Pazar, Ekim 16, 2011

ÇİFT SOSLU ISLAK KEK...


İyi geceler...çok soğukk üşüyorum...neyse ki yarın kaloriferlerimiz yanacakmış...elektirikli sobanın önünde oturup,yazıyorumm:))kuzularımm uyudular..sıkı sıkı örttüm bastırıdımm...Allah'ım şükürler olsun başımızı sokacak bir çatımız olduğu için..yiyecek-içecek nimetlerimiz olduğu için..sen açta,açıkta olanlara yardım et Rabbim...
bugün öğlen kızlar uykudayken geçtim mutfağa sessiz sedasız ,sakin sakin yaptım kekimi..mikser bile çalıştırmadım..çırpma teli kullandım:))çırptım çırptım karıştırdım..kendimi kekle yatıştırdım:)) kuzularım da uyanınca tazecik sıkılmış elma-havuç suyu eşliğinde keklerini yediler..ee tabi ki karşı komşu müzeyyen teyzemizde çok sever diye o na da ikram ettik):)afiyet bal şeker olsun...
gelelimm çift soslu kekimize:
-3 yumurta
-1 su bard.şeker
-yarım su bard.sıvıyağ
-1,5 su bard.süt
-50gr.kakao
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-yeteri kadar un
2.sos için:
-70gr.bitter çikolata
-1 tk tereyağ
-yarım çay bard.süt
***yumurta ve şekeri iyice çırpalım.sırasıya yağ,süt,kakao ve vanilyayı ekleyelim.ve bu karışımdan 1 su bard.ayıralım.karıştırma kabında kalan sosa un ve kabartma tozunu ekleyip,yağlanmış kalıba
döküp fırına veriyoruz.2.sos için bitter çikolata ve tereyağını benmari usulü eritiyoruz.eridiğinde sütü karıştırıp,bir kenara alıyoruz.kekimiz fırından çıkınca ayırdığımız ilk sosumuzu üzerine döküyoruz.çekince 2.sosumuzu da kekimizin üzerinde gezdiriyoruz.soğuyunca hindistan cevizini serpip servis ediyoruzz...AFİYETLEE...

5 yorum:

kizilciksurubu dedi ki...

Cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim.

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerinize emeklerinize saglik cok güzel tarifler hayirli aksamlar diliyorum

sevda dedi ki...

nefis olmuş canım.çokta severim.ellerine sağlık.öpüyorum.

Hayat Cafe dedi ki...

Ahh komşun olmak verdı şimdi bu kekten yemek için..
Ufaklıklara afiyet olsun cnaım
Sevgiler.
Ellerine sağlık.

Tombul Tarifler dedi ki...

çift sos iyidir arkadaşım benim de çikolata krizlerimi kontrol edemediğim zamanlarda acilen yetişir imdadıma. sevgilerimle