Pazar, Ekim 31, 2010

MUALLE :))

Gözlerimi açamayacak kadar uykulu yazıyorum postumu...uyumakta neden direniyorum anlamıyorum...kızlar 1 yaşlarına girecekler neredeyse ama bu vesvesemden kurtulamadım hala...uyurken ağzı mı kapanır ,burnu mu tıkanır,genzine tükrük kaçarsa seslerini duymazsam...uyusam bile yarımyamalak...Allah korusun çocuklarımızı her türlü kazadan,beladan inşallah...gelelim yemeğimize..aslında bir yaz yemeği mualle...domatesin,patlıcanın güzel,bol olduğu zamanda yapılır..nerden düştüyse bugün aklıma yapıverdim..denemenizi tavsiye ederim...
-5-6 tane patlıcan
-1 su bard.yeşil mercimek
-4 tane domates
-2 büyük soğan
-taze biber
-4 diş sarımsak
-1yk salça
-1 çay bard.yakın sızma z.yağı
-kuru nane,tuz
-2 yk nar ekşisi
***patlıcanlar alacalı soyulup,ikiye bölünüp dilimlenir.bir kaba mercimek,domates,piyazlık doğranmış soğanlar,sarımsak,salça,yağ ve baharatlar alınıp karıştırılır.tencerenin en alt kısmına bu harçtan yayılır.üzerine patlıcan dizilir.bir harç,bir patlıcan bitene kadar dizilir.üzerine yeteri kadar su eklenip pişmeye bırakılır.karıştırılmaz.ara sıra üstüne kaşıkla bastırılır pişerken..AFİYETLE:))

2 yorum:

Huriye dedi ki...

Fatosum görüsmeyeli nasilsin canim,kuzucuklar büyüyor masallah pekte tatli olmuslar,tarifin ise çok hosuma gitti hiç duymadigim bir tarif ama pek begendim ellerine saglik,öpüyorum seni.

hdidem95 dedi ki...

kıyamam canım ya annelik ne zor iş değilmi ama napacaksınki bir kadının başına gelen en güzel şey allah ömür versin bitanem hepimizede yavrularımızada canımın içi buaralar ne bloğumla nede siz gönül dostlarımla ilgilenebiliyorum malum kasım ayı geldi akciğer hastalarıda fazlalaştı çok yoğunum inşallah bayram sonrası ziyaretlerim düzene girer senide minicikleride öpüyorum sevgiler