Pazartesi, Mart 08, 2010

KABAK DOLMASI

İyi geceler...yorgun geçen bir gün bittii...yenisi başladı bile...aslında şuan mışıl mışıl uyumam gerekirken nedense gözlerime şiş çakılmış gibiyim...uykum yookk....mutfak toplandı,babaya ütü yapıldı..şimdi de marifetli eller neler döktürmüş tek tek ziyarete çıkılacak....perşembe günü ananemiz geldiii.hızır gibi yetiştiii..uuzun zamandır eve derin bir temizlik yapılmadığından annemin o güzel elleriyle ev parladı:))tabi arada bi-iki dokundurdu:))sen ne pasaklı olmuşun böyle!! eee napıyım prenseslerimden temizlik yapmaya vakit yokk kii...(işte böyle gece yarıları bikaç küçük iş...)tabi şaka yaptığını biliyorum..yani umarım:s...neyse neyse..bugün annemin Antakya'dan getirdiği minicik kabaklarla yaptığımız dolmaya gelelim...
-1 kg.dolmalık kabak
-pirinç(kabak miktarına göre )
-2 kuru soğan
-1 baş sarımsak
-3-4 tane domates
-2yk domates salçası
-yaklaşık yarım çay bard.nar ekşisi
-kurunane,karabiber-tuz
-sıvıyağ
***soğan,sarımsak,domates ince ince doğranır.içerisine yıkanmış pirinç,salça,ekşi,yağ ve baharatlar eklenip harmanlanır.oyulan kabaklar bu harçla doldurulur.üzerine yeteri kadar su ilave edilip pişirilir....BU ARADA 8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUNNN...SEVGİYLE...
-

8 yorum:

Mihriban dedi ki...

Dünya kadınlar günün kutlu olsun arkadaşım.
Sevgiler...Mihriban...

yemek yapalım dedi ki...

dolma olsunda nasıl olursa olsun diyenlerdenim.
kabak dolması şahane görünüyor,
ellerine sağlık.

annelerin her konuda her zaman yardımımıza koşmaları ne güzel dimi ALLAH onları başımızdan eksik etmesin

lezzet&marifet dedi ki...

ben kabağa bayılanlardanım ve çok güzel gözüküyo.Ellerine emeğine sağlık ve tekrar dünya kadınlar günün kutlu olsun...sevgilerle....

Huriye Kim? dedi ki...

Of Fatosum bayilirim kabak dolmasina inan çoktandir da yapmamistim çok canim çekti,çok lezzetli gözüküyor...bi tanesi seninde kadinlar günün kutlu olsun,buradan sevgilerimi gönderiyorum.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok severim kabak dolmasını.
Ellerine sağlık..

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

tatcım fıstığım benim aman bak ma sen annenin öyle demesine herkesin harcı değil valla iki tane dünya tatlısı bebişlere bakmaya
öncelikle maşalklah diyeyim sana canım
ne güzel anne oldun valla imreniyorum sana canım benim dolmanda nefis olmuş
afiyet bal olsun
Dünya kadınlar günün kutlu olsun
iyi haftalar tatacım ,fıstığım
sevgiler

hdidem95 dedi ki...

:)) canım benim kolaymı cimcimelerin bakımı :))allah annelerimizden ayırmasın herzaman hızır gibiler değilmi neyse dolma çok güzel görünüyor ellerinize sağlık ayrıca kadınlar günün kutlu olsun öptüm sevgiler

Binbirçeşni dedi ki...

anneler der öyle fatoş:)ay ne lezzetlıdır kabaklar ellerınıze saglık afıyet bal olsun..minikleride öp benim için:)