Cuma, Mayıs 08, 2009

FİNCAN TAKIMI....


Yırtık pırtık paltolar giymiş iki çocukkapımı çaldılar: "Eski gazeteniz var mı bayan?"Çok işim vardı. Önce hayır demek istedim ama ayaklarınagözüm ilişince sustum. İkisinin de ayaklarında eski sandaletlervardı ve ayakları su içindeydi. "İçeri girin de, size kakao yapayım"dedim. Hiç konuşmuyorlardı. Islak ayakkabıları halıda iz bırakmıştı.Kakaonun yanında reçel, ekmek de hazırladım onlara, belki dışarıdakisoğuğu unutturabilir, azıcık da olsa ısıtabilirdim minikleri. Onlar şömineninönünde karınlarını doyururken ben de mutfağa döndüm ve yarıda bıraktığımişlerimi yapmaya koyuldum. fakat oturma odasındaki sessizlik dikkatimi çektibir an ve başımı uzattım içeriye. Küçük kız elindeki boş fincana bakıyordu...Erkek çocuğu bana döndü "Bayan, siz zengin misiniz?" diye sordu. Zengin mi?"Yo hayır!" diye yanıtlarken çocuğu,gözlerim bir an ayağımdaki eski terliklerekaydı. Kız elindeki fincanı tabağına dikkatle yerleştirdi ve "Sizin fincanlarınız,fincan tabaklarınız takım" dedi. Sesindeki açlık, karın açlığına benzemiyordu.Sonra gazetelerini alıp çıktılar dışarıdaki soğuğa. Teşekkür bile etmemişlerdiama buna gerek yoktu. Teşekkür etmekten daha öte bir şey yapmışlardı.Düz mavi fincanlarım ve fincan tabaklarım takımdı.Pişirdiğim patateslerintadına baktım. Sıcacıktı patatesler, başımızı sokacak bir evimiz vardı,bir eşim vardı ve eşimin de bir işi... Bunlar da fincanlarım ve fincantabaklarım gibi bir uyum içindeydi. Sandalyeleri şömineninönünden kaldırıp, yerlerine yerleştirdim. Çocuklarınsandaletlerinin çamur izleri,halının üzerindeydihalâ. Silmedim ayak izlerini. Silmeyeceğim de.Olur unutuveririm ne denli zengin olduğumu......CUMANIZ HAYIRLI OLSUN..İÇİMİZDEKİ VE ETRAFIMIZDAKİ ZENGİNLİKLERİ UNUTMAMAK DİLEĞİYLE....

8 yorum:

gülizar dedi ki...

Canım benim seninde Cuman mubarek olsun inşallah..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Fatoşcum yine çok anlamlı ve duygulu bir yazı paylaşmışsın. Allah'a emanet ol.
Sevgiler

anneminkiziyim dedi ki...

Canim ellerine saglik cok güzel bir yazi gözlerimden damlalar akmakta, sevgiler...

şengül dedi ki...

fatoş canım anneler günün kutlu olsun
bizim le çok güzel olan yazıyı paylaştığın için teşekkürler...

Leyla Poyraz dedi ki...

Fatoşum canım benim.yazını okuyunca çok etkilendim..hakikaten çok büyük ders çıkarmamız lazım bu yazıdan..bizimlede paylaştığın için çok sağol..Rabbim kolaylık versin..Sevgiler..

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

canımsın tatacım
ne diyebilirim ki zevkle okudum
evet bazen içinde bulundugumuz zenginliğin degerini bilmiyoruz
bu degeri hiç unutmamak dilegiyle sevgiler

Sevinç dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler arkadaşım.bu güzel değerlerin idrakine varabilmek dileğiyle.Sevgiler...

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar Canim nerelerdesin, merak ettim seni, sevgiler....