Cuma, Ekim 09, 2009

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASÜLYE...

Sevmeyen,yemeyen var mıdır taze fasülyeyi?ben asla hayır diyemem...yanında bir bardak soğuk ayran ve acı biberle ne de güzel gider....değil mi...:)))tokat a geldiğimizden beri sebzenin-meyvenin en tazesini yiyoruz..hemde mis gibi hormonsuz..fasülyeyi,domatesi tarlasından,meyleri dallarından elimizle koparıp satın alıyoruz...nasılda unutmuşuz gerçek domatesin tadını kokusunu...yedikçe yiyesi geliyor insanın...tabi elinle koparmakta ayrı bi zevk...
-yarım kg.taze fasülye
-2 adet kuru soğan
-4 diş sarımsak
-2 adet yeşil biber
-5 adet domates
-1yk tuz
-3 tane küp şeker
-1 çay bard.zeytin yağı
***küçükçe kıydığımız soğanı,sarımsağı,biberi tencereye alıp üzerine z.yağını ekliyoruz.onun üzerine ortadan dildiğimiz fasülyeyi ekleyip sarartıyoruz.daha sonra tuzunu,şekerini,domatesini ve az miktarda suyunu ekleyip pişirmeye bırakıyoruz...pişip soğuduktan sonra servis yapıyoruz...AFİYETLE...

16 yorum:

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgilerimle.

belgin dedi ki...

datlım gıymatlıııım:))
Geldim ancak işte..Sen yoksun, ben de yoktum uzun zamandır...Neyse hadi bakalım, bebişlerin gelmesine çok az kaldı; 3 hafta kadar sanırım..İnşallah sağlıkla Allah kolaycacık kucağına almayı nasip etsin ablam..
Fasulyen de şahane olmuş tabiiki, hadi bakalım artık sıkılmaya zaman bulamayacaksın ; şimdi tadını çıkar:)) Öpüyorum seni kocaman

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

tatacım bende hayır diyemeyenlerdenim hele bir arkadaşım var bana her geldiğinde sevil senin şu fasulyende yapta yiyeyim der söylemesi ayıp güzelde yaparım canım benim
tatlım inş. allahın izni ile ebebişlerini kucagına qalacaksın lütfen dikkat et kendine beni habersiz bırakma kocaman öppüldün şekerim

yesildomates dedi ki...

sık sık yaptığım lezzetlerden birisidir..
ellerine sağlık..
öpüyorum..
sevgiler...

Huriye dedi ki...

Canim Fatosum merhabalar, görüsmiyeli iyisindir insallah çok özlemistim sizleri...yine güzellikler sunmaya devam ediyorsun...taze fasulye harika görünüyor eskiden sevmezdim ama zamanla daha dogrusu evlendikten sonra sevmeye basladim...bu tabagi aliyorum o zaman ellerine saglik,öptüm sekercim.

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Fatoscum ellerine saglik canim cok nefis olmus.
sevgiler.

Adsız dedi ki...

selam
ellerine sağlık fatoşcuğum
bende sevenlerdenim fasulyeyi ellerine sağlık canım
sevgiler

sofrakeyfi.blogcu.com

YASAMİNKİYİSİNDAN dedi ki...

CANIM MERABA UĞRAYAMADIM UZUN ZAMANDIR İYİSİNDİR UMARIM.FASULYE HARİKA GÖRÜNÜYOR BENDE ÇOK SEVERİM ELLERİNE SAĞLIK.İYİ GECELER CANIM SEVGİLERİMİ BIRAKIYORUM..

Searp'tan ikizlere:) dedi ki...

Ben asla ve asla "hayir"demem valla,en sevdigim yemeklerin ilk siralarindadir.Hele ki kendin toplarsan tadi daha da bir baska olur bunu cok iyi bilirim.Ellerine saglik cnm ikizlere bol vitamin olsun:)

Selamlarimla,Serap.

SOFRAM dedi ki...

Fatoşcuğum merhaba canım ikiz kızların olacakmış ne güzel, sağlıkla kucağına alırsın inşallah canım.
Anneciğin de güzel Antakya yemekleriyle gözlerimizi şenlendirdi.Fasulye benim de en sevdiklerimden, ikinizin de ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle öpüyorum.

akasyakokusu dedi ki...

Bende çok severim fasulyeyi Fatoş'cum..
Mardin^de iki sene sevdiğim fasulyeyi bulamadım..Burda cins cins fasulye dolu..Bir kerede 1,5 kg yapıyorum bitiyor hemen..En küçük oğlanla kız fasulye hastası...İlk geldiğimde üç güne bir pişirdim..Napiyim özlemişim..Eşim gırgır geçmeye başladı sağımızdan solumuzdan fasulye fiserecek diye:)))
ben hemen tabağı alırım canım..dileklerin için saol arada görüşelim sevgilerimle..

Ayse Pamuk dedi ki...

Bence harika olmuş ellerine sağlık

nurmutfakta dedi ki...

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN



46. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

http://porselendemlik.blogcu.com

http://birdemliksohbet.blogspot.com/

http://gelibolu17.blogspot.com/

tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

19 EKİM 2009 - 2 KASIM 2009

TARİHLERİ ARASINDA

http://nurmutfakta.blogcu.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE

"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 46.HAFTA "

BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

Adsız dedi ki...

canım benim.hadi az kaldı bebişlerine kavuşmana.ben kavuştum.nasıl geçtiğini anlayamadan 12 gün oldu bile.allah sana da nasip etsin inşallah.
profilimde msn adresim var ekle ordan görüşelim emi güzelim.kendine ve bebişlere iyi bak.kocaman öpüyorum:)
yersofrasi.blogcu.com

DONMEZCAGLAR dedi ki...

hemşerim neler olmuş böyle
nerelere gitmişsin sen görev icabımı tokat'a yerleştiniz yoksa?bide annen yanında kalıyo galiba?teyzeye çok selamlarımı ilet ellerinden öperim.bebeklerininde hayırlısıyla sağ salim doğması için dua ediyorum unutma. haaaaa bide kız annesi olcakmışsın ne mutlu sana en hayırlı evlat kız evlat...

Adsız dedi ki...

merhaba,

çok güzel tarifleriniz var ellerinize sağlık ancak bu el yazısı tipi okadar kötü ki okumakta çok zorluk çekiyoruz. Rica etsem daha okunabilir bir yazı tipi kullanır mısınız?