Çarşamba, Mart 03, 2010

YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI

Bugün Tokat çok soğuk ve yağmurlu....canım mutfağa girip saatlerce bir şeyler pişirmek istiyor...ama minikler müsade etmiyor:))bugün tam 100 günlük olduk:))hergün yeni birşey öğrendiklerini görmek beni çok mutlu ediyor..hele o 'aguu..ıggıı'lar yok muu....içim eriyor...neyse ..yarın annem geliyor...canım çok özledim annemi....herkes annesini çok sever ve özler değil mi...bugün biraz fazla duygusal gibiyim...havadan mı ne..minikler uyuyor... bende bu çorbayı yaptım....
-1 çay bardağı yeşil mercimek
-1 çay bardağı arpa şehriye
-1 soğan
-1 tyk salça
-nane-toz biber-karabiber-tuz
-sıvıyağ
***mercimekler 10dk. kara suyu çıkana kadar haşlanır süzülür.tencereye soğan doğranır.sıvıyağ ve salçayla kavrulur.üzerine şehriye,mercimek,baharatlar ve yeteri kadar su eklenir,pişirilir...AFİYETLE:))



7 yorum:

yemek yapalım dedi ki...

ayyy onların her yeni hareketlerini ne kadar heyecan vede mutlulukla bekliyo.
ALLAH sağlıklı vede salih eylesin.

bu arada mercimek çorbasıda çok lezzetlidir ben erişteli yapıyorum
ellerine sağlık

pelince dedi ki...

Zaman ne çabuk geçiyor,doğum günlerinide birlikte kutlarız inşallah...

Çorba nefis ,ellerine sağlık..

Huriye Kim? dedi ki...

Fatosum masallah zaman çok çabuk geçiyor,her yasin tatli güzelligi vardir degilmi? Corban da nefis yesil mercimek çorbasini çok severim,ellerine saglik,öpüyorum üçünüzüde.

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Bebeklerinizi güle güle büyütün, analı-babalı, Allah hep güzellikler nasip etsin. Yeşil mercimek çorbasını erişteli denedim ama arpa şehriye de süper fikir, ellerinize sağlık, afiyet olsun. Sevgiler.

Özlem dedi ki...

Allah analı babalı büyütsün inşallah :) Bol bol tadını çıkartın ve koklayın onları çünkü zaman o kadar çabuk geçiyor ki, sonra nasıl büyüdüklerini anlayamıyorsunuz. Benim oğluş artık eskiden olduğu gibi mıncıklamama izin vermiyo :))

Çorba çok leziz olmuşi ellerinize sağlık, sevgiler

ab-ı hayat dedi ki...

Zaman çok çabuk geçiyor,benim minik kızım 6 aylık olmak üzere::))) Senin miniklerde kocaman olmuşlar maşallah.

Ellerine sağlık sevdiğim bir yemek ama hala yiyemiyorum küçük hanıma hemen gaz yapıyor::)))

sevgiler...

lezzet&marifet dedi ki...

Allah çocuklarını hayırlı uzun ömürlü eylesin...bence çorban çok mükemmel...tarifi okudum en kısa denemek istiyorum.bende aranıza yeni katılan olarak seninde değerli yorumlarını bekliyorum inşallah benim tariflerimi ve elişlerimi beğenirsin sevgiler...