Pazar, Ekim 09, 2011

ERİŞTELİ YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI

Su gibi akıp giden zamandan,bir hafta daha geldi geçti..nasıl haftabaşı oluyor nasıl bitiyor anlamıyorum...çok hızlı yaşıyoruz...ben pazar günlerinden pek hoşlanmam ama sizlere keyifli pazarlar diliyorum...dün akşam soframıza konuk ettiğimiz erişte çorbamız...
-1 su bard.erişte
-1 su bar.haşlamış yeşil mercimek
-1 su bard.et suyu
-3 su bard.su
-1 yk domates salçası
-kurunane,karabiber,pul biber
-tuz
-2 yk kadar sıvıyağ
***suyumuzu ve et suyunu tencereye koyup kaynatıyoruz.kaynayınca salçayı koyup karıştırıyoruz.bir iki taşım daha kaynayonca mercimek ve erişteyi koyuyoruz.tuzunu,baharatlarını ve yağını ekleyip,kısık ateşete 1odk.kadar pişirip kapatıyoruz..
***aslında soğan ve salça kavrulup,suları sonra eklenerek yapılıyor ama ben kızalr da yiyeceğinden kavurma işlemini yapmadım***AFİYETLE...

6 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Çok severim bu çorbayı nefis olmuş ellerine sağlık.

zeyzey dedi ki...

tarfinizi deneyeceğim.annemin yaptığı gibi duruyor sanki.kokusu burnuma geldi. mercimek aldım ama yaklaşık altı aydır hiç kullanmadım.ne yapacağımı bilememiştim.tarif sayesinde değerlendirme fırsatım olacak.ellerine sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Akşam yeşil mercimek yerken,yarın kalanından çorba yapsak diye geçirmiştim içimden:) Tevafuk oldu.

Ellerine sağlık canımm..

Hayat Cafe dedi ki...

Bende pek sevmem pazarları..:((
Sıcacık,miss gibi çok sevdiğim bir çorbadır.
Ellerine sağlık canım
Sevgiler.

isoon dedi ki...

erişte çorbası, bizde de pişer, çok severiz, elinize sağlık...

Sevil Şahin (birdemliksohbet) dedi ki...

canım benim çok severim ellerine sağlık
bu havalarda bol bol yap tatacım yavrularına şifa olur aman dikkat havada hastalık havası var seni ve kuzularını öpüyorum çorban hepinize şifa olsun
Sevgiler