Pazar, Şubat 13, 2011

KÜNEFE:))

Bugünlerde kafam doğal ve sağlıklı beslenmeyle alakalı acayip karışık..mısır şurubu,nişasta bazlı şekerler meğer yediğimiz her şeyde varmış...bedenimizi çöp kutusu gibi kullanıyormuşuz bizi göz göre göre zehirliyorlamış..ya çocuklarımızı..Allah muhafaza...asla ama asla abur cubur vermiyorum kızlarıma...onların yerine kuru meyveler veriyorum ellerine(incir,kayısı,üzüm,yaban mersini) , bol bol meyve ,yada sebzeleri haşlayıp koyuyorum önlerine öyle oyalanıyorlar...eve ne alıyorsak o miniminnacık yazıları camın kenarına gidip okuyorum içinde ne var ne yok diye...tv'de bunlarla ilgili programları dikkatle dinliyorum..hayatımın hiçbir döneminde yediğime içtiğime bu kadar dikkat etmemiştim...anne olunca böyle oluyor galiba...bugünlerde sağlık fışkırıyo buzdolabımızdan, sofralarımızdan...ee şimdi diyorsunuzdur belki bu ne perhiz ,bu ne lahana turşusu diye..fotoya bak,yazılan posta bak diye:))) haklısınız...ben hamileliğimden önce asla 1 çataldan fazla künefe yemez ,yiyemezdim..kokusu bile yeterdi yemememe...ama hamileliğim sırasında aklıma düşer oldu ve ben gördüğünüz bu koca dilimi bitirir oldum..ama bu ,bu kadar büyük yediğim son künefemdi..artık uzun aralıklarla ve küçük porsiyonlarla yiyeceğim...hiçbir şey sağlığımızdan önemli değil,tabiki nefis bu ara sıra yağlı da ister tuzlu da..azı karar,çoğu zarar...sevgili kayınpederimin dilinden düşmeyen bir dua vardır ve çok hoşuma gider:ALLAH SAĞLIĞIMIZI ALMASIN,BİZE BU GÜNLERİMİZİ ARATMASIN..AMİN...
Sağlıcakla....

4 yorum:

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Fatoş,
Ne yazık ki nişasta bazlı şeker akla hayale gelmeyecek her gıdanın içinde çıkabiliyor.
Bu gidişle eve hazır hiç bir ürün almayacağız.
Hükümetin bu konuya acil el atmasını ve en azından bir düzenleme yapmasını sabırsızlıkla bekliyorum.
Çocuklar küçükken annenin verdiğini yiyor ama büyükdüklerinde kendi bildiklerini okuyorlar.
Künefe nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Bu arada;
Mübarek Mevlid Kandilini kutlar, Hayırlara vesile olmasını dilerin.

hdidem95 dedi ki...

Bu gece kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı ve O'nun sonsuz affından, merhametinden, iyiliğinden bol bol yararlanacağı umut, huzur ve müjde gecesidir. Kandiliniz ve Sevgililer gününüz hayırlı olsun.

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm canım etli pilav üstüne künefe çekti:)))
ellerine sağlık çok güzel olmuşlar.iyi kandiller
sevgiler canım

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Künefenin sağıksız olma durumu yok
sadece bedenen genişememize katkısı olur:)

Tamamen korumak imkansız ama elimizden gediği kadarıyla yavruarımızı korumalıyıs
öpüyorum seni ve minnoşları