Cuma, Eylül 30, 2011

PEYNİRLİ PİDE

“Ve şöyle niyaz et: Rabbim! Gireceğim yere dürüstlükle girmemi sağla; çıkacağım yerden de dürüstlükle çıkmamı sağla. Bana tarafından, hakkıyla yardım edici bir kuvvet ver.” (İsra suresi 80. Ayet)
herkese hayırlu cumalar diliyorum...Allah bu mübarek gün hürmtine gönlünüzden geçen ne varsa hakkınıza hayırlı eylesin..inşaAllah....
bu sabah kahvaltı için hazırladığım çift peynirli,3 çeşit undan oluşan çok lezzetli pidelerimi sunuyorum sizlere...kızlarım ve eşim tarafından test edildi onaylandı...:)))
hamur için:
-1 su bard.ılık süt
-1 su bard.ılık su
-1 paket insant maya/yarım su bard.sıvıyağ
-1 tk tuz
-2 yk şeker/1 yumurta(sarısı yüzüne)
-1 su bard.kepekli un
-2 su brd.tam bugday unu
-3 su bard.normal un
iç harçı için:
-2 yk beyaz peynir
-1 kase çörek otlu keçi peyniri
-1 kase dolusu kıyılmış dereotu ve maydonoz karışımı
-1 yumurta
***hamurumuzu güzelce yoğurup mayalanmaya bırakıyoruz.(yogurma esnasında bardağınızın ölçüsüne göre su-süt oranı fazla gelirse un eklenmeli)diğer taraftan iç harcımızı hazırlıyoruz.yaklaşık 20dk.mayalanan hamurumuzdan mandalina büyüklüğünde bezeler yapıyoruz.bezelerimiz merdane yada oklkavayla oval açıp,boylu boyunca iç harçtan koyup pidelerimizin kenarını kapatıp yağlanmış tepsiye diziyoruz.üzerine isteğe göre domates biber dilimleyip,yumurta sarısı sürüp 15 dk kadar tepsi mayası yapıyoruz.daha sonra 2ooc de pişiriyoruz...güzel demlenmiş bir çayda şahane eşlik ediyor pidemize:)))DUA İLE..AFİYETLE...

7 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

tam kahvaltilik bu pideler, ellerine saglik arkadasim

disal dedi ki...

canım harika görünüyorlar..hazır pideden daha hoş....ellerine sağlık...keçi peyniri hiç yemedim..ama denemek lazım...

Hayat Cafe dedi ki...

Aminnnn.:))
Pideler nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

pideler harika
ellerine sağlık canım

muhabbetsofrasi dedi ki...

harika gözüküyor

elinize sağlık

Mutfak dili dedi ki...

Duaniza amin diyorum ve ellerinize saglik diliyorum.
Harika olmus pideler.
Sevgiler..

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Ellerine sağlık canım pide deyince aklıma ilk kuşbaşılı gelsede peynirliyede asla hayır demem helekş böyle güzel görünüyorsa:)