Cumartesi, Mayıs 28, 2011

KATIKLI EKMEK



Selam dostlar...yağmurlu bir ikindi vakti...kızlarım uyuyor..tv kapalı...yağmur sesi var sadece...hava güneşli olsa çocuk sesinden durulmazdı...kızlarımda böyle uzun uyumazdı:))ama onların sesleri,etrafta oyuncakları yokken ev çok anlamsız..boş...onlar benim can yoldaşlarım...beni gurbette kimsesizliğimden,sessizliğimden kurtaran...anımı dolu dolu yaşatan küçük hanımlarım onlar...gün içinde kapımızı hiçbir komşu teyze çalmıyor ama biz evimizde mutluyuz...bu arada şunu çok iyi anladım ki Tokatlılar dışardan gelen insanları benimsemiyor...ya da bizim apartmanımızda bu böyle...komşuluk ilişkileri çok zayıf..pardon zayıfta bir değer..hiçç yookk!!!ahh İstanbul'a giderken böyle endişelere kapılmıştım ben ..koca şehir kim kime güvenip kapısını açar ki demiştim...ama gittikten 10 ay sonra Rabbim öyle bir komşu gönderdi ki bana...Asiyemm...canımm komşum...2-2,5 sene boyunca ne güzel anılar biriktirdik...bana ne çok şey öğrettin...sevincimde..hüzünümde beni hiç yalnız bırakmadı...ama her tayinci gibi bizimde yollarımız ayrıldı..vedalaşmak çok acıydı..şimdi telefonla gidermeye çalışıyoruz hasreti..dualarla yeniden bir araya gelme temennileri..inşaallah..inşallah..kelimesi...ahh her şey canlandı gözümde...hayatımda çok özel bir yere sahipsin güzel kalpli komşum..arkadaşım...

nerdeen nerelere gitti aklım...ben size börek tarifi vermeye geldim...değil mi? buyrun:

-hamuru klasik mayalı poğaça hamuru

harcı ise:

-büyük bir kase dolusu peynir ve lor karışımı

-1 büyük soğan

-2 domates

-1 yk biber salçası

-1 tk domates salçası

-1 çay k.kimyon

-1 çay. k tuz

-1 çay k. şumra(rezene)

-yarım çay bard.z.yağı

***soğan,domates doğranır.içerisine peynirler,salçalar,baharatlar ve yağ eklenip karıştırılır.mayalanan hamurumuzdan orta büyüklükte bezeler yağlanmış tepsiye dizilir.bezelere elimizle bastırıp,yaydıktan sonra harcı sürülür.hepsi bitince elimiz yağlayıp hafif böreklerin üzerine sürülür.fırına verilir..ben yine işe dalıp nerdeyse yakıyodum ekmeklerimi:))bunadım mı ne? MUTLU HAFTASONLARI):)

Hiç yorum yok: