Salı, Haziran 14, 2011

SEBZELİ KEK&ZEYTİNYAĞLI TAZE BİBER...






Selam..kısmetse bu akşam ben ve kızlarım memleket yolcusuyuz...9 ay aradan sonra..birbirinden nefis Antakya lezzetlerini ve güzel mekanlarını sizinle paylaşmaya çalışacağım:) şimdilik kızlarım için yaptığım sebzeli kek ve enfess bir kahvaltı eşlikçisi zeytinyağlı biberle beni idare edin vee özleyinn:)))



SEBZELİ KEK

-1 büyük kabak

-1 büyük patates

-1 kırmızı taze biber

-1 küçük soğan


-2 yumurta(1nin sarısı üzerine)


-1 çay kaşığı kabartma tozu


-2yk zeytinyağı


-3yk yoğurt

-5 yk un

***sebzeler rendelenir suları hafifçe sıkılır.(biberi küçük doğrayalım)üzerine yoğurt,yumurta,un,kab.tozu,yağ ve baharatlar eklenip karıştıralım.yağlanmış borcama döküp,üzerine domates dilimleri ve zeytin serpelim.160c de pişirelim.


ZEYTİNYAĞLI TAZE BİBER


-yarım kg. acıı taze biber


-5 diş sarımsak


-4 domates rendesi


-z.yağı,tuz


***sarımsaklar ve iri doğranmış biberler yaklaşık yarım çay bard.z.yağında kızarana kadar sotelenir.üzerine dometes rendesi ve tuz eklenerek 5 dk pişrilir.nefiss bir şey olur:))AFİYETLE...KENDİNİZE İYİ BAKINN

3 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

AFIYET OLSUN COK GUZEL OLMUSLAR
NE MUTLU SIZE ANTAKYAYA BAYILIRIM HELE YEMEKLERINE
IYI TATILLER SEVGILER

sevda dedi ki...

iyi tatiller canım.iki güzel tarif.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Keşke bir memleketim olsa da ben de gitsem :( Kıskanıyorum yahu memleketi olanları :)

Hayırlı yolculuklar canım, kendini özletme..

Ellerine emeklerine sağlık..