Pazartesi, Ocak 12, 2009

AŞURE

Şu günlerde neredeyse her evde yapılan harika bir tatlı..görüntüsüyle..lezzetiyle...2.kez yaptım aşure...Allah gelecek yılda ağız tadıyla,sağlıkla yapmayı hepimize nasib etsin inşallah:))amin...
ölçü kullanmadım..her malzemeyi göz kararı kullandım...içindekiler:
-aşurelik buğday
-nohut,kuru fasülye
-kuru kayısı
-kuruüzüm,kuşüzümü
-dolmalık fıstık,yer fıstığı
-fındık
-elma,portakal kabuğu
-tozşeker
üzeri için:nar taneleri,ceviz
***buğday,k.fasülye,nohut geceden ıslatılır.sabah düdüklüde haşlanır.daha sonra büyük bir tencerede bütün malzeme buluşturulur ve su eklenir.kaynayınca şekeri de katılıp pişirilir.kaselere dökülür,soğutulup afiyetle yenir:)))SEVGİYLE..SIHHATLE..

9 yorum:

papatya prenses dedi ki...

Canım Allah kabul etsin,şahane görünüyor,ellerine sağlık:)

benimyemeklerim-nilbutikpasta dedi ki...

ALLAH kabul etsin canım.ellerine sağlık harika görünüyor.sevgilerimle

disal dedi ki...

Allah kabul etsin canım....

nefis bir görüntü....parlak parlak...

ellerine sağlık...

bu arada dişini çektir kurtul...demesi kolay dimi...benim gibi korkak biri aldırdıysa sende aldırabilirsin....15 dk. sonra kurtuluyorsun..çekmeye değmezmiş diyosun....
neyse ne desem yararı olmaz..o ağrıdığı zaman seni öyle bir sürüklüyor ki anlatamam..

öpüyorum canım arkadaşım...

anneminkiziyim dedi ki...

canim sanada gecmis olsun bende hala hasta yatiyorum, asurende nefis görünüyor, Allah kabul etsin, sevgiler....

Adsız dedi ki...

fatoş'um ellerine sağlık.aşureye bayılırım.bende aşure var ...aaaa tesadüfe bak:))))))
güzel bir hafta diliyorum canım:))))
yersofrası-özlem

gülizar dedi ki...

Allah kabul etsin cnm
bende her sene 2 defa yaparım.Görüntüsü harika ayrıca.güzel bir hafta dileğiyle...

Sevde dedi ki...

Ellerinize sağlık arkadaşım...
Çok güzrl olmuş..

Sevgilerle

pel!n dedi ki...

Fatoşcum rengi harika bir aşure olmuş,ellerine sağlık...

fikriye dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor Allah Kabul Etsin