Pazar, Eylül 04, 2011

MUALLE

Ramazan ve ramazan bayramını geride bıraktık..Allah daha birçok ramazan'a ve bayramlara kavuşmayı ulaşmayı nasib etsin...
biz bu aralar boş emzik bırakma-unutturma günleri içinde boğuşuyoruz kızlarla...saklayıp kaldırıyorum ,akıllarına düştümü meme ..meme..meme.. diye verene kadar susmuyorlar..deneyimli anneler yardım lütfen...balkondan attım,çamura buladım yok yine de çare olmadı..acı sürmeyede yüreğim el vermiyor...Allah yardımcımız olsun.....
muallemiz..bizim yaz yemeklerimizdendir...çok besleyici ve lezzetlidir...
-4 adet orta boy patlıcan
-1 su bard.ıslatılmış yeşil mercimek
-3 adet olgun domates
-2 adet kuru soğan
-2 adet yeşil biber
-1 yk salça
-1 tk kuru nane
-1 tk tuz
-z.yağı
-yeteri kadar su
***patlıcanları alacalı soyup 3 e bölüp,dilimleyip balkona güneşe bırakıyoruz.bir kaba 10dk.suda beklettiğimiz mercimeği,doğranmış soğan,domates,biberi,salçayı,nanaeyi,tuzu ve yağı ekleyip ovalıyarak karıştırıyoruz.tencereye biraz harçtan yayıp üzerine patlıcan döşüyoruz.bir harç bir patlıcan yapıyoruz.en üste patlıcan döşeyip suyunu verip,pişiriyoruz.ılınınca yanında güzel dereotlu cacıkla servis yapıyoruz..AFİYETLE...


2 yorum:

Adsız dedi ki...

kolay gelsin işiniz biraz zor. ben büyük kızıma 2 yaşında bıraktırmıştım camdan atar gibi yaptık ve kuş götürdü dedik. her istediğinde de camdan kuşlara seslendik; çabuk mememizi getirin yaramaz kuşlar.. gibi şeyler söyledik ve bekledik bekledik gelmedi ilk bikaç gün biraz zorlandık ama 3.4. günden sonra unuttu. şu aralar 4 yaşındaki küçük kızıma biberon bıraktırmaya çalışıyoruz şükür 1 haftayı atlattık yavaş yavaş o da unutmaya başladı.

asmira dedi ki...

bir arkadaşım plastik sinek almıştı şaka dükkanından ve memenin içine koymuştu. gaddarca ama işe yaradı:)