Salı, Mayıs 05, 2009

TAHİNLİ PATLICAN SALATASI(YOĞURTLAMA)

Antakyamızın nefis lezzetlerinden biri...yaz aylarında en güzel öğündür...hem doyurucu,lezzetli ve ferahlatıcı.... tencere yemeklerinden çok uzaklaştım..yiyemiyorum....zaten yapamıyorumda pek...hemen oluveren,beni ağırlaştırmayacak,hafif bir şeyler yemek istiyorum..o zamanda böyle tatlar çıkıyor mutfaktan...çoğu kez eşimin elinden...bana çok yardımcı oluyor sağolsun...daha çok başında olmama rağmen çok halsiz ve bitkinim..bazı günler kafamı kaldıramıyorum...Allah bundan beter etmesin inşallah..dualarınızı eksik etmeyin teyzeleri....öptükk:)))
2 adet közlenmiş patlıcan
2-3 yk tahin
1 diş sarımsak
3yk yoğurt
tuz
üzerine:sıvıyağ-pul biber
***közlenmiş patlıcanlar ince kıyılır.içerisine rendelenmiş sarımsak,tuz,tahin ve yoğurt karıştırılır.üzerine yağ,biber yakılır...afiyetle yenir...yanında çıtır accı biberle:))

8 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

rabbim tez vakitte kurtarsın canım.allah şifalar versin.patlıcan salatasını çok severim ama tahinli denememiştim afiyetler olsun.

TAZENANE dedi ki...

Tahin, patlican ne güzeldir şimdi.
Bayılırım ben.........
Sevgiler.
Bütün dualarım seninle......

pelin'ce dedi ki...

Fatoşcum bunu mutlaka denemeliyim,nefis olmuştur eminim.
Ellerine sağlık...

şengül dedi ki...

Fato cum canım çok çok geçmiş Olsun bütün dualarımız seninle..

Ben patlıcanla olan herşeyi çok seviyorum. Çok çok güzel olmuştur mutlaka ellerine sağlık canım benim..

Melek* dedi ki...

kız ne tahini :) patlıcanla:) ya bişey duydum beytiyeden çok ama çok sevindim Allah ım güzel hayırlı evlatlar versin inş. ne diyim daha ne denebilirki..

Feyza Fidan dedi ki...

Fatoşum canım benim, nasıl sevindim bilemezsin. Demek benim kardeşceyizimim ikizi olacak :) Allah sağlık sıhhatle kucağına almayı nasip etsin..
Canımcım tarifini mutlaka deneyeceğim..Çok farklı ve belliki harika bir yöresel tad. Ellerine sağlık..Kendinize iyi bakın..
Çok öptüm..

Adsız dedi ki...

selam
çok güzel olmuş ellerine sağlık
hayırlı cumalar

sofrakeyfi.blogcu.com

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık en sevdiğimiz lezzetlerden,yoğurtlusunu çok yapardım, tahinlisini de geçtiğimiz yıllarda denemiş ve sıklıkla yapar olmuştum.Seninki de harika görünüyor.
Afiyet olsun canım.
Canım dikkat et kendine sayılı günler çabuk geçer,sağlıkla bebeğine kavuşursun inşallah...
Sevgilerimle öpüyorum canım benim...