Cumartesi, Ocak 24, 2009

TAHİNLİ ÇÖREK:))

Hep pastaneden alıp yediğim,lezzetine bitip,eriyip,bayıldığım bir şeydir bu tahinli çörek:))geçenlerde bir maya markasının maharetli eller diye ufak bir kitapçığında gözüme takıldı tarifi..ee tahinli çöreği bu kadar çoook seven biri olarak yapmak bana farz olmuştu....bu arada..bu aralar iştahım sağolsun maximum düzeyde..sankim çok ihtiyacım varmış gibi yemeye içmeye...neler neler canım istiyor anlatamam...hepsini yapmaya kalksam 7x24 mutfaktan çıkamam...hayatta kahvaltı etmeyi sevmeyen ben uyanır uyanmaz çayın altını yakar oldum:))bir güzel kahvaltı tv karşısında...öğlen abur cubur atıştırmalık...bir güzel akşam yemeğiiii...ondan sonra gelen çay-çekirdek faslı..offfff biri bana durr!!! desin:)))frenliyemiyorum kendimiiiii:(((çok üzülüyorum ama kendime engel olamıyorum...yiyorum-doymuyorummm.....neyse buyrun tahinli çörek tarifime:
HAMURU İÇİN
-5,5 su bard.un
-1,5 su bard.süt
-5 yk sıvıyağ
-1,5 çay k.tuz
-1 paket maya
-1 yk pudra şekeri
İÇ İÇİN
-1 su bard.tahin
-1 su bard.dövülmüş ceviz
-yrm su bard.toz şeker
-1 yumurta akı(sarısı yüzüne)
-1 çay k.tarçın
***hamurumuzu kulak memesi yumuşaklığında yoğurup,20-25 dk dinlendiriyoruz.diğer tarata iç malzemelerini iyice karıştırıyoruz.hamurumuzdan yumurtadan az büyük parçalar koparıp unlanmış tezgahta yarım cm kalınlığında açın.açtığımız hamurun üzerine içten sürüp,börek gibi rulo yapıp,kendi etrafında çeviriyoruz.yağlanmış tepsiye alıp,üzerine yumurta sarısı sürüp,susam serpip önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz..AFİYETLE..(tadına bir an evvel bakmak için foto berbat idare edin ama tad mükemmell:)))

10 yorum:

anneminkiziyim dedi ki...

Offf bu tahinli cörek olurda yenmez mi canim, ellerine saglik.
Bak simdi yememenin ilk sarti, blog gezmemek, 2. sarti misafir kabul etmemek, 3. sarti misafirliye gitmemek, 4. sarti evdekileri ac birakmak yemek yapmamak, 5. sarti da bu kadar maharetli olmamak.
eee bunlarin hepsi sende varsa, elden gelen yok canim, afiyet sifa olsun... sevgiler....

pervin dedi ki...

Fatoşcum tahinli çöğreğin hazırını devamlı alırım birde kendim sizin yaptığınız gibi deniğim tarifiniz için teşekkürler ellerinize sağlık...

http://www.kelebeklisaniyeler.com/ dedi ki...

Fatosum ellerine saglik,bu çoregi bende gorsem dayanamam,valla benim bile canim istedi:))çok guzel yapmissin afiyetler olsun,optm.

belgin dedi ki...

Fatooooş, datlısı;
Ablam tahinli çörek harika olmuş daaaa, ahhh bir de yemesek! Bunun yolu yok kuzu, ye-me-ye-cek-sin ! İstediğin şeye ulşabailmen için bu büyük bir fedakarlık ama inan başka çaresi yok..Ben sana çık dolaş dediysem pastanelerin önünden yürü demedimki:))
sil istersen bu yorumu ama ne olursun gram gram da olsa vermeye çalış ne olur.lüüüüütfeeenn:) Ben de seni çok seviyorum , zaten bil ki seni sevmeyen bana ne!ne üstüme vazife ? der gider ..İnan bana
Öpüyorum ablam kendine bakma ! olur mu? bu arada hastayım günlerdir ondan gelemedim mucks:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Bende seviyorum bu tarifi ama en çok sevdiğim diğer hali ortasında tahin olan ve daha tatlı olan bursada çoook ünlüdür.Canım istedi sanki birden.Ellerine sağlık

asiyeden varmı haber oğluş geldimi dünyaya

Sevde dedi ki...

Merhabalar ya dikkatimi çekiyor da bu sıralar nereye baksam tahinli tarifler ve hepside birbirinden lezzetli maşallah...
Ellerinize sağlık enfes görünüyür :)
Sevgilerle

TAZE NANE dedi ki...

Tahinli çörek enfes görünüyor.
Çok seviyorum ben. Hamuruda evde yapılmış bizimki gibi.
Ne lezzetlidir şimdi. Canımı çektirdin.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

fikriye dedi ki...

ellerine sağlık bayılırım tahinli çöreğe bir yapan olsa da yesek

capankizimutfakta dedi ki...

ohhh mis gibi yaninda bir bardakta kaynar kaynar cay olacakki yemede yanina sooooyle uzan :)))

SEVİL dedi ki...

CANIM SANA BİR ÖDÜLÜM VAR KABUL EDERMİSİN ÇOK AGIRDI GETİREMEDİM BLOGUMDA SENİ BEKLİYOR
TATACIM ÖPÜYORUM SENİ
SEVGİLER
SEVİL ABLAN