Çarşamba, Eylül 28, 2011

KEPEKLİ EKMEK

İyi geceler...havaya kış kokusu sindi...burda 3 gündür soğuk...üşüyoruz..pikeleri kaldırıp,battaniye alır olduk üstümüze uyurken:))ama özlemişim kışı..evime yansıyışını..havanın erken kararmasını...yemek kokularının mutfaga daha çok yayılmasını..canımın çok sık acı ve çorba istemesini:)))bize bu duyguları hissetmeyi veren Allah'ımıza sonsuz hamd ve şükürler olsun...Rabbim biz kullarından merhametini esirgeme!amin...
uzun zamandır evde ekmek yapmamıştım...eşim elinde çeşit çeşit un alıp gelene kadar...:))adama da bulaştırıdım un hastalığımı:))hemen kolları sıvayıp hamurumu yoğurdum ve bu yumuşacık miss gibi ekmeklerim oluverdi...
-1 su bard.ılık süt
-1 su bard.ılık su
-yarım su bard.z.yağı
-1 paket insant maya
-tuz
-yeteri kadar kepekli un
üzeri için:
-1 yk.zeytin yağı
-3 yk kadar su
***sütü,suyu,yağı ve mayayı karıştırıyoruz.azar azar unumuzu ekleyip özlü hafif ele yapışan bir hamur yoğuruyoruz.hamurumuz mayalanıp iki katına çıkınca istediğimiz büyüklükte bezeye ayırıyorz.ekmeğimize istediğimiz şekli verip üzerine yağ ve su karışımımızdan sürüp 15 dk kadar tepsi mayası yapıp ısıtılmış fırında pişiriyoruz.mis gibi ve yumuşacık oluyorlar...AFİYETLE..

6 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim ekmek cok yumusuk olmus buradan oyle gorunuyor :)

Sevil Şahin (birdemliksohbet) dedi ki...

canım benim sabah sabah mis gibi sıcacık ekmeklerinin kokusu bana dek geldi o güzel marifetli ellerine sağlık afiyet bal olsun. Şifa olsun kuzularına aman dikkat et bir tanem bu havalar hastalık havasıallaha emanet olun
Sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Dur daha kış gelmesin hemen öyle :)

Ekmeklerde mis gibi olmuş, ellerine sağlık canım.

ebru dedi ki...

Hımm ekmekler nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Fıstıkları ve seni öpüyorum.

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım ekmeğin çok güzel sıcakken ne güzel olur tereyağ sürüp yemek sevgiler...

disal dedi ki...

her mevsimi yaşayabildiğimiz için çok şanslıyız.....her mevsimi seviyor ve özlüyorum....

ekmeğin çok güzel olmuş...elde yapmanın tadı tuzu başka oluyo:)
ellerine sağlık.