Salı, Şubat 22, 2011

AYA ÇORBASI

Günaydın...bugün Rabbimizin rızasını kazanacağımız,hayırlı işler yapacağımız,mutlu ve huzurlu olacağımız güzel bir gün olsun inşallah...meleklerim uyuyor,babamız göreve gitti,anne sağı solu topladı...arkadaşlarım ne yapmış diye gezinmmeye çıktı..çıkmışken bide tarif konduruveriyimm dedi...dün akşam kızlaı uyuturken uyuyakalmışım 9 gibi..gece yarımda uyandım...3 te yattım ve 6 da kalktım:)) hamdolsun kendimi çok enerjik hissediyorum,böyle devam eder inşallah...size pazar günü kızlarım için yaptığım çorbayı sunuyorum.Antakya'ya özgü bir çorbadır ama kızlar içeceğinden ben köftelerini kızartıp,salçasını kavurmadım ve bol bol taze otlar ekledim..
- yaklaşık 15 adet minik köfte çıkacak kadar kıyma
-2 yk pirinç
-1 tk domates salçası
-dereotu,maydonoz,tazenane
-z.yağı
karabiber,tuz
-5 bardak kadar su
***suyumuza pirinçlerimizi yıkayıp koyuyoruz.pirinçlerimiz açılmaya başlayınce minik köftelerimizi atıyoruz.köftelerimiz de haşlanınca salçasını ekliyoruz.biraz özleşince yağı,azcık tuzunu ve k.biberini ilave ediyoruz.altını söndürüp kıydığımız taze otlarımızı ekliyoruz.içerken limon sıkıyoruz:))) hiranur ve aynur bu çorbayı çok seviyor..bizim yemeklerimiz genelde animasyonlu:)) olduğu için zevkle yiyorlar.mesela;uçakta minik yuvarlak bi top var..alana inmek istiyor deyince kocaman açılıyo ağızlar...oyy canım kızlarımm:) evet Aynur uyandı galiba bıdı bıdı bişeyler konuşuyor:)) Allah'a emanet olun..

4 yorum:

Nilgün dedi ki...

Ben bunu hep yaparım ama adının aya çorbası olduğunu bilmiyordum. Ellerinize sağlık..

fatosun mutfagından... dedi ki...

Nilgüncüm köfteler avuc ıcınde yuvarlandıgından adı aya corbası...sevgıler

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Fatosum ellerine saglik birtanesi missler gibi çorba olmus..hep böyle civil civil ol arkadasim tüm güzellikler seninle olsun Rabbime sende emanetsin...seni ve prensesleri öpüyorum.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, harika bir corba olmus,
sevgiler....