Cumartesi, Şubat 26, 2011

BAZEN BİR MUTFAK,BAZENDE BİR MASAL KAHRAMANIYIM:))

Güzel bir haftasonu diliyorum herkese...hava kapalı,sisli bugün Tokat'ta...havadan mı neden bilmiyorum bir ağırlık bir üşengeçlik var üzerimde..son günlerde çektiğim dayanılmaz eklem ağrılarımda cabası...boynumda olan düzleşme beni olağanüstü geriyor...zaten yoğun geçen günlerimi daha da zorlaştırıyor...ne dr.un verdiği ilaçlar ne ortapedik yastıklar ağrılarımı hafiletmiyor.Allah beterinden saklasın,Rabbim çaresiz dert vermesin diyorum yine de...çok çok şükür bu halimize,her nefesimizde...gün geçtikçe hareketlenen,her gün yeni bir şeyler öğrenen,sürekli ilgi ve oyun isteyen kızlarımı parmağımıza taktığımız masal kahramanı kuklalarıyla oyalıyorum bu aralar...Pamuk prenses,rapunzel,kül kedisi en sevdiği masallardan..ben bir varmış,bir yokmuş diye başlayınca masala dikkat kesilip benim hareketlerimi izliyorlar...şimdilik...:)) dün akşamda masal kahramanlığından sıyrılıp,mutfağa geçtim bu helvayı kavurdum...hem biz tattık,hemde komşularımız...tarif sevgili Devletşah'a ait..
-2 su bard.irmik
-2 su bardağı şeker
-3 su bard.su
-3 yk.tereyağ veye margarin
-150gr.dil peyniri
***yağı eritip irmiği rengi hafif dönene kadar kavuralım.şekeri ekleyip karamelize edelim suyu ekleyip,kısık ateşete ağzı kapalı olarak pişirelim.altını kapatıp 10dk dinlendikten sonra peynirimizi ekleyip karıştıralım.sıcak servis edelim..Afiyet olsun:)))

3 yorum:

ebru dedi ki...

Fatoşcum çok geçmiş olsun canım. Allahım dermansız dertler vermesin. Ellerine sağlık canım.Helva çok lezzetli görünüyor.

Tatlı Mutfağım dedi ki...

canım büyük geçmiş olsun. her eçen gün hareketlenen, birşeyler öğrenen yaramazlarımız için bizim sağlıklı olmamız lazım Allah ın izni ile. acil şifa diliyorum.

irmik tatlısı öyle hoş bir halde çekilmiş ki acayip canım çekti ya:)) yapmadan olmaz şimdi!

Parmak kuklalarınız çok güzelmiş. nereden aldınız? bizde hayvan parmak kuklaları var ikeadan almıştık. Hepsi farklı farklı hayvanlar nasıl denk geldiyse neredeyse çoğunun taklidi yapılamıyor nedenini sen bul:)

-köpek balığı, fil, geyik, tavşan vs. gibi hayvanlar nasıl taklit yaparsın dimi:)))

kitaplara taktım bende bu ara. sende aldınmı kızlra hiç kitap?

lezzetmarifet dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım Allah acil şifalar versin tüm hastalara inşallah.
helva muhteşem olmuş bende çok severek yerim
ellerine sağlık
sevgi ve sağlıcakla...