Pazartesi, Aralık 20, 2010

LABNELİ POĞAÇA & ÇÖKELEKLİ SALATA:))

Merhaba:))mutlulukla,hayırla ve sağlıkla geçireceğimiz bir hafta olsun inşallah...sevgili kızlarım bugün 13.aylarına girdiler Allah'ın izniyle...maşallahları var..arkalarını,oyuncaklarını toplamaya yetişemiyorum...çekmeceler karmakarışık günde kaç kere düzeltiyorum...neleri nerelere koyuyolar bulamıyorum:))demin mesela aynur'un ayakkabısının tekini aradım aradım bulamadım..Allah bilir evin hangi köşesinde....yavaş yavaş sabır sınırlarım zorlanmaya başlıyor galiba..elimden geldiğincee geniş,sabırlı ve serin olmaya çalışıyorumm..onlara ne yaparlarsa yapsınlar yumuşak ve ılımlı yaklaşmaya çalışıyorumm...kaşları çatık sürekli parmak sallayan bir anne olmak istemiyorum...bunun için Rabbime sığınıp dua ediyorum,sabır diliyorum..Allah acılarını göstermesin...gelelim tariflerimize..poğaçayı yapalı baya oldu,salata da dün kahvaltı soframızdaydı..buyrun:))
LABNELİ POĞAÇA
-1 büyüüük su bardağı su+süt karışımı
-yarım su bardağı sıvıyağ
-1 paket maya
-1 yk labne peynir
-tuz,şeker
-yeteri kadar un
-yumurta akı içine sarısı yüzüne
***ılıtılmış su+süt,sıvıyağ,tuz,şeker,maya,peynir,yumurta akı bir kapta karıştırılır.üzerine kualk memesi kıvamına gelene kadar un eklenir.mayalanır.küçük bezeler koparılıp,üzerine yumurta sarısı sürülüp fırına verilir.ben içine acı biber salçası sürüp yedim:))tavsiye ederim...
ÇÖKELEKLİ SALATA
- 2 domates
-1 salatalık
-yarım demet maydonoz
-1 sap yeşil soğan
-1 kase çökelek veya lor
-tuz,z.yağı
***malzemeler doğranır.çökeleği,yağı,tuzu eklenip karıştırılır...bizim oralarda kahvaltı da olmazsa olmazlardandır:))AFİYETLE...

5 yorum:

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Allah yardımcın olsun, ikizleri büyütmek çok meşakkatli bir iş.
Ama emin ol onlar büyüdüğü zaman çektiğin sıkıntıların hiç birini hatırlamayacaksın.
Allah güzel ailene sağlıklı ve huzurlu uzun ömür versin.
Tariflerde birbirinden nefis görünüyor, ellerine sağlık.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim Allah yardimcin olsun tamda yaslari ama kimbilir nasil tatlis olmuslardir kuzucuklar masallah...ellerine saglik canim pogaça ve salata güzel görünüyor afiyetler olsun.

sarımutfak-hande dedi ki...

poğaçayı kremalı denemiştim harika oldu ama labneli denemedim sanırım denemem gerek harika olmuşlar çünki
ellerinize sağlık

dönmezçağlar dedi ki...

HEMŞERİM ,BACIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞLAR
AFİYET OLSUN O POĞAÇALAR O GÜZELLLERE...

Cafe Gusto dedi ki...

Bu poğaçayı en kısa zamanda denemek istiyorum.Ellerine sağlık...sevgiler...