Çarşamba, Nisan 30, 2008

PDÇSE 22 VE ÇITIR KATMER POĞAÇA

selamün aleyküm...can arkadaşlarım...bu ayki etkinliğin ev sahibesi canımınnnniçiii blogcudaki ilk arkadaşımmm fatos ablammm-http://www.fatostuncay.blogcu.com/-...daveti için çok teşekkür ediyor ve katmer poğaçayla etkinliğe katılıyorumm...
hamur için
1 büyük su bardağı ılık süt
1 çay bard.sıvıya
1 paket maya
2 çay k. tuz
2 çayk.şeker-1 yumurta(sarısı yüzüne)
alabildiği kadar un(3-3,5 su bard.kadar)
arasına sürmek için:
50gr eritilmiş margarin
iç harcı için:
peynir-maydonoz
***malzemelreden kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz.5-10 dk dinlendirip,12bezeye bölüyoruz.bezelerimizi tatlı tabağı büyüklüğünde açıp,4lü gruplar halinde aralarına margarin sürerek üstüste koyuyoruz.daha sonra her 4lü grubu ortaboy bir tepsi büyüklüğünde açıp 8 üçgene bölüyoruz.içine peynirli harçtan koyup rulo yapıyoruz.yağlanmış tepsiye dizip,üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpip,ısıtılmış fırında 200c de pişiriyoruz..AFİYETLE..SEVGİYLE...


Cuma, Nisan 25, 2008

***HAYIRLI CUMALAR*** VE ISLAK KEK

arkadaşlarım canlarım...hepinize huzurlu,hayırlı cumalar diliyorum....birkaç gündür blogumuzda süren dostluk mesajları çok hoşuma gitti..ve gönderdiğim tüm arkadaşlarımdan aynı msjı tekrar aldım..çoook mutluyum..çok seviyorum sizleri,sevgili gönül dostlarım....gelelim hepimizin bildiği,acil durum kurtarıcısı kekimize...geçen gün gelen misafirlerim için yapmıştım...pişerken çok çatladı ama lezzetliydi..
2 yumurta
1,5 su bard.süt
1,5 su bard.şeker
1 su bard.sıvıyağ
1 vanilya
1 kabartma tozu
2 yk kakao
2,5 su bard. un(ben 2 kullandım)
***un,kabartma tozu hariç bütün malzemelerimizi çırpıoruz.bu karışımdan bir su bardağı ayırıp,geri kalan mazlemeleri ekleyip,yağlanmış kalıba döküp, fırınlıyoruz.piştikten sonra dilimlere ayırıp,ayırdığımız sosu üzerinde gezdiriyorz.AFİYETLE..SEVGİYLE:)

Salı, Nisan 22, 2008

PDÇSE 21 VE TARÇINLI TART:)

merhaba arkadaşlar...hava sıcaklığı ne kadar da yükseldi...valla dışarda nefes alınmıyo...baharda böyleyse,yazın naparız...allah yardımcımız olsun...
işte buda dün yaptığım tarçınlı tart..aslında kivili yapmayı düşünüyordum..sonra gözüm dolapta masum bir şekilde bana bakan elmalı-üzümlü puding e takıldı...ee peki dedim bende..zaten fazla zamanım da yoktu...yaptım oldu..vee bu tarifi sevgili arkadaşım nigar için yaptım..pdçs etkinliğinin bu ayki ev sahibesi:)arkadaşıma teşekkür ediyorum...
tart hamuru:
125 gr margarin
1 çay bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 vanilya
1 çay k.kabartma tozu
4 çay bardağı un
iç malzemesi:
1 dr.outker elmalı üzümlü puding
2 bardak süt
2 kuruincir
1 yk tarçın
***hamur malzemelerimizden sert bir hamur elde ediyoruz.15 dk dinlendirdikten sonra yağlanıp,unlanmış kalıbımıza kenarlarını 2 cm yükselterek açıyoruz.içine çattalla delikler açıyoruz ve 180c de pembeleşene kadar pişiriyoruz.iç malzemesi için 2 bardak sütle pudingimizi hazırlıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.pişen hamurumuz da soğudukatan sonra içine pudingi döküyoruz.tarçınla ve kuru incirle süslüyoruz.çok lezzetli kıtır bir tart denemenizi tavsiye ederim:)AFİYETLE...

Pazar, Nisan 20, 2008

KÖFTELİ ALİNAZİK


tarif sofra dergisinden...çok hafif ve de sunumu çok şık bir yemek...
köftesi için:
250 gr kıyma
1 diş sarımsak
5-6 dal maydonoz
pulbiber,karabiber,tuz,kimyon
***hepsi karıştırılıp,fındıktan biraz büyük parçalar koparıp yuvarlayıp,yapışmaz yüzeyli tavada az yağda kızartıyoruz.
***2 sivri biberi ve 2 domatesi yağsız olarak tavada kızartıyoruz.
alinazik için:
3 patlıcan
1 diş sarımsak
500gr yoğurt
üzerine:tereyağı-pulbiber
***patlıcanları közletip ince ince kıyıyoruz.içine yoğurt ve ezilmiş sarımsağı katıyoruz.bu arada köftelerimizi,biber ve domatesleri çöp şişe diziyoruz.geniş bir tabağa aldığımız alinaziğin üzerine yerleştiriyoruz.son olarak tereyağında pulbiberi yakıp yemeğin üzerinde gezdiriyoruz.(ben kullanmadım)AFİYET OLSUNN...

Cumartesi, Nisan 19, 2008

KARIŞIK SALATA....

merhaba arkadaşlar ,hepinize mutlu haftasonları diliyorum....bugün çok yorucu bir gün benim için...sabah 07:30da başlayan maalesef henüz bitemeyen hani bahar temizliğinden kalma ufaktefek işler vardı yaa işte onlardan dolayı...çok yoruldum...keşke de değse yorulduğumuza 2-3 gün sonra aynı tantana...amann neyse...işte hepimizin bildiği çok sevdiğimiz özellikle benim bu aralar yatıp,kalkıp yediğim salata...
1 domates
1 salatalık
yarım demet nane
yarım demet dereotu
yarım demet tere
1 havuç
yarım tane morlahana
sosu:
1 yk zeytinyağı
1yk elmasirkesi
az tuz
***malzemelerimizin hepsi ince ince doğranır,sos hazırlanır üzerinde gezdirilir,afiyetle yenir....

Çarşamba, Nisan 16, 2008

BİR KISSADAN HİSSE VE MISIRUNLU MUFFİN...

ARKADAŞINI AL, BERABERCE CENNETE GİRİN
Hz. Enes (r.a.) anlatıyor:'Resûlüllah (s.a.v.) ile beraber bulunuyorduk. Bir ara azı dişleri görülecek şekilde gülümsedi. Sebebini sorduğumuzda şöyle buyurdular:'Ümmetimden iki kişi Allâh'ın huzuruna gelirler. Birisi,-Yâ Rab, benim bunda hakkım var; hakkımı bundan al, bana ver, der. Allah Teâlâ da ötekine,-Hakkını ver, buyurur. Adam,-Yâ Rab, bende sevap nâmına bir şey kalmadı, der. Cenâb-ı Hakk,-Baksana, bu adamın sevabı kalmadı, ne dersin? buyurur. Adamcağız,- O halde benim günahlarımdan alsın, der. Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz bunu anlatırken gözleri yaşardı ve, 'O gün büyük bir gündür. İnsan; günâhının alınmasını ister' dedi. Bunun üzerine Allah Teâlâ hak sahibine,-Başını kaldır ve cennete bak, buyurur. Adamcağız,- Yâ Rab, inci ile işlenmiş, gümüşten apartmanlar ve altından köşkler görüyorum. Bunlar hangi peygamber, hangi sıddîk veya hangi şehitler içindir? der. Allah Teâlâ,-Bunlar, bana ücretini verenler içindir, buyurur. Adamcağız,-Bunların hakkını kim ödeyebilir? der. Hz. Allah,-Sen istersen bunlara sahip olabilirsin, buyurur. Adam,-Nasıl olur, yâ Rab? deyince, Cenâb-ı Hakk,-Hakkını bu adama bağışlamakla, buyurur. Adam,-O halde ben bunu affettim, der. Allahü zû'l-Celâl hazretleri de,-Arkadaşını al, beraberce cennete girin, buyurur.Sonra Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz,'Allah'tan korkun, Allah'tan korkun ve siz de kendi aranızı düzeltin. Bakınız, bizzat Hazret-i Allah mü'minlerin arasını buluyor' buyurmuşlardır...(http://www.islamiyet.gen.tr/)


***eğer kırgın olduğunuz birileri varsa sarılın telefona ya da kağıda kaleme dökün duygularınızı...kısacık hayattan sevdiklerimize kırgın olarak gitmeyelim..sevdiklerimiz diyorum çünkü insan sevdiğine kırılır...sevgilerime...:)


vee mısırunlu muffin:

1 yumurta
yarım su brd.yoğurt
yrm su bard. süt
yrm su bard. sıvıyağ
yrm sı bard. kaşar rendesi
1 kabartma tozu
1 su bardağı un
yrm su bard. mısırunu
5-6 dal ince kıyılmış maydonoz
tuz-karabiber
***malzemelerin hepsini karıştırıp muffin kalıplarına döküp,180c üzeri kızarana kadar pişiriyoruz..AFİYET OLSUN..

Pazartesi, Nisan 14, 2008

ÇİLEKLİ TAVUK GÖĞSÜ...


canım arkadaşlarım hepimize mutlu ve her şeyiyle yolunda gidecek bir hafta diliyorum...hafta sonu tatilinizde umarım güzel geçmiştir..beni sorarsanız iki günümde temizlikle geçti..malum havalar ısındı..bahar temizlikleri başlıyor..ben çoğunu bitirdim allah'a şükür.geriye ufak tefek işler kaldı..ee darısı başınıza :) ama çok yoruldumm..şuanda yorgunluğumu çıkarıyorum..tek başımayım..dilimde tan'ın şarkısı'ağlarsa anam ağlar,yalan olur gerisi beni anlamaz..hiç olmazsa nasibim olur benide bulur,yaban ellere güven olmaz....diye uzayıp giden harika bir slow...sıcacık koyu kahvem..keyfime diyecek yok yani..sevgili eşim göreve gitti..allah esirgesin,kazalardan-belalardan..hepimizin eşlerini....işte böyle çok konuştum...diyetim tam gaz devam ediyor...kaç kilo verdin diye sorarsanız bilmiyorumm..çünkü pek sevmem ..görüntü önemli eğer küçülmüşsem,olmayan kotların içine giriliyorsa tamamdır:))dünde tadına doymadığım,çook çok sevdiğim bir tatlı yaptım..tavuk göğsü tabi yalancı olanından..çok hafif çok lezzetli yaza yakışır bir tatlı bence..

1 su bardağı un

5 su bardağı süt- 1 su bardağı şeker

1 yk nişasta

1 damla sakızı

1 vanilya

1 yk margarin

üzerine:

yarım kg çilek

1 tart jöle

***damla sakız,vanilya ve margarin hariç ,malzemenin geri kalanını muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişiriyoruz.altını söndürdükten sonra,vanillya,damla sakızı ve margarini ekleyip mikserle çırpıyoruz ve borcama döküyoruz.diğer taraftan çileklerimizi enlemesine doğrayıp üzerine diziyoruz...tart jölemizi de tarifine göre pişiriyoruz(dilerseniz 3-5 çileğin suyunu sıkıp jöleye karıştırabilirsiniz..ben öyle yaptım)ve çileklerin üzerine döküyoruz..dolapta soğutup servis yapıyoruz..AFİYETT OLSUNN

Cumartesi, Nisan 12, 2008

***SARMİÇİ(ANTAKYA KISIRI)***

arkadaşlarımm hepimize keyifli,huzurlu haftasonlarıı....bugün şu saate kadar koşuşturma içinde geçti ,nihayet işim bitti..elimi yüzümü yıkadım geldimm netin başına...ee bide diyet haliii kendimi 40 kilocuk kalmışım gibi hissediyom:))sürekli salata ve yoğurt yiyorum,yağsız çorbalar...allah tamamına erdirsin diyelim...evett sarmiçi bizim bayıla bayıla yediğimiz bir yemekir.yemektir diyorum çünkü sofrada salata gibi tamamlayıcı olarak değil ana yemek olarak bulunur..yanına turşu,ayran,bol yeşillikk ohhh...
1 su bardağı köftelik bulgur
4-5 sap yeşil soğan
yarım demet maydonoz
yarım demet taze nane
1 yk dometes salçası
1 yk biber salçası
yarım çay bardağı zeytinyağı
3-4 yk nar ekşisi
***bulgurumuza salçaları da ekleyip elimizle soğuk su vererek bulgurlar yumuşayıncaya kadar yoğuruyoruz.daha sonra sırasıyla ekşi,z.yağı ve ince kıydığımız yeşillikleri ekliyoruz...AFİYEETT OLSUNN(***istenirse üzerine yumurta kavurulup,konulabilir çok lezzetli olarr)

Cuma, Nisan 11, 2008

HAYIRLI CUMALAR VE ***MAHLEPLİ,ÇÖREKOTLU,KEPEKLİ EKMEK***

herkese hayırlı,mutlu ve bereketli cumalar...bugün diyetin 4.günüüü...yaa pasta,börek yapmak istiyorumm ama yapamıyorummm...çıldiriciimm...bende biraz olsun rahatlamak için ekmek yaptımm..muhakkak deneyenler olmuştur..ben tadını çok beğendim...
1 su bardağı kepekli un
1 su bardağı beyazun
1 çayk. mahlep
1 tk çörekotu
1 çay k. tuz
2 yk zaytinyağı
1 su bard. ılık su
***bütün malzemelerden hafif ele yapışan bir hamur yoğuruyoruz.30 dk dinlendirdikten sonra yağlanmış kalıbımıza alıp üzerine folyo kapatıp 200c de pişiriyoruz.AFİYETT OLSUNN

Perşembe, Nisan 10, 2008

KABAKLI BUĞDAY SALATA...

son derece lezzetli,hafif ve doyurucu bir salata...diyette olanlar için tam bir öğün....öğlen yenilirse daha iyi olur çünkü buğday olduğu için içinde akşam yakmak zoor olabilir:))
1 su bardağı buğday-geceden ıslancak
2 ortaboy kabak
1 kurusoğan
1 yeşil biber
tuz-kimyon-karabiber-kırmızı biber
2yk zeytinyağı
üzerine:yoğurt
***buğdaylarımızı düdüklüde iyice haşlıyoruz.daha sonra soğan,biber,kabak ve baharatları soteleyip ,buğdayı ekliyoruz.kabaklar pişirecek kadar su ekleyip pişiriyoruz.ılıyınca üzerine yoğurt döküp yiyoruzzz..AFİYET OLSUNN:)

Salı, Nisan 08, 2008

TRUFF VE BU SOOOONNNN:))

şimdi merak ettiniz başlığı okuyunca neye son...ama son arkadaşlar bu soonn..artık uzun bir süre pasta-börek-tatlı finito....yarın itibariyle diyete giriyoruz..yaz geliyoo..bugün yazlıklardan bikaç parça bişey denedim de....sonuç felaket.kışın girdik tabi kalın elbiselerin içine saklandık..ama artık kaçış yok...yazın düğünümüz var..bu fiziğe nasıl elbise...olmaz olamaz...bundan sonra bol bol salata ve çorba tarifi vericem...arkadaşlarımızın açtığı diyet blogundan da çok faydalancam....allah bana kolaylık versin..ilk bir haftayı kaçamaksız atlattımı bitmiştir bu iş...işte bu trufları da sağda solda kalan çikolatalardan keklerden yaptım..elimin altında durmasın diye:))biraz uyduruk bir truf oldu ama idare edin....
1 ,5 paket bitter
kek parçaları(buzlukta vardı)
yarım paket burçak büskivi
yarım paket bitterli tutku büskivi
100 gr margarin
1 vanilya
2 türk kahvesi fincanı süt
***keki ve büskivileri robottan geçiriyoruz.üzerine eritilimiş margarin ve çikolatalar,vanilya ve sütü ekleyip karıştırıyoruz.sonra top top yapıp hindistan cevizinerenkli şekerlere buluyoruz.dolapta 2 saat bekletip yiyoruuzzz..çok güzeldiiiii..AMA BİTTİİİİ:( AFİYET OLSUN İÇİMİZİN YAĞLARI ERİSİNNNN

Pazartesi, Nisan 07, 2008

KARIŞIK PİZZA ....VE BU İŞTE BİR YALNIZLIK VAR...

merhaba arkadaşlar....hepinize ve kendime mutlu bir hafta diliyorum...yaa annem gittii..antakya da şuan...kal dedim,gitme anne dedim..ama gitti..gitmeliydi..bencil olmamalıydım,çünkü 2 kardeşimin de anneme ihtiyacı var..kız kardeşim evleniyo temmuz 6 da...erkek kardeşim top oynarken başparmağını kırmış...gitmeliydi...ama ben çok özlemiştim annemi...çook ağladım 2 gün boyunca..kızma anne ama çok ağladım...şimdi evin bir yerinden çıkacakmışsın gibi hissediyorum..bunları sana desem kızarsın biliyom ben:))az önce telefonla konuştuk..çok yorgunum dedi..zil çaldı dayım geldi,kapattık...anneeeemm seni çookk sevioommm....inşallah kısmet olursa haziran 20 de ordayım.....ve gelelim pizzaya..annem için yapmıştım:)afiyetle yedik...
hamur için:
3-4 su bardağı un
2 yk toz maya
tuz-şeker
2 yk sıvıyağ
yeteri kadar ılık su
üst malzemesi
sucuk-salam-sosis-mısır-soğan-biber-kaşar rendesi(istenilen miktarlarda)
hamurun üzerine sürmek için:1 yk domates salçası-1çk kekik- az miktarda su
***hamurumuzu hafif ele yapışan bir kıvamda yoğurup 1 saat mayalandırıyoruz.daha sonra yağlanmış tepsiye hamurumuzu yayıyoruz.üzerine salçalı sostan bolca sürüp,üst malzemelerini diziyoruz.200c de pişiriyoruz.AFİYET OLSUN...

Cuma, Nisan 04, 2008

EN GÜZEL PASTA YARIŞMASI 1 VE BOL ÇİKOLATALI PASTA:))

keki için:
5 yumurta
5 fincan un
5 fincan şeker
5 yk su
1 vanilya-kabartma tozu
1 portakal kabuğu rendesi
ara krema için:
yarım paket margarin
3-4 yk un
2,5 su bardağı süt
1 vanilya
1 büyük paket bitter çikolata
1 çay b.hindistan cevizi
2yk kakao
üzerine:
1 paket sade kremşanti
vişne reçel tanesi
kırık çikolata
***kek için,yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz.daha sonra sırasıyla vanilya,port.kabuğu,kabartma tozu,un ve suyu ekleyip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine döküyoruz.180 c de pişiriyoruz.
***krema için,margarinle unu kavurup sütü ilave ediyoruz.muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişiriyoruz.daha sonra vanilya,kakao,çikolata ve hindistan cevizini ekleyip mikserle 5-6 dk çırpıyoruz.
***kekimizi önce 2ye,daha sonra her parçayı 2 ye bölüp 4 kat kek elde ediyoruz.sütle ıslatıp,hazırladığımız kremayı aralarına sürüp,şantiyle kaplayıp süslüyoruz.....AFİYETT OLSUNN

Salı, Nisan 01, 2008

KAŞARLI-SUCUKLU SİMİT VE PDÇSE-20

bu ayki etkinliğe sevgili arkadaşımız www.mucizembenibul.blogspot.com ev sahibeliği yapıyor..kolay gelsin diyorum ve güzel bir simit tarifiyle etkinliğe katılıyorum:
4 su bardağı un
1 paket yaşmaya
6 küp şeker
1tk tuz
yarım su bardağı sıvıyağ
içi için:
yeteri kadar sucuk ve kaşar
üzerine:
1 su bardağı kavrulmuş susam
2 yk pekmez(yarım çay bardağı su ile sulandırılacak)
***hamur malzemeleriyle yumuşak ele yapışmayan bir hamur yoğuruyoruz.1 saat mayalandırıyoruz.daha sonra cevizden büyük parçalar koparıp,içine sucuk-kaşar koyup kapatıyoruz.önce pekmezli suya sonra susama bulayıp tepsiye diziyoruz.tepside de 20dk mayalandırdıktan sonra 200c de üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.AFİYET OLSUN:))

ÖNÜM-ARKAM,SAĞIM-SOLUM SOBEEE:))


kızlaaaarrr...iyi gecelerr..uyudunuz mu?eğer uyduysanız dadlı rüyalar görün inşallah:))biz annemle oturuyoz daha...annem şal motifi çıkarmaya çalışıyor..bende biraz kurdale nakışı yaptım bıraktım...sevgili hemşerim emine abla(www.emineninemekleri.blogspot.com) beni sobelemiş...bende severek cevaplıyorummmm....
A-Allah(onun izniyle bu yazıyı yazıyorum)
B-bilgisayarım(olmadan olmaz)
C-cam silmek(sehürlüü bezimle artık çok kolay)
D-dedem(nur içinde yatsın)
E-elifnazımm(canım,herşeyim yiğenim)
F-bentabi kii
G-gülben ergenn
H-hastane(allah düşürmesin,eksik de etmesin)
I-aklıma bişey gelmiyoo
İ-istanbul
J-jelibonn(çok severim)
K-karpuz-kavun(onlar olmasa yaz nasıl geçer)
L-leyla(annemm)
M-mevlana
N-ninnoşşumm
O-
Ö-ölüm....
P-para(olmadan olmaz)
S-seda(kardeşim)
T-türkiye(bir başkadır benim memleketim)
U-un(olmasa ne yapardık)
V-var mısın? yok musun?
Y-yüzmek(pek anlamam ama)
Z-zem zem suyu
amaaann ne kadar da düşündürücü...inşallah cevaplarımı beğenirsiniz...bende...gülden ablamı,diloşumu ve ezgicimi sobeliyorumm kolay gelsin...