Pazartesi, Ağustos 08, 2011

İFTAR MENÜSÜ & BİZİM EVDE RAMAZAN'IN BİR GÜNÜ NASIL GEÇER?

Günaydın..ramazan ayının 8.gününe kavuşmuş bulunmaktayız..Allah hayırlısıyla oruçlarımızı açmayı nasip etsin...Dün akşam iftar soframızda;patatesli tepsi oruğu,analı-kızlı çorba,mantarlı tavuk güveç ve tatlı olarak oktay usta'nın harika tarifi kekli kadayıf vardı.
Evet efendim başlıkta da yazdığım gibi bizim evde ranazan aynın bir günü nasıl geçer...diye..sabah kızlarla uyanıp annemin tepesine dikilyoruz...annem yine mi geldiniz diye bize takılır...zaten annem başka bir odaya girse kızlar hemen annane deydee? diye hemen başlıyorlar sormaya:))daha sonra kızların kahvaltısı,genel temizlik,yapılacak yemek hazırlıkları derken öğleden sonrayı buluyor zaman..vakit namazlarında da kızlarım baş rolde..tepemizde yada bizden önce secdede de..dudaklarını oynatarakta ettikleri dua cabası:))asıl curcuna iftar vaktinde bizim evde...ben 5dk.önce kızlarımı doyursamda daha biz oturmadan sofranın baş köşesine kuruluyolar..ellerinde koca kaşıklar en uzaktaki tabağa uzanma çabaları..benim bir akşamda rahat yemek yiyemicek miyim yakınmalarım:)) yapma annecim,elleme kızım,bak seni kaşığın bu tabağın bu derken,ne yediğimi anlamadan boğazıma sıralanan lokmalarım...daha sonra bulaşık makinesine bulaşıkları yerleştirirken ki yardım etme istekleri:))aceleyle kılınan akşam namazı..kızların uyku saati..ve sessizlik...zaman bana ait...önce mini bir şekerleme...sonra kuranım,tesbihim,teheccüdüm...sahur vakti..sabah namazı......işte bir günümüz böyle bizim..kızlarımla,canlarımla:))
Gelelim harika tatlımıza..evdeki herkes çok beğendi..bıcırıklar dahil:))
-250 gr.tel kadayıf
-3 yumurta
-1 su bard.şeker
-1 su bard.dövülmüş ceviz
-yarım su bard.sıvı yağ
-1 vanilya,1 kabartma tozu
-3 yk margarin yada tereyağı/yeteri kadar un
(ölçüler orjinal değildir.ben fırın kabıma göre ayarladım)
şerbeti için:
2 su bard.şeker
1,5 su bard.su
***yağ eritilip kadayıfın üzerine dökülür,yumuşayan kadayıf elle parçalanır.daha sonra yumurta,şeker,yağ,vanilya,ceviz,un,kab.tozu eklenerek kek hazırlanır.yağlanmış fırın kabımıza kadayıfın yarısı serilir.üzerine hazırladığımız kek harcı dökülür.kalan kadayıf kekin üzerine serilir.180c de kek içini çekene kadar pişirilir.sıcak tatlımıza soğuk şerbet dökülür...biraz dinlendikten sonra servis edilir..kestikten sonra da bir dilim çekicektim ama kısmet olmadı..
patatesli tepsi oruğunun tarifi antaya lezzetleri katagorisinde yer almakta:))öpüyorumm çokk:))

3 yorum:

dönmezçağlar dedi ki...

hemşerim desene ramazanın bütün sevabını sen alıp götürüyorsun , ALLAH yardımcın olsun . bu arada annenlermi sende senmi memlekettesin anlayamadım ama her ikiside güzel annene selam...ikizleri öp yerime...

esra dedi ki...

maşallah ikizlere bakabilmişsin ve tarif bile verebiliyorsun ,iftar menüsündeki diğer tarifler nerden bulacağım?

balböcükleri dedi ki...

ellerine sağlık dehşet nefis görünüyor