Cuma, Ocak 16, 2009

ETSİZ ÇİĞ KÖFTE

Son derece lezzetli,yapımı kolay bir köfte:))eşim arada bir dışardan alıp geliyordu ama nasıl bir ortamda yapıldığını bilmediğim için yemesi pek içime sinmiyordu..bugün markette alış veriş yaparken..elime aldım çiğköfte paketini içindekiler bölümünü okudum ve çaktırmadan reyona bıraktım:))))eve geldim hemmeen uygulamaya geçtim..sonuç harikaydı...yalnız sevgili eşim isotu birden boca edince onun için yemesi biraz zor oldu:)))
-1,5 su bard.köftelik bulgur
-1 yk acı biber salçası
-1 yk domates salçası
- 1çay k. kimyon
-1tk isot
-1 çay k.tuz
-4 dal çok ince kıyılmış taze soğan
-4-5 dal " " " maydonoz
-2-3yk sıvıyağ
***bulgur ve salçalar karıştırıp yeteri kadar ılık su ekliyoruz.15-20dk bekletip iyice yoğurmaya başlıyoruz.önce baharatları sonra yeşillikleri ilave edip yoğurmaya devam ediyoruz.yağını katıp biraz daha yoğuruyoruz(iyice macun kıvamı almalı)daha sonra şeklini verip,kıvırcık yada göbekle servis yapıyoruz..AFİYETLE..HAYIRLI CUMALAR:))

21 yorum:

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

fatoşcum; benımde boyle bır tarıfım var ıcınde kuru domates olan ..ellerıne saglık enfes duruyor...

sevgılerımle.

pel!n dedi ki...

O kadarcık kopya olsun canım benim :)Ellerine sağlık,üzerine limon sıkıp benim yerimede yiyin,afiyet olsun...

Zarpandit :) dedi ki...

bu bana yapılırmı? aç olan insana bu yapılırmı canım benim :)

öpüyorum cok seni :)

Huriye dedi ki...

Canim Fatosum güzel yorumuna iyi dileklerine çok tesekkür ediyorum sagol tatlim...Etsiz etli bayilirim çig köfteye ah olsa da yesem:)) enfes görünüyor,ellerine saglik...öpüyorum seni

Yeni adresim http://www.kelebeklisaniyeler.com/

yesildomates dedi ki...

canım ya ne güzel yapmışsın..arada böyle kaçamaklar olacak değilmi.:))
başarından dolayı sni kutlarım..
ellerine sağlık..
öpüyorum...

iyi hafta sonları...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık canım
son zamanlarda en çok tükettiğim şeylerden biri
İnan yine canım istedi.Allahtan dolapta var:)
bayılıyorum etsiz çiğ köfteye bide içim yanmasa yedikten sonra

Adsız dedi ki...

ohhhh mis gibi olmus kofteler
ellerine saglik canimcim

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

34. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.com
/http://birdemliksohbet.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
12 ocak 2009 (PAZARTESİ)- 25 OCAK2009 TARİHLERİ ARASINDA “PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 34” EV SAHİBESİ OLARAK http://fzehra.blogcu.com/ GÖREV YAPACAĞIM.
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 34.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM

benimyemeklerim-nilbutikpasta dedi ki...

canım harika olmuş.ellerine sağlık.bende çocuklarda bayılırız.birde böyle denemek lazım.güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimle

Feyza Fidan dedi ki...

Fatoşum çok severim çiğ köfteyi ama etsizini hiç yemedim...Ellerine sağlık güzel bacım,
Öpüyorum seni..

belgin dedi ki...

Datlıııım,
Ancak geldim ablam biraz keyifsizdim, gerçi hala tam toparlanamadım ama idare ederiz işte..Etsiz çiğköften de çok güzel olmuş canımcım ellerine sağlık..yana yana yediniz di mi? olsa da yesek keşke :))
Öpüyorum balım kendine iyi bak e mi?

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

enfes olmus fatoscugum
sabah sabah bile insanin istahini kabartiyor yani
ellerine saglik sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

fatos-mutfakveben dedi ki...

ellerine saglık hayatım..
super olmus..
cok da severım zaten..
afıyet olsun:)
hayırlı cumalar canım benım..
gosururuz ınsallah:))

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Fatosum canim ellerine saglik cok severim cig kofteyi etsiz etli olandan daha lezzetli geliyor bana
sizlere afiyet bal sekerler olsun.

SEVGİLER.

Tatlı Mutfağım dedi ki...

canım selam. çok yoğunum ya sorma. bu arada söylediğim şey tmm yaptım. bir ara görüşelim inş.

benimde sana çok iyi haberlerim yok fatma. lütfen dualarını esirgeme arkadaşım. rahatsızım bugünlerde. bende seni çok özledim hep ama hep aklımdasın canım

hdidem95 dedi ki...

canım ne severim eşimde güzel yapar ellerine sağlık sevgiler

elif dedi ki...

fatoşcum nefis görünüyo.. olsada yesem çiğ köfteye bayılıyorum. hele acıysa tam bana göre..
sevgilerimle canım

Sevde dedi ki...

Merhabalar;
Size katılıyorum dişardan artık yemek yemek bir işkence halini aldı, bende sizin gibi evde yepmayı tercih ediyorum birde meraklı eşler de mutfağa girince daha da bir eğleceli oluyor :)
Çok güzel olmuş ellerinize sağlık...
Sevgilerle

bulent.caglar dedi ki...

fatoş hanım..adıyamanlılar yapıyor bu köfteyi fakat sizin bahsettiğiniz tarifin içine ekmek yada patetes koyuyorlar..bulguru tutsun diye sanırım..et vazifesi görüyor diye düşünüyorumm...ellerinize sağlık..saygılar:)

bulent.caglar dedi ki...

fatoş hanım..adıyamanlılar yapıyor bu köfteyi fakat sizin bahsettiğiniz tarifin içine ekmek yada patetes koyuyorlar..bulguru tutsun diye sanırım..et vazifesi görüyor diye düşünüyorumm...ellerinize sağlık..saygılar:)