaaa..Ellerine sağlık canımcım,
Öpüyorum çok..

fatostuncay dedi ki...

ellerine saglık balım..
cok guzel olmus.. hele bu soguk havalarda super..
fatosum ya kac zamandır ugrayamadım sana:(( ama ınan hıckımseye dogru durust ugrayamıyorum. sadece bana yazanlara bı donuyorum.. o kadar yogun gecıyor kı..
neyse ınsallah gorustugumuzde bol bol konusacaz:)
opuyorum hayatım..
ayrıca senı gorecegım ıcın de cok mutluyum.))

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik
bu kis gunlerinde en cok aranan sey corbadir bizim evde
nefis gorunuyor

asagidaki pastanin suslemesine de bayildim
afiyet bal seker olsun yiyenlere
iyi aksamlar mutlu yarinlar dilerim

www.yenitadlar.blogcu.com

akasyakokusu dedi ki...

Fatoşcum canım bittimi çorba..Tühh geç kaldım canım..
Eline sağlık diyeyim tekrar yapınca hemen benide çağır emi..

belgin dedi ki...

DAtlım gıymatlım,
Hala çorba duruyor ki tembellik mi ediyon nedir? hadi gari gıpraş:)) öptüm ablacığım

Tatlı Mutfağım dedi ki...

canımmmmmmmm bende seni çok özledimmmmmmmmmmm!!!! girmiyosunda msn ye. seni çok seviyorummmmmm

benimyemeklerim dedi ki...

canım ellerine sağlık harika bir çorbadır.olsada içsem dedirttin bana:)
güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimle nilgün

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık..iyi haftalar...www.yuncafe.blogcu.com

Aysultan... dedi ki...

En sevdiğim çorba görünce vuruldum,nasıl özlemişim bir bilsen canım ellerine sağlık:))
sevgiler

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

TATACIM ÇOK SOGUK BURASI AYAKLARIM ISINMADI BİR TÜRLÜ BİR TABAK ÇORBANDAN ALAYIM BARİDE ISINAYIM TATLIŞIM GÜZEL BİR HAFTA DİLİYORUM SANA

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok leziz görünüyor...Sevgiler.............

emineninemekleri dedi ki...

Fatosum canim, sen neler neler yapimssin öyle Kerepic ten tut neler neler, ellerine emegine saglik güzelim. Canim benim sakin kisma eskisi kadar sik ugrayamiyorum.........

Seni kocaman öpüyorummmmmmmm
Emos

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık canım
harika bir çorba
nohutlusunu hiç denememiştim

sevgiyle kal

Tatlı Mutfağım dedi ki...

fatoşcum selam canım

meleğin babası için sana cüz verebilirmiyim pazara kadar okurmusun? 1 tane?

alırım diyorsan bana not bırakırsan sevinirim canım Allah'a emanet ol.

yildiz dedi ki...

Fatos´cugum,ellerine saglik.Kisin
bu soguk günlerine ne de güzel yakisir....
Hayirli cumalar diliyorum,hersey gönlünce olsun,sevgiler....

NESLiiCE dedi ki...

Yogurtlu seyleri cok severim ama icinde nohutu sevmem nedense ama ellerine saglik muhtesem bir tarif olmus