Pazar, Kasım 30, 2008

***MANTARLI PİLAV***

Merhaba arkadaşlar...sizlerden uzak kaldım günlerdir,sayfamı da güncelleyemedim,çünkü bilgisayarım çöktü:))tamire gitti ,tüm virüslerinden arınıp geldi...ama nasıl alışmışız evde yokluğu çok belli oldu..sizleri de ziyaret edemedim ama şimdi hepinizi tek tek selamlıycam:))gelelim pilavımıza.denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum çok lezzetli bir pilav..
1 büyük kase dolusu küp doğranmış mantar
1 kuru soğan
1 yeşil biber
1 su bardağı pirinç
1 adet et bulyon
2 yk margarin
tuz-karabiber
***mantarları bir tavada suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz.daha sonra 1yk margarin,biber ve soğanı ekleyip kavuruyoruz.başka bir tencerede kalan yağla pirici şeffaflaşana kadar kavuruyoruz.bulyon,az tuz ve karabiber ve kavurduğumuz mantarları ekliyoruz.2 bardak sıcak su ekleyip kısık ateşte pişiriyoruz.AFİYETLE...

Cuma, Kasım 21, 2008

***HAYIRLI CUMALAR***

...diyelim başınıza istemediğiniz bir olay geldi. Yıkık, perişansınız. Kimse ile görüşmek istemiyorsunuz. Çoğunluk size küsmüş gibi. Yalnızsınız. Herkes benden uzak, herkes bana kırgın düşüncesi içinde çöküntü yaşıyorsunuz. Yalnızlığınızın karanlık mağarasına şu ayet bir güneş gibi doğuyor: 'Rabbin sana ne darıldı, ne de seni bıraktı'(Duha-3) Kim kırılırsa kırılsın, kim darılırsa darılsın, kim terk ederse etsin. Rabbim terk etmiyor, kırılmıyor ya, ne gam! ...Bu ne büyük ferahlık değil mi?...Başınızda ağır bir dert var. Sanki hiç bitmeyecek gibi geliyor. Sanki bu sorun hayatınızın sonunu hazırlıyor gibi. İşte o an ayet yetişiyor imdada:'Demek ki, zorluğun yanında bir kolaylık mutlaka var! Zorluğun yanında bir kolaylık muhakkak var! '(İnşirah-5/6) Garantiyi veren Allah !... Hem de ne garanti, her zorlukla beraber bir de kolaylık geleceği 'mutlaka' ifadesi ile pekiştirilip ikna olalım diye iki kere tekrarlanıyor. Ayet; kolaylığın zorluk içinde saklı olduğunu, çözümün sorunda gizli olduğunu da fısıldıyor. Bu manayı duymuş olan Niyazi Mısri(k.s) şöyle demiş: 'Derman aradım derdime, derdim bana derman imiş' Maddi sıkıntınız hat safhada. Yoksul düştüğünüzü hissediyorsunuz. İflas ettiniz...Sıfırı tükettiniz yani. Nasıl ayağa kalkarım düşüncesi içinde boğulurken ayet size yeni bir ümit veriyor: 'Eğer yoksulluktan korkarsanız, Allahdilerse lütfuyla sizi zengin kılar. Şüphesiz Allahhakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.' (Tevbe-28 ) Bir yakınınız ölümcül hastalıkla yatağa düştü. Doktorlar fazlaca ümit vermiyorlar. Çoğu kere Onu nasıl teselli edeceğinizi dahi bilemiyorsunuz. Gerçek ortada iken moral vermeye çalışmak sanki sahte davranmak gibi geliyor size. Ciddi bir delil olmalı ki hastanıza siz de inanarak moral verebilesiniz. Eyyub Nebi var Kurr17;anda... Hastalıkların, dertlerin en ağırına müptela olmuş ama sıhhate kavuşmuş. Onun hali size dayanak oluyor: Kulumuz Eyyub u da an, o zaman Rabbine şöyle nida etmişti:'Bak bana, meşekkat ve acı ile şeytan dokundu! Ve ona, bütün ailesini ve beraberlerinde bir misli daha tarafımızdan bir rahmet olarak bahşettik ki, temiz akıllılar için bir ibret olsun.' (Sad-41/43)Ama yine de bazı şeyleri yediremiyorsunuz kendinize. Bir tutamak arıyorsunuz. Ayet el veriyor size:'Olur ki, siz bir şeyden hoşlanmazsınız; oysa o, hakkınızda hayırlıdır. Olur ki, siz bir şeyi seversiniz; ama o, sizin hakkınızda bir fenalıktır.Allah bilir, siz bilmezsiniz.' (Bakara-216) Rabbimiz , Rasülümüz Muhammed(s.a.v) , Kitabımız Kuran , Yolumuz Sırat-ı Müstakim!... Bizden bahtiyarı yok dünyada! ...Her ne olursa olsun, ne yaşanırsa yaşansın zafer ve başarı bizim. Bunu da kafadan söylemiyoruz, Kuran konuşuyor:Vel Akıbetü lil Muttakin (Kasas-83):Akıbet(hayırlı son, güzel sonuç) Müttakiler (takvayı kuşananlar, korunanlar, inanca sarılanlar) içindir!... (http://www.islamiyet.gen.tr alıntıdır)

Salı, Kasım 18, 2008

TATLI KRİZİ:))&SÜTLÜ İRMİK HELVASI

İyi akşamlar...sizlere sıcak sıcak helva getirdim..bilmem sever misiniz?biz çok severiz:))günlerdir süren uykusuzluğuma bugün son noktayı koydum ve saatlerce uyudum..ohh be dinlendim,rahatladım,dibçik gibi oldum:))))zaten hava da çok soğuktu bugün yapacak işimde yoktu,boolca tembellik yaptım...akşam üstü harika bir kahvaltıyla daha da iyi hissettim kendimi...ama bu kadar uyku ilk ve son..günışığını hiç görmedim:)..kahvaltıdan! sonra bir tatlı krizine kapıldım ki sormayın..ne yapsamm ,ne yapsamm diye düşünrüken birden irmik helvası geldi aklıma..kalktımm hemmencek yaptımm yedimm ve rahat ettim..çok lezzetli olduğu eşim tarafından onaylandı(isterse onaylamasın:)))buyrun tarif:
2 su bard. irmik
125gr.margarin+1yk tereyağı
şerbeti için:
2,5 su bard.şeker
2 su bardağı süt
yarım su bard. su
üzeri için:
tarçın ve ceviz
***öncelikle süt,su ve şekerimizi kaynatıp,bir kenara soğumaya bırakıyoruz.diğer taraftan yağımızda irmiklerimizin rengi dönene kadar kavuruyoruz ve ılıyan şerbetimizi yavaşça irmiğimize döküyoruz.karıştırıp şerbeti çekene kadar pişiriyoruz.biraz dinlendirip servise sunuyoruz..AFİYETLE..

Cumartesi, Kasım 15, 2008

HASAN PAŞA KÖFTESİ VE BİR SOBE:))





Merhaba arkadaşlar...bir haftadır sayfamı güncelleyemiyorum..nedendir bilmem elim gitmedi bilgisayara..çeyizsiz kız anaları gibi dolandım durdum...(annemin lafıdır)..büyük bir temizlik yaptım,evdeki eşyaların yerlerini değiştirdim..battaniye örmeye başladım...köşemde örüp durdum..kalkamadım...bir haftadır doğru düzgün yemek bile yapmadım..kendi kabuğuma çekildim...hiç dışarıya da çıkmadım...ta ki bugüne kadar...bugün aylık alışveriş için markette gittik..beynime oksijen gidince yaşadığımın farkına vardım:)))oh beee dedim nefes aldım...eve geldim mutfağa girdim hemen eli yüzü düzgün bir yemek,arkasından bir kek sıcak bir çay....yani anlayacağınız dünyaya döndü tata:)))bu arada beni soran tüm gönül dostlarıma yürekten teşekkürler...Hasan paşa köftesini ilk kez denedim ve çok beğendim...
250gr yağsız kıyma
1 yk galeta unu
2 diş sarımsak
tuz-karabiber-pulbiber-kimyon
1 tk domates salçası
Püre için:
2 ortaboy patates
1 ortaboy kereviz(şiddetle tavsiye ederim)
1 yk tereyağ
gözkararı süt
tuz
***köftemizi malzemeleriyle yoğurup minik kaseler şeklinde yapıp fırın kabımıza diziyoruz.fırına atıyoruz.diğer yandan patatesleri ve kerevizi küp şeklinde doğrayıp az suyla haşlıyoruz.suyunu çekince gözkararı sütümüzü ,tereyağını ve tuzunu ekleyip blenderdan geçiriyoruz ve pişmeye yakın olan kıyma kaselerimize doldurup biraz daha fırınlıyoruz...AFİYETLE:)))
Gelelim sobemize..sevgili yıldızım beni sobelemiş..(http://www.thesuuur.blogspot.com/).... buyrun kendimce cevaplarıma:
YAŞAM FELSEFENİZ NEDİR?
***yokluğu fazlasıyla yaşamış biri olarak var olanın kıymetini bilmek,daima şükretmek
İNSAN?
***yaratılmışların en şereflisi...tüm duyguları yaşayan,hissedebilen,hissettiren can...
HAYATTA OLMAZSA OLMAZ DEDİĞİNİZ ÜÇ ŞEY?
***ailemin sağlığı,mutluluğu,evimin huzuru,eşim ve kendi sağlığım
MUTLULUK SİZE NEYİ İFADE EDİYOR?
*** hımm..yağmurlu bir kış gününde soba başında çay içmek olabilir:))gözümde bu canlandı biranda
GÖZLER?
***gerçekten kalbin aynası..konuşurken gözlerimin içine bakmayan insanlardan hoşlanmam...
YALANA KARŞI VERDİĞİNİZ TEPKİ NE OLUR?
***yalanına bağlı desem...aman kim söylemiyor ki..ama eğer çok yıkıcı sonuçlar doğurursa affedilemez...
GÜZELLİK?
***göreceli.neye göre kime göre güzel...kimyası güzel olsun yeter:))
SEVGİ VE AŞKIN TANIMI?
***sevgi;ömür boyu sürebilcek birşeydir...ama aşk karınağrısı...ağrı geçince aşk da biter:))
SEVGİ Mİ ,AŞK MI?
***tabi ki de sevgii..aşk hiç bitmez ,bitmez derler yanlış...
HANGİ MÜZİK VE NEDEN?
***ilk başta gülben ergen...14 yıllık koyu bir hayran olarak..sonra gitarla çalınan şarkılar...çünkü çok yalın ve duygulu bir ritmi var
DEĞİŞTİRME ŞANSINIZ OLSAYDI HANGİ 3 ŞEYİ DEĞİŞTİRİRDİNİZ?
***öss ye adam gibi çalışıp öğretmen olurdum,antakya'da yaşardım..bu kadar galiba..
DOST?
***annem...canım annem ..her zaman her konuda desteğini hep hissettim..her şeyimi rahatça paylaştım..seni çok seviyorum
BİLGİSAYAR?
***çok tehlikeli..doğru kullanmak lazım...ama benim için çok önemli:))
SİZİ İFADE EDEN BİR RESİM?
eveeett umarım cevaplarımı beğenirsiniz...bende tüm arkadaşlarımı sobeliyorum:))))SEVGİYLE:)))

Posted by Picasa

Cuma, Kasım 07, 2008

HAYIRLI CUMALAR...

Tut beni ALLAH'IM tutki edemem sensiz...
Kayıyorum, tökezliyorum, düşüyorum... Yolumu kaybediyorum dünyaçıkmazdında.. Yerim burası değil biliyorum, yine de kanıyorum...Yanıyorum Ey yerlerin ve göklerin ve ikisi arasındakilerin Rabbi,ben'im Rabbim.. Ellerimi Senden başka uzatacak kimsem yok, kimeuzatsam açıkta kalıyor bir parçam, kime dönsem yüzümü yönlerkayboluyor. İki adım sonrası yar, üç adım sonrası mechul.. Sanagetirecek sokaklar çıkmaza dönüyor.ben girince; ben girince Sengidiyor musun?Rabbim, çaresizliğimi bileli çok olmadı... Çok olmadı eşiğine kapanıpgözyaşı dökmeyi isteyeli.. Olmuyor Allah'ım.. Bir şeyLer hep eksikkalıyor. Sana gelirken, Sana gelmekten başka yolum olmadığını bilerek,gelirken.. Bir şeyler eksik.. Güzergâhım engebeli.. Issız.. Düşsemtutan olmayacak.. Yorgun başımı dayasam bir dağa, üzerimden yolgeçecek. Kimse görmeyecek beni Rabbim. Kimse kimsenin derdi değil,benim Rabbim Sensin.. Atarsan beni tutacak yok, bırakırsan düşerim...Ben.. Cümlelere küçük harfle başlayıp, büyük harfle bitirmeyi marifetsanan zavallı.. Oysa nokta koymayı bile bilmiyorken... Ve sadecelüzumsuz ne varsa, ne varsa zayi ettiren, yiyip bitiren ne varsa onuseçen.. Düşüp düşüp düşerken... Hep düşerken uslanmadan yine dedüşmeyi tercih eden.. Nefisperest...Ben... Uyandır beni rehavetimden.. Günhkârım, utanç içinde kızarıyoryanaklarım huzurunda.. Senden istemek ağır geliyor, ama başka kapımyok... Gidecek kimse yok, kalakalıyorum karanlıklarda...'Allah'ım...'Yaratan, rızık veren, yol gösteren... Rahmetini kimseden esirgemeyenRabbim.. Düşe kalka kanamışken, yitmişken.. bitmişken.. Senin sözlerinyetişiyor imdadıma:' Duanız olmazsa ne ehemmiyetiniz var'Ama öyle ağır ki omuzlarım, öyle ağırlaşmış ki parmaklarım; ellerimisemâya döndüremiyorum... Ellerim kızarıyor.. Kalbim kanıyor.. Aciz,gafil, günahkar gözlerim utanıyor.. 'Ya beni istemezse..?' diyeçırpınırken sözlrim.. Yine Sen yetişiyorsun imdâdıma.. Kimim var kizaten, Senden başka..'Bana dua edin, icâbet edeyim'Sana, sana güvenerek geliyorum Allah'ım... 'Beni bırakma, uçurumlara..''tut ki... Edemem Sensiz'yer Senin, gök Senin.. ben Senin.. yollar Senin.. bana en yakınbildiklerim Senin.. Sen istemezsen kime giderim? Düşsem kim tutarelimden? Kim sarar yaralarımı?Rabbim gözyaşlarım kupkuru, ama yüreğim ıslak Rabbim.. Ağlayamadığımiçin utanıyorum, günâhlarımı dökemediğim için.. Ağırlığımı taşıyamıyorgüçsüz bedenim, belim bükük bu yüzden.. Sırtımda hata kamburum..Alnımda gaflet çizgileri.. Yüzüme bakılası değil...Ama senden başka kimim var benim? Kime giderim?...'Tut beni Allah'ım, tut ki, edemem Sensiz...'(http://www.islamiyet.gen.tr alıntıdır.)

Salı, Kasım 04, 2008

SOYA KIYMALI MAKARNA VE KEREVİZ SALATASI

Hepimize mutlu,her işimizin sorunsuz geçeceği bir hafta diliyorum.soya kıymasını ilkkez denedim ve sevdim.. önümüzdeki zamanlarda başka şekillerde beğeninize sunmak istiyorum..
yarım paket burgu makarna
2 adet kuru soğan
2 adet yeşil biber
1 su bardağı soya kıyması
1 çay kaşığı kekik
1 çay k. karabiber
2 çay k.tuz-1 yk domates salçası
2-3 yk sıvıyağ
***sıvıyağda, küçük doğradığımız soğanı ve biberi soteliyoruz.baharatları,salçayı ve paket üzerindeki tarife göre hazırlanmış soya kıymasını ve haşladığımız makarnayı ekleyip karıştırıyoruz.2-3 yk su akıtıp iyice pişiriyoruz....

kereviz salatasını herkes biliyor..ben ilk kez yaptım ...lezzetli ve besleyici bir salata..
1 ortaboy kereviz
1 havuç
yarım çay bard.ceviziçi
2 diş sarımsak
3-4 yk yoğurt
tuz
***kereviz ve havuç rendelenir.sarımsak katılmış yoğurt,ceviz ve tuz eklenir...AFİTYETLE..

Pazar, Kasım 02, 2008

ORTAKÖY GEZİSİ & ŞİPŞAK SOTE

merhaba..iyi pazarlar...bugün güzel havayı fırsat bilerek dayımlarla birlikte ortaköye gittik...her gittiğimde sanki ilk kez gidiyormuş gibi hayran kaldım...deniz,boğaz manzarası,tarihi doku..her şey mükemmeldi....



bunlar kendi telefonumla çektiğim fotolar..diğerleri dayımın fotoğraf makinesinde..inşallah onları da daha sonra paylaşırım sizlerle...

veee...eve dönüşş...ayaklarımız şişmiş,bir vasıtadan in diğerine bin şapşallaşmış ama mutlu bir halde evimize döndük...eşim göreve gideceği için hemen bir şeyler hazırlamam gerekiyordu ve dün akşam canım yengem betüşümün tarif ettiği sote aklımıza geldi...gerçekten hem çok pratik hem çoook lezzetli..betüşüme çook teşekkür ediyorum....
1 adet tavuk göğsü
2 yeşil biber
1 kırmızı biber
3 adet küçük kurusoğan
3 diş sarımsak
2yk sıvıyağ
tuz-kekik
***tavukları kuşbaşı doğrayıp,kendi suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz.(biraz çatıdıycak,kızarıcak)sonra yağı,halka doğranmış soğanlar,sarımsaklar ve biberlerle soteliyoruz,baharatlarını ekliyoruz..AFİYETLE...