Cuma, Mayıs 07, 2010

PATATESLİ&KIYMALI PUF BÖREK

Merhaba:))gözlerim fena halde ağırlaştı ama burdayım...deli miyim neyim..ben..uyumak için elime fırsat geçmişken uyumamaya direniyorum..sanırım hiranur'un bu huyu bana çekti..o da uykusu geldiğinde çok mızmızlanıyor,ağlıyor,direniyor...ama sonunda ben galip gelip uyutuyorum...her gün büyüyorlar..insan hem ikiz olup,hem birbirine bu kadar zıt mı olur...hiranur zayıf,çook hareketli(maşallah),esmer,durmadan kikirdeyen:)) güya abla ama iştahsız olan yaramaz kızım...aynur tombiş(maşallah),sarışın,mavi gözlü,ağır hareketli,sadece tebbessüm eden güzeller güzeli kızım...yolda her bizi görenlerin aralarında konuşmalarına tanık oluyorum hep:ikiz mi ne bunlar..aaa hiç birbirlerine benzemiyorlar:))hımm biri anne,biri baba:))...diye):)artık gezmeye başladık yavaş yavaş..çok seviyoruz parkları bahçeleri...hiç sesimiz çıkmıyor inceliyoruz taşı,toprağı,yeni açan çiçekleri,hayvanları...bugün meyve bahçelerini gezdik..kiraz topladık...hiranurla tavuk kovaladık..aman ne kahkahalar attı..aynur önce iyice süzdü etrafı..sonra uykusu geldi kuşumun ağlamaya başladı..eve döndük...o kadar çok anımız birikiyor ki günlerce yazabilirim...kızlarım 6 aylık:))ek gıdalara geçtik..ah değğişik tadları ne çok seviyolar...napıcam ben bu cadılarla...:)))seviyorum kızlarımı:))bu anneler gününde anneyim..şükürler olsun....babanne-dede yanımızda...yoksa mümkün mü böyle hamur açıp  börek yapmak..bugün babanneyle beraber yaptık...
hamur için:
-2 su bard.un
-1 tk toz maya
-yeteri kadar su
-tuz
iç harç:
-yoğunluğunu ne kadar isterseniz kıyma
-2 adet patates
-2 adet kuru soğan
-tuz,toz biber,k.biber
-yarım çay bar.z.yağı
***kulak memesinden biraz sertçe bir hamur yoğrulur,30dk.dinlendirilip ceviz büyüklüğünde bezeler yapılır.iç harç için,kıyma,soğan ve patatesler z.yağında kavrulup baharatları eklenir.tatlı tabağı büyüklüğünde açılan bezelere bu harçtan konup yarım ay şeklinde kapatılır.kızgın yazğda kızartılır..çıtır çıtır yenir:))AFİYETLE..HAYIRLI CUMALAR:))

7 yorum:

pelince dedi ki...

Canım uyku ne tatlı gelir bilirim;)) 2,5 yaşına kadar çocukları ayaklarımda salladım çünkü;))
Kızlardan biri esmer,biri sarışınmış .. ayy çok güzel ama bu fark.. allah sağlıkla büyüdüklerini göstersin inşallah..

puf börek nefis.. ellerinize sağlık..

Sevgiler..

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor. Hayırlı cumalar.

Saygılar.

ebru dedi ki...

Hayırlı cumalar canım. Maşallah ikizler büyüyor. Allahım kolaylıklar versin sana. İkizleri büyütmek hem çok zor hem de çok güzel değil mi?
Ellerine sağlık börekler nefis.

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

tatacım şekerim dün gibi senle tanıştığımız an ne kadarda çabuk geçiyor zaman degilmi canım benim aynur ve hiranuru benim yerime kokla sıcacık öp yanaklarından
istanbulda bir teyzeleri var her ne kadar uzakta olsa ruhu ile yanınızda de onlara
canım benim puf böreğin nefis olmuş ellerine sağlık sana ve ikizlerine yarasın inş. Allaha emanet olun
sevgiyle kalın
hayırlı cumalar ve iyi hafta sonları tatlım

yemek yapalım dedi ki...

çocuklarla uğraşmak hem çok keyifli hemde çok yorucu RABBİM eksikliklerini göstermesin.
börekte harika görünüyor şimdi olsa nasılda yerdim:)

dönmezçağlar dedi ki...

hemşerim döktürmüşsün yine kızlarda büyümüş maşallah.misafirlerinde varmış ne güzel sana destek olmaları,onlarda bizim oralıydı değilmi?
çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

Hatay Sofrası(Şenay) dedi ki...

Canım arka fonun çok kamaşık olmuş sen bilirsin ama resimle yazılar birbirine girmiş.:)