Perşembe, Eylül 22, 2011

TARHANAMIZ DA HAZIR:))

İyi akşamlar...sonbaharın ilk yağmuru tabiri caizse beşparmak yağıyor..şimşekler çakıyor,gök gürlüyor...damla damla rahmet yağıyor mübarek cuma gecesinde...
kış hazırlıkları devam ediyor evimizde.yapabilir miyim,yapamaz mıyım..olur mu ..olmaz mı derken,kendimi tarhana hazırlarken buldum...yapım aşamalarını fotograflamıştım ama ne hikmetse makinemden silinmiş! 3 günlük sürenin ardından tarhanımız kışa hazır..küçükhanımların emrine...
malzemelerini göz kararı hazırladım..içerisinde:
kırmızı taze biber
yeşil biber
domates
soğan
süzme yoğurt
un
***sebzeleri küçük küçük doğrayıp kendi suyunda pişirdim.soğuyunca tuzunu ve yoğurdunu ekledim.ve azar azar un ekleyerek sert bir hamur yaptım.1 gece dinlendrip balkona temiz bir çarşaf üzerine küçük parçalar halinde serdim.arkalı önlü kuruduktan sonra rondodan geçirdim.bir kaç saat daha kurutup ekelten geçirdim ve kavanozlara koydum..inşaAllah güzel olmuştur...sevgiyle..AFİYETLE..HAYIRLI CUMALAR...

Hiç yorum yok: