Salı, Ocak 11, 2011

PORTAKALLI İRMİK HELVASI

Geçen akşam aniden gelen tatlı krizi...
Ve kalkıp hemen yapılan nefis irmik helvası...
İrmik helvasını portakallı denemenizi şiddetle tavsiye ederim:))
-2 su bardağı irmik
-1,5 su bardağı şeker
-2 yk tereyağ
-1 portakal
-tarçın
***bir tencereye şeker ve üzerine çıkacak kadar suyu ekleyip kaynatalım.yoğunlaşınca söndürüp yarım portakalın suyunu içine sıkalım.diğer tarafta yağı eritip irmiği kavuralım.kavrulan irmiğimize portakal rendeleyelim:) sıcak şerbeti yavaşça döküp kapağını kapatalım.5-10 dk dinlendirip,üzerine tarçın ekleyip acill yiyelim:))

7 yorum:

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Fatosum eline saglik pek nefis tatli ben böyle tatli krizine hayir demem sahsen süpersin öpüyorum seni.

Nilgün dedi ki...

İrmik helvasını portakallı görüyorum ama hiç denemedim. Ellerinize sağlık, tadını merak ediyorum deneyeceğim..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Portakallısını hiç denemedim fatoşum ama ayrı bir lezzet katmıştır mutlaka

Ellerine sağlık canım
prensesleri öp benim için

Şenay dedi ki...

Bacım noluyor yaa senin sitende kalamıyorum beni hemen yemek gezegeni diye başka bir siteye atıyor nedir bu iş reklam filan gibi:)

hdidem95 dedi ki...

ah o tatlı krizleri insana neler yaptırmaz demi:)) ellerine sağlık canım benim cimcimeleride senide öpüyorum sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis mis gibi portakal kokulu harika olmuş canım
ellerine sağlık

Sevil dedi ki...

tatacım sana uğramam mı hiç balım sorma ev satış işleri ve kendim için ev aramaktan bloglarda gezemez oldum :)
canım benim irmik helvasınıda bir severim sorma bak canım çekti eve gidince bende yapayım bari :))
seni ve kızları öperim şekercim