Perşembe, Ağustos 26, 2010

ÇITIR ÇITIR BİR BÖREK:KÜLÇE

Günaydın:))hayırlısıya mübarek ayı yarıladık..ne çabuk geldi geçti..kalan 15 gün de su akıp gidecek ve biz yine keşke 11 ay ramazan 1 ay yesek içsek dicez,üzülerek...Rabbim nice ramazanlara sağlıklı bir şekilde ulaştırısın bizleri inşallah...dua edip duruyorum kızlarınımm ilk oruç tuttuğu gün çabucak gelsin diye..biz ilk oruç tuttuğumuzda annem bizi evin içinde sırtına alarak gezdirmiş,bize hediye almış ve en sevdiğimiz yemekleri yapmıştı...annem bize oruç tutmayı öyle bir sevdirdi ki 7 yaşından beri kardeşlerim ve ben hep tutarız..Allah daim etsin inşallah..annem deyince ...1 haftadır yanımızda ..sağolsun ramazanda hızır gibi yetişti imdadıma..bu külçe de dün anne canım külçe istiyo diyen kızına yaptığı çıtır çıtır külçe:)))
-4 su bardağı un
-1 tk maya
-1tk tuz
-1 tk şeker
-yeteri kadar ılık su
içine:
- 1 çay bardağına yakın dövülmüş şumra(rezene)
-susam ve çörekotu
arasına sürmek için:
yarım paket eritilmiş margarin
***ele yapışan kıvamda bir hamur yoğurulur.mayalanmaya bırakılır.(1 saat)daha sonra eller sıvıyağla yağlanarak mandalina büyüklüğünde bezeler koparılır.dinlenen bezeler eritilmiş margarin ve sıvıyağ yardımıyla elle açıldığı kadar açılır.bu arada yırtılabilir.önemli değil.daha sonra açılan hamurun içine şumra,ç.otu ve susam karışımı serpilip rulo yapılıp gül şekli verilir.üzeri tekrar hafif yağlanıp,yağlanmış tepsiye konulur.200c de üzeri kızarana kadar pişirilir..bunca geçen yağ kelimesinden yağlı olduğu sanılabilir ama değil:)))AFİYETLE...

15 yorum:

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerine saglik güzel bir lezlet afiyetler olsun canim nefis görünüyor.

ebru dedi ki...

Canım ne olacak sayılı gün. Gelip geçiyor. Allahım tekrarını nasip etsin. Külçe harika görünüyor. Ellerine sağlık annenin. Seni ve kızları öpüyorum.

birdutmasali dedi ki...

hiç duymamıştım !
ama bayıldım desem :)

mintininmutfağı dedi ki...

sevgili arkadaşım boğumda yemek etkinliği var.papatya 68 hobidünyam yemek etkinliği.seni de davet ediyorum.gelirsen mutlu olurum sevgiler...

mintininmutfağı dedi ki...

külçeler oldukça leziz görünyorlar.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler...

canan dedi ki...

Nefis gözüküyorlar,eline sağlık...

lezzet&marifet dedi ki...

merhaba canım
çok değişik ve lezzetli ayrıca ismi ile de dikkat çekici ellerine sağlık teşekkürler paylaştığın için...
sağlıcakla....

dönmezçağlar dedi ki...

HEMŞERİM KÜLÇEYE BAYILIRIM RAMAZANDA ÜÇ DEFA OLDU YAPIYORUM YİYN HERKES ÇOK BEĞENİYOR. ANNENİN ELLRİNE SAĞLIK BENDEN SELAM...
BENDE ALTI YAŞINDAN BERİ ORUCUMU TUTARIM İLK AŞLARDA ÖDÜLLERLE BAŞLAR ORUÇ NE GÜZELDİR. BENDE SENİN GİBİ KIZIMIN İLK ORUÇ TUTACAĞI GÜNÜ SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM .ALLAH NASİB ETSİN İNŞALLAH CÜMLEMİZE.

hdidem95 dedi ki...

çok güzel olmuşşş fatoşum ellerine sağlık canım benim afiyetler olsun öptüm sevgiler

dokuzuncubulut dedi ki...

Gerçektende çıtır çıtır olmuş. Ayrıca rezeneyi çok severim, eminim tadı da mükemmeldir...
Ellerinize sağlık, sevgiler.

pelince dedi ki...

Çok güzel gözüküyor,ellerine sağlık..

Kocaman Sevgiler..

DATLIM dedi ki...

Ellerinize sağlık çok iştah açıcı bilezzet :)

Cafe Pepela dedi ki...

Külçeyi en son Hatay'lı bir arkadaşımda yedim ve bayıldım.
Burada rezene bulursam tez vakitte deneyeceğim nefis görünüyor:)

Şenay dedi ki...

Ayy canım benim de canım istiyordu bak süper görünüyor eline sağlık ben de sıcak sıcak severim.Bir arkadaşın annesi ona küçükken annemlerle çaya gidince yapardı çok güzel olurdu şumrayı kavurupta mı dövüyorsun bende Antakya'dan getirdim bir poşet buzdolabında duruyor ama kısmet olmadı daha kpssye de hazırlanlaya başkadım.Şumrayı nasıl konduğunu bilmediğim için tavadamı kavruluyor?

Aylin dedi ki...

bügünki tarifinizi deniceğim umarım güzel olur :))