Salı, Ağustos 02, 2011

İLK İFTAR..




Tüm islam aleminin mübarek ramazan ayını canı gönülden kutlarım...Rabbim bu mübarek ayı hakkımızda hayırlı eylesin inşaAllah...Ramazan ayının her evde huzurla,mutlulukla geçirmesini dilerim...ilk iftarda soframızda mercimek çorbası,cevizli havan köftesi,karnıyarık,pilav,peynirli börek ve salata vardı...sizlere annemin elinden çıkan muhteşem havan köftesini tanıtmak istiyorum..annem köfteyi havanda döverken kızlar acı acıı diye başında beklediler,olunca da bir güzel yediler..ee ne de olsa Antakyalılar:))


-yarım çay bard. ceviz


-3 tane küçük haşşanmış patates


-1 küçük kuru soğan


-1 çay bard.ıslatılmış köftelik bulgur


-1 yemek k.dolusu biber salçası


-2 yk.kadar zeytin yağı


***ceviz ve soğan havana alınır ve iyice ezilene kadar dövülür.daha sonra bulgur ve biber salçası eklenir ,özleşene kadar tekrar dövülür.en son patatesler eklenir iyice ezilene kadar dövülür .toparlanan köfte z.yağı yardımıyla sıkılır.AFİYETLE..

4 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

havan köftesi değişik denemek isterim ellerine sağlık hayırlı ramazanlar...

sevda dedi ki...

patatesli köfte bende yapıyorum ama ceviz katmak değişik fikir olmuş.ellerine sağlık cnaım.öpüyorum.

ŞÜKRAN dedi ki...

Havan köftesini bende ilk duydum ama tarifi okuyunca benim damak tadıma çok uygun..Bu arada hayırlı ramazanlar olsun hepinize sevgiyle kal..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Karnıyarığa dayanamam çok severim:)
Ellerine sağlık canım.

Rabbim bu güzel günleri hakkıyla geçirenlerden eylesin inş. cümlemizi..